کد خبر 1260822
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
حضور پرشور یمنی‌ها در مراسم عاشورای حسینی با شعارهای ضد آمریکایی

مردم یمن صبح امروز در سالروز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، راهپیمایی گسترده‌ای در شهر صعده برگزار و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

به گزارش مشرق، اهالی شهر صعده یمن امروز پنجشنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی در دست داشتند که طی آن تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی را خواستار شده و علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه شعار سر دادند.

ببینید:

فیلم/ راهپیمایی یمنی‌ها به مناسبت عاشورای حسینی

حاضرین در این راهپیمایی شعار «عاشورا خط آزادسازی است»، «به راهپیمایی تا قدس ادامه می‌دهیم»، «از کهبوب تا عسیر... ملت بسیج می‌شود» سر دادند.

بنابر گزارش شبکه المنار، در جریان این راهپیمایی سخنرانی‌هایی ایراد و به جانفشانی و ایثارگری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای مقابله با انحرافات امت اسلامی اشاره و تأکید شد که اگر قضیه عادلانه‌ای در میان باشد آنگونه که ملت بزرگ یمن نیز در طول هفت سال گذشته با آن مواجه است، خون بر شمشیر پیروز می‌شود.

در قطعنامه این راهپیمایی بر ادامه راه امام حسین (ع) برای جانفشانی و مقابله با مستکبران و طاغوتیان زمان تأکید و اعلام شد که هر گونه سهل‌انگاری و عدم پیروزی از دستورات، سرانجام ناگواری خواهد داشت.

در این قطعنامه آمده است که موضع ما برای مقابله با تجاوزات دشمنان ناشی از عدالت در این قضیه و امتداد قیام امام حسین (ع) و انقلاب علیه طاغوتیان است و خون ملت مظلوم یمن که به دست آمریکا و مزدوران آن ریخته می‌شود امتداد خون امام حسین (ع) و جانفشانی ملت ما نیز امتداد جانفشانی‌ها در کربلاء است.

همزمان با برگزاری راهپیمایی در شهر صعده مرکز استان صعده، راهیپمایی‌های مشابهی نیز در منطقه رازح به مناسبت سالروز عاشورای حسینی برگزار شد .

قرار است عصر امروز پنجشنبه نیز در صنعاء پایتخت یمن راهپیمایی بزرگ و پرشوری به مناسبت سالروز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس