بیانیه «کتائب حزب‌الله» عراق در حمایت از یمن

پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی امارات علیه یمن را تصویب کرد، «کتائب حزب‌الله» عراق در بیانیه‌ای این گام را نشان‌دهنده ناتوانی ائتلاف سعودی-اماراتی دانست.

به گزارش مشرق، دفتر سیاسی «کتائب حزب‌الله» عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای به قطعنامه سازمان ملل متحد علیه یمن واکنش نشان داد.

شورای امنیت سازمان ملل به‌تازگی قطعنامه پیشنهادی امارات به منظور گسترش ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال شده علیه تعدادی از سران جنبش انصارالله یمن را تصویب کرد.

بنابر گزارش «شبکه الاعلام المقاوم»، کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به قطعنامه مذکور اعلام کرد: «قطعنامه ۲۴۲۶ شورای امنیت کشورهای بزرگ دارای عضویت دائم و ظالم را در لیست سیاه ملت‌ها قرار داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ائتلاف سعودی-اماراتی که مورد حمایت آمریکا است، نتوانست ملت ظلم‌ستیز یمن را با تجاوز نظامی‌اش، نابودسازی سازمان‌های خدمات‌رسان، محاصره ظالمانه بندرها و فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های این کشور به زانور درآورد».

دفتر سیاسی کتائب حزب‌الله تأکید کرد: «جهان امروز بدین خاطر که اغلب کشورهایش به جان یک ملت افتاده‌اند، در یک بحران اخلاقی بزرگ به‌ سر می‌برد؛ ملتی که امروز به هر چیزی احساس نیاز می‌کند البته جز شجاعت و کرامت که با آن تندروترین، فرقه‌گراترین و ظالم‌ترین کشورها را خوار و ذلیل کرده است».

«هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در واکنش به قطعنامه شورای امنیت تأکید کرد این شرم‌آور و مضحک است که یکی از متجاوزان به یمن عامل صدور قطعنامه تحریم‌های جدید علیه یمن باشد. قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت درباره وضعیت یمن، در تناقض آشکار با منشور سازمان ملل است که بر حق طبیعی ملت‌ها در دفاع از خود تأکید می‌کند.

وی افزوده بود که اقدامات دفاعی صنعاء و هدف قرار دادن تأسیسات نظامی و حیاتی ائتلاف سعودی-اماراتی، پاسخ طبیعی به جنایات جنگی و نسل‌کشی این ائتلاف از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تاکنون است.

هشام شرف همچنین خاطرنشان کرد که با وجود محاصره همه جانبه و جنایات جنگی ائتلاف سعودی، صنعاء دست به مقابله به مثل نزده و اماکن مربوط به تجمع غیرنظامیان در کشورهای عضو ائتلاف متجاوز را هدف قرار نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 1
    نتیجه خیانت روسیه است
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    درود بر هرکسی که از این ملت مظلوم یمن .. و انصارالله حمایت میکن.! انسانیت اینجا ها مشخص میشه! کسی مردش هست،اعلام کنه.. لعنت بر دنیا پرستان.. ! پیروزی یمن نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس