کد خبر 1260826
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
حضور پرشور یمنی‌ها در مراسم عاشورای حسینی با شعارهای ضد آمریکایی

مراسم عاشورای حسینی با حضور گسترده مردم یمن در استان‌های مختلف از صبح امروز آغاز شده و برخی مناطق نیز در حال آماده‌سازی برای انجام این مراسم در ساعات عصر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت المسیره، امروز پنجشنبه مصادف با دهم محرم الحرام و عاشورای حسینی، ملت یمن برای مشارکت در راهپیمایی‌های گسترده به منظور بزرگداشت شهادت امام حسین (ع)، در صنعا و سایر استانها آماده می‌شوند.

کمیته سازماندهی فعالیت‌های مردم یمن و برگزارکننده مراسم‌ها در زمینه برنامه‌های مربوط به مراسم عاشورا خواستار مشارکت مردم در این مراسم شده و بر اهمیت حضور گسترده مردم در مراسم عاشورای حسینی و نیز ادامه استواری و مقاومت یمنی‌ها در برابر استکبار جهانی تاکید کرد.

کمیته سازماندهی مراسم عاشورا در صنعا فعالیتهای ویژه‌ای برای انجام مراسم عاشورای حسینی در نظر گرفته که از راهپیمایی عاشورا از عصر امروز آغاز می‌شود. همچنین میدانی هم برای تجمع زنان و مشارکت آنها در این مراسم در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

عاشورا در کشورهای عربی +عکس

این کمیته درصنعا، خیابان «المطار»( فرودگاه) را محل برگزاری راهپیمایی عصر امروز و میدان «جامع الشعب» را برای راهپیمایی بانوان تعیین کرد.

در استان صعده نیز کمیته مربوطه از صبح امروز ۲ راهپیمایی بزرگ برای مراسم عاشورای حسینی ترتیب داده است.

این کمیته برای سازماندهی مراسم عاشورا در استان الحدیده نیز چهار میدان بزرگ را به این منظور اختصاص داده و فعالیت‌های آن از صبح امروز آغاز شد.

در استان ذمار و ریمه نیز به همین ترتیب مقدمات برگزاری مراسم عاشورای حسینی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

راهپیمایی عاشورایی در صعده یمن

کمیته مذکور همچنین از سایر استان‌ها نیز خواست تا مشارکت گسترده در مراسم عاشورای حسینی داشته باشند.

اما در استان صعده از صبح امروز تجمع گسترده‌ای برای برگزاری مراسم سوگواری امام حسین علیه السلام برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی شعارهای آزادی‌خواهانه که روی آنها نوشته شده بود: «عاشورا خط آزادی است»، علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه شعار داده و خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شدند.

ببینید:

فیلم/ راهپیمایی یمنی‌ها به مناسبت عاشورای حسینی

مردم یمن در این راهپیمایی با اشاره به فداکاری امام حسین علیه السلام در برابر انحرافاتی که در امت اسلامی رخ داد تاکید کردند که خون بر شمشیر پیروز می شود؛ همانطور که ملت یمن نیز هفت سال در برابر ظلم مقاومت کرده‌اند. آنها همچنین بر تداوم رویکرد امام حسین علیه السلام و فداکاری و بخشندگی و ایستادگی مقابل مستکبران و ستمگران در هر زمانی تاکید کردند.

در بیانیه مربوط به راهپیمایی شهر صعده آمده است که موضع ما در مقابله با متجاوزان، از ایمانی که به عدالت مسئله خود داریم نشات می‌گیرد و آن امتداد انقلاب حسینی و انقلاب ضد مستکبران است. خون ملت مظلوم یمن که دست آمریکا و مزدورانش به آن آلوده شده امتداد خون امام حسین علیه السلام است و فداکاری‌های ملت یمن در برابر ظالمان ادامه فداکاری‌های کربلاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس