کد خبر 1251830
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
قطر

امیر قطر طی احکامی در مصر، ترکیه، جمهوری قبرس و لیبی سفیر فوق العاده و تام الاختیار انتخاب کرد.

به گزارش مشرق، «تمیم بن حمد آل ثانی» در ادامه تلاش‌های این کشور و مصر برای بهبود روابط فیمابین، سفیری تام الاختیار در این کشور انتخاب کرد.

دیوان امیری قطر امروز گزارش داد که امیر این کشور طی احکامی جداگانه، سفرای جدیدی در مصر، لیبی، ترکیه و جمهوری قبرس تعیین کرد.

بر اساس این گزارش، «سالم بن مبارک بن شافی آل شافی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار قطر در جمهوری مصر خواهد بود. همچنین «شیخ محمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی»، سفیر فوق العاده و تام الاختیار قطر در ترکیه خواهد بود.

«علی یوسف عبدالرحمن الملأ» و «خالد محمد زابن آل زابن الدوسری» نیز به ترتیب سفرای فوق‌العاده و تام الاختیار قطر در جمهوری قبرس و لیبی خواهند بود.

روابط قطر با مصر از سال ۲۰۱۵ و بعد از اولین سفر خارجی دونالد ترامپ به عربستان سعودی تیره شد. مصر در کنار عربستان سعودی، امارات و بحرین اتهام‌هایی علیه قطر از جمله حمایت از تروریسم مطرح و تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کردند.

طی این مدت، تلاش‌ها برای آشتی دادن طرفین متخاصم راه به جایی نبرد تا اینکه با فشار دولت آمریکا و وساطت‌های کویت، ۵ کشور یاد شده در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواستار عادی‌سازی روابط بین خود شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس