کد خبر 1257246
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
سفر فرستاده ویژه آمریکا به قاهره برای دیدار با «خلیفه حفتر»

سفیر و فرستاده ویژه ایالات متحده در امور لیبی روز سه شنبه به وقت محلی سفر دو روزه خود به پایتخت مصر را جهت دیدار با ژنرال «خلیفه حفتر» و مقامات مصری آغاز کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «ریچارد نورلند» سفیر و فرستاده ویژه ایالات متحده در امور لیبی روز سه شنبه به وقت محلی سفر دو روزه خود به قاهره، پایتخت مصر را با هدف دیدار با مقاما مصر و همچنین ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

روابط دوحه و قاهره در ریل عادی شدن

سفارت ایالات متحده در لیبی در یک پیام توئیتری، این سفر را بخشی از تلاشهای واشنگتن در راستای «حمایت از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی در ماه دسامبر» معرفی کرد!

در این پیام توئیتری آمده است که «سفیر نورلند به تمرکز بر ضرورت پشتیبانی از روند دشوار سازش و حل اختلافات که برای ایجاد مبنایی قانونی و چارچوبی حقوقی برای انتخابات ۲۴ دسامبر لازم است، ادامه خواهد داد».

در این پیام همچنین تأکید شده است که پشتیبانی ایالات متحده از مردم لیبی برای انتخاب رهبران خود، در یک چارچوب دموکراتیک صورت می گیرد و از «شخصیتهای مهم و کلیدی» خواست تا در دستیابی به این هدف نقشی مؤثر ایفا کنند.

گفتنی است، خلیفه حفتر روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای شبه نظامی تحت فرمان وی از مقام صلاحیت دار کنونی در لیبی فرمانبرداری نخواهند کرد و تنها با «مقام صلاحیت داری که مستقیماً از سوی مردم انتخاب شود»، تعامل خواهند داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس