جایگاه نماینده ویژه اروپا در مراسم تحلیف

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حضور گروه‌های مقاومت در مراسم تحلیف، افق تازه دولت در سیاست خارجی است گفت: ائتلاف دشمن برای مهار اندیشه انقلاب اسلامی شکست خورده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

حضور گروه‌های مقاومت در مراسم تحلیف، افق تازه دولت در سیاست خارجی است

- یکی از موضوعاتی که بسیار موردتوجه رسانه‌ها و تحلیلگران سیاسی قرار گرفت نقش پررنگی است که آقای رئیسی به‌عنوان رییس‌جمهور درباره روابط با همسایگان و مردم مظلوم دیگر کشورها در سخنانشان بیان کردند.

- گروه‌های مقاومت و رهبران‌شان، به تهران آمدند و در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در صف‌های نخست قرار داشتند؛ موضوعی که بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران، در آینده با بهره‌گیری از توان کشورهای همسایه و محور مقاومت، افق تازه‌ای در سیاست خارجی خود بگشاید.

حضور گروه‌های مقاومت در مراسم تحلیف، افق تازه دولت در سیاست خارجی است

دیپلماسی موفق یک ارزش افزوده است

- توازن در حوزه جغرافیایی این نباشد که روابط سیاست خارجی باید در دو حوزه موردتوجه باشد، توازن این نیست که صرفا روابط به سه کشور غربی که همیشه طلبکارانه نسبت‌به ملت‌هاست خلاصه شود، بلکه دنیا را از شرق و غرب و شمال و جنوب ببینیم، همانطور که در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری از آفریقا تا آمریکای لاتین و همچنین کشورهای آسیایی از جنوب‌شرقی آسیا نیز حضور داشتند.

- سیاست خارجی مبنایش این باشد که دیپلماسی موفق یک ارزش افزوده برای جمهوری اسلامی داشته باشد.

ائتلاف دشمن برای مهار اندیشه انقلاب اسلامی شکست خورده است

- چندین کشور از ترکیه گرفته تا امارات و عربستان بر آن شدند تا سد راه اندیشه انقلاب اسلامی شوند اما امروز خودشان متفرق شدند به‌گونه‌ای که سعودی‌ها ضد یمن تنها ماندند و از حمایت امارات هم برخوردار نیستند.

- امروزه شاهدیم ائتلافی که دشمنان ما شکل دادند تا جمهوری اسلامی شکست بخورد اما این اتفاق روی نداد و بلکه جمهوری اسلامی موفق شده است تا در مقابل افکار ماتریالیستی مقابله کند.

انقلاب اسلامی با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را مقابل نظام سلطه داشته

- آمریکا حتی به گفته دونالد ترامپ هفت تریلیون دلار در جنگ غرب آسیا (سوریه و عراق) هزینه کرد اما بدون دستاورد شکست خوردند.

- اگر این کینه امروز وجود دارد ناشی از این است که انقلاب اسلامی با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را مقابل نظام سلطه داشته و این ناشی از ایدئولوژی انقلاب اسلامی است که تحلیلگران جهان هم بر آن اذعان دارند.
 
جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است

- نباید فراموش کرد که جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است. ازاین‌رو است که دشمنان ما برای ایران ۸۰میلیونی بیش از۲۸۰شبکه ماهواره‌ای ایجاد کرده و تنها ۱۱شبکه شیعه انگلیسی راه‌اندازی کردند.

- استنباط‌شان این است که آنچه مقابل تفکر ماتریالیست می‌ایستند بی‌تردید اندیشه انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 6
    افق تازه در سیاست خارجی ؟
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      آره،دوره غربزدگی ان شا الله به پایان رسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس