کد خبر 1255159
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
درخواست یمن برای شرکت مردم در تظاهرات علیه متجاوزان

عضو شورای عالی سیاسی یمن از مردم خواست در تظاهرات روز یک شنبه آینده در اعتراض به تحریم و گرسنه نگه داشتن مردم از سوی متجاوزان شرکت کنند.

به گزارش مشرق،  محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توئیتری مردم را به مشارکت حداکثری در تظاهرات علیه متجاوزان سعودی-آمریکایی فراخواند.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: خواستار شرکت در تظاهرات یکشنبه آینده علیه تحریم‏، سیاست گرسنه نگه داشتن مردم و افزایش نرخ دلار در تعرفه گمرک توسط متجاوزان آمریکایی، انگلیسی، عربستان، امارات و متحدان آنها‏، هستیم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که کمیته برگزاری تظاهرات، مسیرهای این راهپیمایی را مشخص خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

کشف انبار سلاح در منزل سرکرده القاعده در یمن

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز روز چهارشنبه تاکید کرد یمن در این تجاوزی که علیه آن صورت گرفته است مستقیما با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در تقابل و جنگ است و بقیه تنها ابزار، کفش و نقاب‌هایی هستند که رژیم‌های آمریکا و اسرائیل از آن‌ها استفاده می‌کنند و جنایات خود را با بهره مندی از پول آن‌ها و دوشیدن آن‌ها مرتکب می‌شوند.

دو آژانس فائو (سازمان غذا و کشاورزی) و برنامه جهانی غذا در سازمان ملل نیز درباره تشدید گرسنگی در ۲۳ نقطه جهان طی سه ماه آینده هشدار دادند.

سازمان ملل هشدار داد که انتظار می‌رود شدت گرسنگی در ۲۳ نقطه جهان در سه ماه آینده رو به وخامت بگذارد. منطقه تیگرای اتیوپی، جنوب ماداگاسکار، یمن، سودان جنوبی و شمال نیجریه از شرایط فاجعه بار تری برخوردارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس