لبنان نمایه

دبیرکل هیئت علمای لبنان با اعلام اینکه پیروزی مقاومت در منطقه به لحاظ راهبردی و نظامی محقق شده است، گفت: هدف از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابله با ایران به عنوان حامی فلسطین است.

به گزارش مشرق، حزب الله لبنان دیروز جمعه به حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به مرزهای جنوبی این کشور واکنش نشان داد. پس از شلیک ده‌ها موشک به سمت مواضع صهیونیست‌ها، حزب الله لبنان ضمن برعهده مسئولیت گرفتن این حملات اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۱۵ امروز جمعه با ده‌ها راکت، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

واکنش حزب‌الله به دشمن اسرائیلی حساب شده بود

ائتلاف، همبستگی و همراهی مقاومت فلسطین، عراق و یمن با مقاومت لبنان بهترین دلیل است که پیروزی به لحاظ راهبردی، نظامی و مردمی محقق شده است در همین ارتباط، حزب الله لبنان تصریح کرد: یگان‌های شهیدان علی کامل محسن و محمد قاسم طحان مناطق اطراف مواضع اشغالگران را در مزارع شبعا هدف قرار دادند. در بیانیه حزب الله آمده است: این حمله با دهها راکت از نوع ۱۲۲ میلی متری انجام شد. این حملات راکتی در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به الجرمق و الشواکر لبنان رخ داده است.

اقدام غافلگیرکننده حزب الله و حملات آن به مواضع رژیم صهیونیستی واکنش‌های متعددی به دنبال داشت به طوری که تمامی گروه‌های مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق و یمن از این اقدام حزب الله استقبال کردند و آمادگی خود را برای نبرد گسترده با رژیم صهیونیستی در منطقه ابراز کردند.

«شیخ یوسف الغوش» دبیرکل هیئت علمای لبنان در رابطه با پاسخ حزب الله لبنان به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تحرکات اخیر در جنوب لبنان پس از آن صورت می‌گیرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه غزه و در برابر مقاومت قهرمانانه فلسطین با شکست مواجه شد. از سوی دیگر کشتی اسرائیلی اخیراً در آب‌های خلیج فارس هدف قرار گرفته است. همگی این اقدامات باعث شده است تا یکسری اقدامات بین‌المللی، داخلی و خارجی علیه مقاومت در لبنان صورت گیرد، اقداماتی که هدف از آنها خروج دشمن اسرائیلی از محاصره و سلسله ناکامی‌هایی است که این رژیم در آن گرفتار شده است. بنابراین تجاوز اسرائیل به لبنان و جنوب آن در همین راستا صورت گرفت اما همانطور که خداوند متعال در آیه ۱۹۴ سوره بقره می‌فرماید: «ا فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُمْ»، محور مقاومت پاسخ دندان شکن و قاطعی به این تجاوزات صهیونیستی نشان داد.

وی با بیان این مطلب افزود: تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین همزمان با اقدامات برخی کشورهای عربی خائن مبنی بر عادی سازی روابط با تل آویو صورت می‌گیرد. عادی سازی روابط از سوی کشورهایی همچون امارات، بحرین و سودان در راستای نابودی حق بازگشت آوارگان فلسطین صورت می‌گیرد و هدف از آن چشم پوشی از قضیه فلسطین در راستای منافع جهانی صهیونیسم و دشمن غاصب صهیونیستی است. این منافع از سوی لابی اسرائیل در آمریکا تامین می‌شود و در اصل به منظور مقابله با جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد چرا که این کشور حامی قضیه فلسطین است.

دبیرکل هیئت علمای لبنان درباره استقبال تمامی گروه‌های مقاومت منطقه از پاسخ حزب الله به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: ائتلاف، همبستگی و همراهی مقاومت فلسطین، عراق و یمن با مقاومت لبنان بهترین دلیل است که پیروزی به لحاظ راهبردی، نظامی و مردمی محقق شده است و این به مثابه شکستی برای آمریکا و دشمن اشغالگر صهیونیستی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس