کد خبر 1258761
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
آمریکا به افغانستان پشت کرد

دیپلمات سابق انگلیس در گفتگویی با انتقاد از وضعیت این روزها در افغانستان، آمریکا را متهم کرد که به این کشور توجهی ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، «سر ویلیام پیتی»، دیپلمات سابق انگلیس در افغانستان در گفتگویی با اشاره و ابراز تاسف نسبت به تحولات جاری در افغانستان تاکید کرد که بهتر بود وضعیت به این شکل نباشد، ولی تصمیم به خروج یکباره نیروهای نظامی از افغانستان باعث ایجاد بحران اعتماد در این کشور شد که حال نتایج آن را می بینیم.

این دیپلمات انگلیسی گفت: نگرانی من در حال حاضر این است که چه بر سر افغانستان خواهد آمد؟

به گفته دیپلمات سابق انگلیس که در افغانستان مشغول بکار بوده، کشورهای غربی تعهداتی را در افغانستان حفظ کرده بودند، ولی اصلی‌ترین نقطه بحران وقتی بود که آمریکایی‌ها با طالبان در دوحه به توافق رسیدند.

پیتی درباره توافق آمریکا و طالبان افزود: این توافق فقط درباره خارج شدن نیروهای آمریکایی بود و هیچ چیزی درباره آینده سیاسی افغانستان نداشت و در واقع آمریکا به دولت افغانستان پشت کرد و این اتفاقی بود که در دولت ترامپ روی داد و دولت بایدن هم آن را ادامه داد.

در این گفتگو، دیپلمات سابق انگلیس همچنین اظهار داشت: ما می توانستیم از مردم افغانستان حمایت کنیم و به آن‌ها زمان بدهیم تا دموکراسی خودشان و شکل خاص دولت خودشان را درست کنند، اما وقتی که نیروهایمان را کاهش دادیم، میزان پولی که به افغانستان سرازیر می‌شد نیز کاهش یافت و این نیز بسیار تأسف آورست.

اظهارات این دیپلمات انگلیسی در حالی است که پیش از این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از مقام‌های آگاه کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد دولت بایدن خود را برای سقوط کابل پایتخت افغانستان بسیار زودتر از آنچه چند هفته پیش بیم آن می‌رفت، آماده می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    لعنت بر آمریکا و انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس