افشای حمایت‌های انگلیس از جنایت‌های عربستان در یمن

یک وب‌سایت انگلیسی حمایت‌های این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن را فاش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سعودی  لیکس، یک تحقیقات انگلیسی تخلفات مربوط به جنایات جنگی در زندان‌های متعلق به ائتلاف سعودی در یمن را با حمایت رسمی دولت انگلیس فاش کرد.

یک وب سایت تحقیقاتی انگلیسی اعلام کرد که نیروهای انگلیسی در فرودگاه الغیضه در شرق یمن با هدف آموزش نیروهای سعودی مسئول اداره زندان این فرودگاه حضور دارند.

بر اساس گزارش این وب سایت زندان‌های آل سعود در یمن به جرایمی از جمله شکنجه، ناپدید شدن یا اخراج اجباری از مرزهای یمن مرتکب می‌شوند.

پیش از این وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد انگلیس از طریق خدمات مستشاری و نیز مشارکت میدانی در حمایت از دشمن سعودی در جنگ یمن نقش دارد.

اخیراً یک سند یمنی فشاری را که عربستان سعودی برای مخفی کردن زندانهای سری خود در یمن و نقض شدید حقوق بشری و همچنین شکنجه در آنها اعمال کرده است را فاش کرد.

این سند که توسط ویکی لیکس سعودی به دست آمده است ، فشار جعلی عربستان بر دادستان کل یمن را برای گزارش‌های جعلی در خصوص انکار وجود زندان‌های سری متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را نشان می‌دهد. این اقدام عربستان برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی و ترس از اقدام و واکنش سازمان‌های حقوق بشری، پس از نظارت سازمان‌های بین المللی بر زندان‌های مخفی عربستان سعودی و امارات در المهره صورت گرفته است.

اخیرا سازمان حقوق بشر و آزادی‌ سام در گزارشی از اقدام رژیم سعودی با مشارکت امارات در بازداشت و شکنجه صدها یمنی در زندانهای غیر قانونی در داخل عربستان و یمن خبر داد.

در این گزارش آمده است که یک تیم میدانی از این سازمان ده‌ها گروهی را که به صورت خودسرانه دستگیر و ناپدید شده‌اند و برخی از آنها تحت شکنجه قرار گرفته‌ و کشته شده‌اند، بررسی کرده است.

«آسوشیتدپرس» در ژوئن 2018 جزئیات تکان دهنده‌ای از زندانهای امارات در جنوب یمن فاش کرد که در آن بازداشت شدگان مورد «خشونت جنسی» قرار می‌گیرند که بر اساس این گزارش وحشیانه‌ترین روش برای گرفتن اعتراف از بازداشت‌شدگان در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس