کد خبر 1257216
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
مهاجران افغانستان نمایه کودکان افغانستان آوارگان افغانستانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: شرایط نسبی برای اسکان موقت آوارگان در نقاط صفر مرزی ایران و افغانستان وجود دارد.

مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با میزان در مورد آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به آوارگان بحران داخلی در افغانستان گفت: اقدامات این جمعیت در مورد آوارگان افغان در مرزها، به علت اوضاع به وجود آمده در افغانستان این آمادگی وجود دارد تا اردوگاه‌هایی درمرزهای ایران و افغانستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگرچه آمادگی نسبی در استان‌های مرزی شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم به همین جهت در نقاط صفر مرزی مکان‌هایی برای اسکان موقت آوارگان تعبیه شده است.

وی در مورد میزان حضور آوارگان در این پایگاه‌ها گفت: به طور کلی در طول روز یک تعدادی می‌آیند و برمی گردند، تقریبا در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی در مورد موضوع پاندمی کرونا و حضور و ورود این افراد به کشور گفت: به طور کلی اجازه ورود به کشور به آن‌ها داده نمی‌شود. اما اسکان موقت ۲۴ ساعته توسط هلال احمر برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت:از طریق کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود کمک‌های بین المللی برای کمک به این افراد انجام و ساماندهی می‌شود و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، اما به طور کلی نگرانی از پایگاه‌هایی برای اسکان موقت این افراد در نقاط مرزی ایران و افغانستان در حال حاضر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    23 9
    خواهشا تا دیر نشده همه رو به زور به کشورشون بر گردونین ایران دیگه واسه خودمون منابع نداره چه برسه برای مهاجر های خارجی
    • احد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 20
      خانواده خودت هم بود همین مزخرفات رو میگفتی یه خورده انسانیت خرج نداره
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      21 7
      کاربر گرامی احد اگر خیلی دلت برای این مهاجرین غیرقانونی میسوزه لطف کن برو همه اشون رو ببر منزل خودتون با خانواده ات یکجا ازشون پذیرایی کن ! ما خودمون در ایران هزاران مشکل و بدبختی داریم .. کاسه داغ تر از آش نشو عزیزم !
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 18
      مشکل بخاطر غربزدگیه وگزنه افغانیها خیلی برامون زحمت کشیدن
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      11 0
      نه خیر مغلطه نکن عزیزم ! موضوع غرب زدگی شرق زدگی نیست ! شعر نگو مومن !
    • US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      14 0
      افغانی ها دقیقا چه زحمتی برای ما کشیدند؟! برای ما موشک و ماهواره ساختند، یا دارو و فناوری ما دست اونهاست؟ نه مالیات، نه سربازی، نه هیچی، یه روز هم ثبت نام مدرسه ی بچه شون که هیچ مدرک قانونی هم نداره دیر میشه زمین و زمون رو به هم می ریزند، الان در این محله ای که ما هستیم پر شده از افغانی، کل بازار خرید و فروش و اجاره ی خونه رو ریختن به هم، زحمتکش هستند، تشریف ببرند برای کشور خودشون زحمت بکشند.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      16 1
      جون به جون افغانی جماعت کنن ذاتش خرده شیشه داره..اقتضای طبیعتش اینه.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 0
      نه قربون! مشکل غربزدگی نیست،مگه همدست انگلیس شدن مردم ما غرب زده بودن اون موقع،جنایات اینا رو برو مطالعه کن،عاقبت گرگ زاده،گرگ شود.در طول تاریخ وقتی به زعم شما کسی غرب زده هم نبود اینا خودشونو خوب نشون دادن، مشکل حماقتی هست که اسمشو بذاری خیلی شیک انسانیت،آدم عاقل از یه سوراخ چن بار باید گزیده بشه؟؟ ما شا الله رو که نیست جانم...
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      8 0
      احد ما دیگه با این هجم از مشکلات معیشیتی و گرونی و تورم و به خاطر معضلات اجتماعی و فرهنگی که شما تا پیش از این به عنوان مهاجر افغانی برامون ساختین انسانیت نداریم خرج چنگیز زاده ها کنیم،مشکلی هست؟ اگر کارم کردین اینجا بهره شو بردین کس و کارتون تو افغانستان رو هم ساپورت کردین
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      8 0
      دوست محترم احدآقا این به انسانیتی که پدربزرگ شما چنگیز خان به خرج داد وقتی هجوم آورد ایران، دَر ،این انسانیت تمام این سالها از جانب ایرانیا نسبت به شما افغانیا،دَر...دیگه بهتر بلد نبودیم انسانیت آبا و اجدادی شما رو جبران کنیم شرمنده. خودتونم خوب میدونید ذات افغانی چیه.فقط وجدان داشته باش ببین درک کن و سکوت کن.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      8 0
      12:28 احد شعار نده خودت یک افغانی رو میبری تو خونتون یک هفته ازش پذیرایی بکنی؟
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      8 0
      یه سر برنید بازار اطراف حرم عبدالعظیم ببینید مغازه هایی که ایرانیا توان اجاره کردنشو ندارن افغانیا به راحتی اجاره کردن و توش وایسادن دارن فروشندگی میکنن کجای دنیا به راحتی یه مهاجر غیر قانونی میتونه اینجور نرم و زیر زیرکی رخنه کنه در بافت جمعیت بومی اونجا.ببینید هرکدوم با چه تعداد بچه که باری روی دوش دولت میشن برای هزینه هاشون درحالیکه غیر قانونی هستن و حق کارگر و شهروند ایرانی رو با مظلوم نمایی هم میخورن هم میفرستن برا فک و فامیلشون تو افغانستان،توی هم موج میزنن اون اطراف..همین طور کوتاه بیایم مقابل اینا تنها کاری که اول هر کار و بهتر از هرکار بلدن یعنی افزایش جمعیت خودشون و نان خور برای دولت و ملت ایران بی رویه ادامه میدن و حق آب و گل برای خودشون قائل میشن،ما هم جنگ داشتیم سختیها کشیدیم رنجها متحمل شدیم الانم شرایط ایده الی نداریم ولی فرار نکردیم بریم بار روی دوش دیگران بشیم تازه طلبکار هم باشیم،شما عافیت طلبید که سر بزنگاه از افغانستان فرار میکنید اولین جا هم اینجاست چون میدونید با روی زیاد میشه قشنگ گلیم خودتونو از آب بکشید بیرون،چطوریه که نمیرید عراق اونام میخوان کشورشونو بسازن کارگر هم احتیاج دارن،نمیرید امارات،عربستان،بحرین لبنان ترکیه تاجیکستان ترکمنستان پاکستان یا حتی مغولستان،چرا؟ چون اونجا جایی برای زبان درازها نیست،فقط همین.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    21 20
    خواهشا تا دیر نشده همه رو به زور به کشورشون بر گردونین ایران دیگه واسه خودمون منابع نداره چه برسه برای مهاجر های خارجی
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 17
      حیف اسم انسان روی تو
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      15 5
      دوست گرامی افغان مگر شما از ایرانیان طلبکار هستی که اینگونه طلبکارانه به این شخص ایرانی که نگران کشورش هست بی حرمتی و توهین میکنی ؟ خوب حرف و سخن واقعیت رو زده ما ایرانیان چه باید بکنیم که شما افغان ها خشنود و راضی شوید ؟
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 4
      هی جناب که حیف اسم انسان فرمودی،ببین پدرانت وقتی ازمغولستان لشکر کشی کردن اینجا چه انسانیتی به خرج دادن،برو مطالعه کن.شما که اصلا فرشته ای حیف اسم انسان روی شما و اجداد شما.
  • دیدگا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    13 2
    داداش اونایی که میگی میان و بر میگردن، در واقع بر نمی گردن!! میان یه سروگوشی آب میدن میبینن راه نیست میرن از یه راه دیگه مستقیم میان تهران و شهرهای مرکزی! خدا به همشون کمک کنه.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    15 2
    خوب اگر با تشدید جنگ بیکباره میلیونها افغان سرریز شدن داخل کشور ما چکار میخواین بکنین ؟ قطعا میگین قدمشون بالای چشم !!!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      14 1
      متاسفانه طی این چهل سال هم همین کار رو کردیم و مهاجرین غیرقانونی اتباع افغانستانی هزاران مشکل و گرفتاری برای ایران و ایرانیان ارمغان آورده اند و همیشه هم از ایرانیان ناراحت و ناراضی و گله مند هستند !!!
  • جاویدایران NL ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    19 4
    اشتباه قبلی رو تکرارنکنید، اجازه ورود به داخل ایران و شهرهارو مطلقاً ندیدچون هم باعث مشکلاتی برای ایران میشه و هم باعث دلخوری خود افغانها در آینده میشه که نمیشه بعداً جمعش کرد، کمپ درست کنید مثل مثلاً ترکیه، اصلاً اجازه ورود به شهرهاروندید چون این کار بعداً باعث میشه احساسات ضدایرانی پیداکنن چون قطعاً برخوردمردم ایران باهاشون خوب نخواهدبود و این باعث برداشت بد افغانهامیشه.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 15
      ترکیه به 6 میلیون سوری پناه داده نیدونی 6 میلیون یعنی چقدر یا فقط میخوای رایگان حرف یزنی?
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      11 0
      دوست گرامی افغان :جهت اطلاع : حدود 3/5 میلیون پناهنده سوری در کشورش ترکیه پناه داده که از این بابت از غربی ها و اروپایی ها هم به اندازه کافی باج خواهی کرده ! ضمن اینکه ترکیه خودش باعث شعله ور شدن جنگ داخلی در سوریه شد ! نکته بعدی این که ایران بیش از چهل سال میزبان میلیون ها نفر از اتباع افغانستانی در ایران بوده و همچنان هم بیش از 10 میلیون نفر از اتباع افغانستانی در ایران حضور دارند ساکن ایران و از امکانات ایران همچون کار و شغل درآمد تحصیل بهداشت و درمان و.... ایران بهره مند هستند ... نکته مهمتر اینکه زاد و ولد افغان ها به شدت بالاست اگر به این شکل ادامه پیدا کند دور نخواهد بود جمعیت افاغنه ساکن ایران از جمعیت ایرانیان هم زیادتر بیشتر خواهد شد و آنوقت که فاجعه بزرگ آغاز شده !!! ما دیگر توان پناه دادن به افاغنه محترم را نداریم دوست گرامی افغان !
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 0
      ترکیه به سوری ها وسط استانبول آپارتمان سه خواب که نداده، لب همون مرز یه کمپ درست کرده همشون همونجا هستند، الانم اتحادیه اروپا دستور اخراج پناهجو های افغان رو صادر کرده، اتحادیه اروپا با اون همه امکانات و قدرت اقتصادی توان نگهداری اینها رو نداره، انتظار دارید ما داشته باشیم؟ بهترین راه اینه که امنیت نسبی در کشورشون برقرار بشه و برگردند کشور خودشون.
  • بی کس IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    13 2
    درد خودمون کمه داریم ادای خوب ها را در میارم
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      9 1
      کاسه داغ تر از آش که میگن دقیقا" حکایت امروز ما ایرانیان هست واالله ...
  • ارین IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 10
    مجبورن فرار کنن اما ایران جای خوبی نست مثل اروپا نیان بحتر است چن مردمی ایران فکرمیکنن افغان ها بیان روزی ماها کم میشه خدا لعنت کنه این جنگه مجبور میشی درب حر ناکس بزنی
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      13 4
      دوست افغانی فارسی نویس بله لطف کنید نیایید ایران ، ممنون میشیم از شما ایران جای خوبی نیست بروید کشورهایی که خویه مثل عربستان امارات قطر بحرین !!! آنها برای شما خوبن !
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 0
      کاربر گرامی افغان : بیش از چهل سال شما افاغنه محترم دسته دسته، گروه گروه بصورت غیر قانونی از مرزها عبور میکنید غیرقانونی وارد خاک ایران میشوید، در حال حاضر بیشترین جمعیت مهاجر افغان در ایران ساکن هستند چیزی حدود 10 میلیون مهاجر غیرقانونی افغانی در ایران ساکن و از امکانات ایران همچون کار در آمد تحصیل بهداشت و درمان و .... در ایران بهره‌مند هستند و باعث بیکاری چند میلیون کارگر ایرانی شدن و متاسفانه باز هم از ایرانیان طلبکار هستند گویی هرگز شما افاغنه از ایرانیان راضی. و خشنود نخواهید شد ! ما چه باید بکنیم که شما راضی شوید؟ چرا به کشورهای دیگر مهاجرت نمی‌کند که به کسور خودتون افغانستان باز نمی‌گردد افغانستان به وجود شما احتیاج دارد دوست افغان ! موفق باشید
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 0
      عزیز من مگه مجبورت کردن از افغانستان پاشی بیای اینجا . الآن جوانهای ما بشدت از قبضه مشاغل ساختمانی توسط افاغنه ناراحتن چون خودشون واسه یه لقمه نون جویای کار هستن . نه تنها نباید بیایین بلکه میلیونها افغانی غیرمجاز داخلی هم باید برگردن . اینو آویزه گوشت کن : هر کی کشور خودش امکانات خودش
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      9 0
      احسنت، تشریف ببرید همون اروپا، بهترین جاست برای شما، البته یادم رفت بگم که اتحادیه اروپا هم دستور اخراج شما رو صادر کرده.
    • ایرانی US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 0
      جناب ۱۲:۱۹ اولا اینکه ادب رعایت کن اینکه نوشتی درب هر ناکسی بزنیم واقعا خجالت داره اومدی خانه ایرانیها مهمان هستی به صاحب خانه میگی ناکس خجالت بکش دوما این چرت پرتا چیه روزی خدا میده خب اگه روزی تون خدا میده بمون افغانستان خدا روزیتو بفرسته برات همانجا چرا پاشدی اومدی ایران دنبال روزی، روزی خدا میده اما باید زحمت بکشی مردم ایرانم زحمت میکشن باسواد میشن و کارتولید کارخانه راه میندازن خدا هم به کسب کارشون برکت میده نه مثل شماها منتظرین مردم بقیه کشورها زحمت بکشن کار و کارخانه راه بندازن بعد شما بیایین استخدام بشید بعدم بگید روزی خدا میده این شغل که اینجا ایجاد شده حق مردم ایرانه کسی که ایرانیه تو این کشور حق آب گل داره چون چند نسل تو این کشور بوده تو سختی و آسانی تو کشورش مانده شما میهمانید اگر اوضاع کمی بد بشه مهاجرت میکنید جای دیگه دوما وجود مهاجرین به نفع پولدارها و به ضرر قشر ضعیف ایرانیه چون فلان پیمانکار شهرداری یا وزارت راه اگه صدتا کارگر افغانی استخدام کنه اگر ایرانی باشن باید حقوق کمی بیشتر و بعلاوه بیمه و سنوات پرداخت کنه اما کارگر افغانی چون اکثرا غیر قانونی در ایران هستن بیمه نمیشن پس و حقوق کمتر میگیرن و سنوات هم ندارن و اون سود تو جیب پیمانکار میره پولدارتر میشه اما در عوض صدتا ایرانی بیکار میشن اما در عوض اگر پیمانکار ایرانی استخدام کنه کارگر ایرانی پولش تو ایران خرج میکنه و مثل کارگر افغانی پولش تبدیل به دلار و ارز نمیشه فرستاده بشه افغانستان ارز از کشور خارج بشه پس کارگر ایرانی هم به نفع کل مردم ایران و کشوره و کارگر اتباع بیگانه تنها به نفع پیمانکار که پولدارتر میشه با پولش پورشه مازراتی سوار میشه پس شماها هیچ سودی برای مردم ایران کشور ایران ندارید تنها برای یه سری نوکیسه ها که شرکتهای پیمانکاری بزرگ دارن سود دارید
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 0
      میبینیدکه تاراج و چپاول گری و به یغما بردن و حق خود دانستن و وحشی گری و آزار دادن و زورگویی و قلدری کردن در ذات شما افغانی هاست نسل به نسل از طریق خون نیاکانتون به شما ارث رسیده یه روز با زور سر نیزه اومدید کشتید ویران کردید اتش زدید غارت کردید امروز گاهی با مظلوم نمایی و گاهی با پر رویی هرچه تمام تر و طلبکارانه همون راه پدران خودتونو دارید ادامه میدید..دست از سر ما ناکسان بردارید خب اگه شرافت دارید،بعد ۸۰۰ سال هنوز سیر نشدید هنوز توقع دارید سیر نشدید یعنی خسته هم نشدید؟توبه گرگ مرگه...برید جای دیگه کشور دیگه حتا شیعه حتا مسلمان حتا همسایه ببینید اگه همینطور غیر قانونی و طلبکارانه و متوقع رفتار کنید با شما چه میکنند،ما ناکسانیم درست،شما که شرافتمندان تاریخ هستید ما رو به حال خودمون رها کنید.شما سرور ما ناکس ما در شان شما نیستیم.برید جایی که برای شما بهایی به اندازه شان شما قائل باشن،خودتونو با ما هم پیاله نکنید بزرگواران همیشه ی تاریخ در تمام دوران!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    15 4
    هیچ مغز سالمی کشوری که مردمش تو بحران بی آبی و بی برقی و بیکاری و گرونی فاجعه بار مریضی همه گیر گیر افتاده یه سری آدم به درد نخور و صرفا نون خور به مردمش اضافه نمیکنه به نام خوبی این جنایت و خیانت علیه مردم فهیم ایران
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      12 3
      درود بر شما ، متاسفانه دقیقا" همینطوره !
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 6
      مشگل خود جهل مردمه که دولت تدبیر رو سرکار اورد
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      9 0
      آره آفرین ما خودمون هزارتا مشکل داریم افغانی ها رو کجای دلمون بزاریم.
  • jafar akbari IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 7
    بخدا اگه ما افغان ها همون کشور مون بمیریم خیلی بهتر از فرار و اومدن به ایرانه لطفا نیاین چه فرقی میکنه زود بمیرین یا دیر مرگ حقه
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      4 1
      دوست افغانی کشور ما ایران هشت سال درگیر جنگ تحمیلی با دنیا بود صدام ملعون این جنگ رو نمایندگی می‌کرد، شیوخ نفتخور عرب هزینه و پول جنگ رو به صدام حسین می‌دادند، آمریکا و انگلیس کشورهای اروپایی و شوروی سابق انواع تسلیحات جنگی از بمب و موشک تا هواپیمای جنگنده و اطلاعات ماهواره ای درباره ایران به دام میدادند شبانه روز تحت بمباران و موشک باران بودیم کشته شدیم شهید دادیم ولی تسلیم دنیا و جهان نشدیم بخدا قسم از کشورمون فرار نکردیم ! حالا شما هم باید از کشورتون دفاع کنید فرار کردن چیزی رو درست نمی‌کند دوست افغان
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 13
    خدا وکیلی شما مردم ایران بیکارید بس کنید حرف های الکی روزی دست من و شما نیست
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      7 0
      اتفاقا روزی هر کس دست خودشه دوست عزیز،کشور ما درگیر تورم دو رقمی و بیماری کووید و اشتغال و هزارتا مشکل دیگه است، این همه پناهنده ی افغانی رو چکار کنیم؟ نه یکی نه دوتا، چند صد هزار نفر، هر کدوم هم که میان ایران ماشالله دستگاه جوجه کشی راه میفته، هر کدوم شش هفت تا بچه، اونم با حقوق کارگری، بعد ده بیست سال تبدیل میشن به معضل، بهتره واقع بین باشیم، ما توان پاسخگویی به این حجم از پناهنده رو نداریم، نقطه سر خط.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      6 0
      دوست گرامی شما خبر دارید حدود 10 میلیون مهاجر غیر قانونی از اتباع افغانستان تو ایران ساکن هستند؟ میدونید چقدر تو ایران قشر ضعیف و کارگر بیکار داریم که شرمنده زن و بچه و خانواده هاشون هستند؟ میدونید چقدر جوان شهرستانی کشاورز داریم ولی بیکار چون همه این شغل ها توسط افغانی ها اشغال شده با زن و بچه تو ایران زندگی و به شدت زاد و، ولد دارند یعنی همینطور پیش بریم تا چند سال آینده جمعیت افغانی ها در ایران از جمعیت ایرانیان هم بیشتر خواهد شد ! از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ! امروز باید به ایران و ایرانی بیاندیشیم تمام دنیا علیه ما توطئه کردند حداقل خودمون به خودمون رحم کنیم ! افغانی ها هم چهل سال زندگی کردند تو ایران از همه امکانات ایران از کار و تحصیل تا بهداشت و درمان استفاده کردند تا کی ما باید بار اینها رو هم به دوش بکشیم؟ دیگه کاسه داغ تر از آش نباشیم والله ! خوب بروند کشورهای اروپایی بروند شیخ نشین ها عربی ... شما نگاهی به فضای مجازی افغانی ها بیانداز ببین چقدر طلبکارانه از ما حرف میزنن ما هر کاری کنیم از ما راضی و خشنود نخواهند شد هم میهن گرامی ..! پایدار باشید مشرق جان تورا به خدا نشر بدهید سپاسگزارم
  • حمید IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 8
    ببخشید همین افغانیا بودن ک ایران شمارا اباد کردن جوونای شما بنایی میکنن نما کاری میکنن چاه میکنن اگ افغانیا اومده تو ایران ایرانیا نرفتن کشورهای دیگ همون افغانستانم ایرانی هس خیلی کافرین
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      9 0
      کاربر محترم افغان : شما لطف کنید تشریف ببرید کشور خودتون رو آباد کنید ما تو ایران بقدر کافی کارگر و بنا و معمار ساختمان داریم افغانستان به وجود شما بیشتر احتیاج دارد بروید کشورتون رو آباد کنید ..
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      4 0
      کافر چنگیز خان بود،ما همیشه ی تاریخ یکتا پرست بودیم،اگه سواری ندادن اسمش کافر بودن پس سواری گرفتن اسمش چیه،گرفتی چی شد؟؟
    • NL ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      6 0
      جوان های ایرانی که ماهواره هوا می کنند چاه کنی و نما کاری و عملگی هم بلدند دوست عزیز، شما کار بلدی برو کشور خودت رو آباد کن، یه جوری میگی انگار تو ایران آرشیتکت و مهندس معمار و سرمایه گذار هستید، فوق فوقش دارید آجر بالا میندازید دیگه، آپولو که هوا نمی کنید.
    • مرتضی GB ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      7 0
      آدم نادان خود من با لیسانس کامپیوتر دارم شاگردی سنگ کاری می کنم و برشکاری و دوغاب ریزی اون وقت میای میگی ایرانی ها تنبلن و این کارها رو نمی کنند.این حرفا همش چرته و متاسفانه تعدادی ایرانی نادانی همین ها را تکرار می کنند. مگه قبل از افغانیا کی این کارارو می کرده
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      5 0
      حمید خان یه حساب سر انگشتی هم بکنی میبینی ناکس و کافر چنگیز خان بود. البته اگه وجدان داشته باشی.میبینی لازم نیست ما چیزی بگیم شما خودتون خیلی قشنگ ذات خودتونو نشون میدید،کما اینکه قبلا نشون دادید،بعد از این هم که خب اظهر من الشمسه.این توی سرشت شماست با شما به دنیا اومده با شما زندگی میکنه و با شما از دنیا میره.چشم بصیرت هم نمیخواد با همین دیده ی سر قابل رویته،قابل لمسه هر کور و کری میفهمه بی اون که شما تقلا کنید بهش بفهمونید.
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      کاربر افغان محترم آقای حمید! بله درست میفرمایید ما ایرانی ها بدیم،انسانیت نداریم،ناکس هستیم،کافر هستیم،شما خوب،انسان،والا مقام و مسلمان.شما که خیلی مسلمانید پس باید بدانید که دست در سفره کافر کردن چه حکمی دارد؟! مگر اینکه حرام خوری از نظر شما ایرادی نداشته باشد.پس از لقمه حرام ما کافران چشم پوشی کن،برگرد افغانستان،خشخاش نکار،گندم کشت کن و نان حلال و حاصل دسترنج خودت را میل کن.کار سختی نیست همت و غیرت میخواهد که جوهر هر مرد مسلمان است.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    ماشالله اتباع فارسی نویس افغانستانی ساکن در ایران چقدر در سایت ها و صفحات خبری ایرانیان فعال و مشغول کامنت گذاری برای تاثیرگذاری روی جامعه ایرانی و مسئولین ایرانی رو دارند ! ولی بی فایده است دوستان افغان باید به کشور خود بازگردید چهل سال مهاجرت غیرقانونی شما به ایران باید تمام شود ، افغانستان عزیز کشورتون به شما احتیاج دارد .. بشتابید بسوی وطن خویش !
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 0
      پس خیال کردین برای چی تقلا میکنن با پررویی بچه هاشونو مدرسه ثبت نام کنن حق بچه ایرانی با این غیر قانونیا نصف بشه چون زبان درازی های خودشونو بتونن مکتوب هم بکنن،میبنین که درسته آدمو قورت میدن فقط تصور کن اینا به جای ایران مثلا در ترکیه یا شیخ نشینها یا لبنان و...غیر قانونی رفته بودن چهل سال جا خوش کرده بودن و همین رفتار طلبکارانه رو داشتن فکر میکردین کسی بهشون باج میداد؟ هرگز نمیذاشتن انقدر وقیحانه توی روی مردم اون مملکت وایسن و سهم بخوان از هر چیز،اگه راست میگید برید امتحان کنید شما که بلدید دیارتون رو ترک کنید هوار بشید روی سر دیگران...اگه راست میگید برگردید افغانستان...هرچند انقدر زیرک هستید که اینجا دارید پول و پلهکجمع میکنید رایگان آموزش میبینید بعد که آبها از آسیاب افتاد شما غیرتمندان تشریف میبرید افغانستانِ آزاد و پاکسازی شده و بعد برای همون بدبختها که موندن توی سختی و رنج و مکافات جنگ،شاخ و شونه میکشید،خونِ مغولی ویژگیش همینه.
  • مجتبی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    11 0
    فقط برخورد خودمون وگرنه این مسئولینی که ما داریم خودشون می‌خوان مردم سختی بکشن این افغانی ها چقدر مشکل درست کردن برای ایرانی ها امنیت رو بهم زدن کامل ،
  • علی خان IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 7
    قدم شما رو چشمان علی خان ، ما همسایه هستیم و در سختی پشت و همراه همدیگر ، شیطان نمی‌تواند بین ما تفرقه ایجاد کند، مردمان افغان پر تلاش و باهوش هستن چیزی که غربی ها را ناراحت می‌کند و برای همین همیشه در افغانستان ی عده خائن مزدور خارجی را اجیر کرده که آرامش را ازبین ببرن تا مردمان افغان نتوانند از این مزیت‌های خدادادی بهره ببرن ، با احترام فراوان به ملت دوست و برادر افغان.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      6 0
      ببین علی خان شک ندارم که تو خودت افغانی هستی و نفست از جای گرم بلند میشه واسه کس و کارت دعوت نامه نفرست تو خودت اینجا غیر قانونی هستی چقدر روی شما زیاده و پر توقع فکر کردی پشت چشم ما برای شما باز مونده که حالا وعده میگیری بیاید قدمتون روی چشم علی خان بعله خرج از کیسه خلیفه میکنی حاتم طایی شدی،نخیر افغانی های محترم ما به زودی علی خان و باقی افغانی هارو بدرقه میکنیم تا افغانستان هرگز سیاه هم آب پشت سرتون نمیپاشیم،چون پیش از این هم نه دعوت نامه از طرف ما ایرانیا برا شما اومده بود نه برا پدربزرگتون چنگیز خان.
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      5 0
      تفرقه نیست دوست گرامی موضوع حق حیات ایرانیان هست ملت ایران امروز تو شرایطی نیست که بخواهد یک ملت فقیر و جنگ زده دیگه رو هم پناه بده خرج بده !!! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ! ملت خودمون جوان های وطن بیکار هستند شرایط بحرانی داریم چه از لحاظ اقتصادی که تحریم هستیم چه از لحاظ شرایط بیماری کوبد 19 کرونا همه بیمار شدن ! ولی میلیون ها نفر اتباع افغانی تو ایران شغل و درآمد دارند ! آیا ما نباید به ملت خودمون رحم کنیم ! دیگه کاسه داغ تر از آش که نباید باشیم برن کشورهای دیگه خوب ... !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس