کد خبر 1205100
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
ورود تفگنداران دریایی آمریکا به شرق یمن

منابع یمنی از ورود تفنگداران دریایی آمریکایی به فرودگاهی در استان «المهره» در شرق یمن و نبرد سنگین در غرب مأرب و زخمی شدن شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی و سرکرده‌های القاعده خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، جنگنده‌های سعودی ، ۱۶ بار شرق «المشجح» در صرواح در مأرب را بمباران کردند.

هلاکت سرکرده بارز سلفی در اطراف مأرب

منابع قبیله‌ای از هلاکت سرکرده سلفی بارز نیروهای هادی در جریان درگیری‌های اطراف شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند: سرهنگ «سالم صالح بلقفل» در جریان درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

عربستان در آستانه شکست کامل در یمن

این منابع اعلام کردند: این سرکرده سلفی دو ماه قبل از ابین به مأرب برای جنگ آمده بود.

همزمان منابع آگاه در استان مأرب از کشته و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی و تروریستهای القاعده که در میان آنها فرماندهان و سرکرده های القاعده به چشم می‌خورند در جریان درگیری‌های غرب مأرب خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف سعودی متحمل خسارات سنگینی هم در جریان عملیات نیروهای صنعا در جبهه «الطلعه الحمراء» در غرب شهر مأرب شده‌اند.

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای صنعا موفق به تسلط بر غرب جبهه «الطلعه الحمراء» شده‌اند و ۱۰۰ فرمانده ائتلاف و سرکرده القاعده کشته و زخمی شده‌اند که در میان آنها «مرشد الحسام» فرمانده ائتلاف سعودی و «سالم صالح بلقفل» دیده می‌شود.

در نبردهای غرب «الطلعه الحمراء» همچنین «احمد راجح ابو اصبع» فرمانده نیروهای ائتلاف در جبهه «صرواح» و نیز «عبدالا له ناجی القردعی» سرکرده القاعده به شدت زخمی شده‌اند.

حمله ائتلاف سعودی به قبایل «عبیده» در جنوب شرق مأرب

از سوی دیگر منابع محلی در استان مأرب از حمله گسترده نظامی ائتلاف سعودی علیه قبایل «عبیده» در منطقه «العرقین» در جنوب شرق شهر مأرب به سرکردگی «خالد ناصر یسلم العلوی الردفانی» فرمانده تیپ ۱۰۷ پیاده وابسته به ائتلاف و مامور حمایت از چاه‌های نفتی، خبر دادند و اعلام کردند: این حمله شش روز پس از قطع جاده مواصلاتی میان مأرب و میادین نفتی «صافر» از سوی قبایل عبیده رخ می‌دهد.

ورود تفنگداران آمریکایی به یمن

منابع یمنی از ورود تفنگداران دریایی آمریکا به فرودگاه بین المللی «الغیضه» در استان «المهره» در شرق یمن خبر دادند.

این منابع به ورود این تفگنداران دریایی آمریکایی به مناطق تحت کنترل نیروهای سعودی طی دو روز گذشته بدون اینکه به هویت هواپیمایی که با آن به فرودگاه آمده‌اند، اشاره‌ای کنند، خبر دادند. 

این در حالی است که در ژانویه گذشته هم نیروهای آمریکایی  و انگلیسی به استان المهره وارد شده بودند.

جنگ بر سر منطقه نفوذ در استان «ابین» یمن

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی حضور خود را در سواحل «احور» در استان «ابین» در جنوب یمن تقویت کرده و در جاده ساحلی مستقر شده‌اند. این اقدام پس از درگیری با نیروهای شورای انتقالی که به دنبال بازپس گیری این مناطق است، رخ داده است.

نبرد جدید نیروهای صنعا با مزدوران  در جنوب عربستان

اداره اطلاع رسانی جنگی وابسته به نیروهای صنعا از درگیری‌های جدید میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با مزدوران سعودی در جنوب عربستان خبر داد و اعلام کرد که درگیری های در «جیزان» رخ داده است و نیروهای صنعا در حمله به مواضع نیروهای سودانی ، شماری از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    13 0
    چرا ما به یمنی ها علنی کمک نمی کنیم وقتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و ... همه به آل سعود کافر کمک می کنند ؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    3 0
    باید هر چه سریعتر دلیل این رفتار امریکاییها را پیدا کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس