کد خبر 1256010
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
صنعاء: دوره مداخلات سعودی در یمن دیگر تمام شد

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی گفت، دوره مداخلات سعودی در یمن دیگر گذشت.

به گزارش مشرق، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، دوره مداخلات سعودی در یمن، شروط این کشور و نیز تلاش برای قیمومیت بر یمن دیگر گذشت.

وی به خبرگزاری «سبأ»، گفت، صلحی که صنعاء برای تحقق آن تلاش می‌کند صلح حقیقی، عادلانه و مستدام برای یمن و ملت آن است که بر اساس آن نیروهای خارجی باید از خاک یمن خارج شوند و استقلال و حاکمیت یمن بر تمام خاکش تثبیت شود.

هشام شرف ادامه داد، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با نزدیکی شروع مأموریت فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن، در نشان دادن موضع قدرت خود عجله نکند. وزیر خارجه عربستان بداند صلح در یمن برای ملت آن است، همچنین بازگشت به فضای امن، ثبات و سلطه دولت ملی که قانون و عدالت و شکوفایی را محقق کند و به رنج هفت ساله در پی تجاوزات ائتلاف سعودی پایان دهد برای ملت یمن است و صلحی نیست که عربستان سعودی برای منافع خود و ادامه نقش قیمومیت و همینه بر یمن تحمیل یا مشروط کند.

وی تأکید کرد، سران سعودی باید بفهمند بر اساس اصول حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی امکان ازسرگیری روابط دو جانبه در آینده میان یمن و ریاض وجود دارد.

وزیر خارجه سعودی در اظهاراتی ضمن استقبال از تعیین «هانس گراندبرگ» به عنوان فرستاده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، بر حمایت از دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران این کشور تأکید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس