سازمان ملل

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه به لفاظی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد به لفاظی‌های اخیر «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

دوجاریک درباره اظهارات بنی گانتز که ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده بود گفت: «مسئله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند خودداری کنند.»

بنی گانتز پیش از این در ادامه جنگ روانی-رسانه‌ای علیه ایران پس از حمله به یک کشتی رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان مدعی شده بود رژیم اسرائیل آماده اقدام نظامی علیه ایران است.

ساعاتی قبل‌تر، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی در پاسخ به تهدید رژیم صهیونیستی نوشت: رژیم اسرائیل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.

وی افزود: «این رفتار شرارت بار از حمایت کور غرب نشأت می‌گیرد». سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: «ما به روشنی اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد. ما را نیازمایید.»

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

جمهوری اسلامی ایران اتهامات رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی را رد کرده است. «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در توییتر ادعاهای رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی علیه ایران را رد کرد و به آنها هشدار داد.

خطیب‌زاده نوشت: «ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند. آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.»

لازم به ذکر است خطیب‌زاده پیش از این نیز به این بیانیه‌ها واکنش نشان داده بود و نسبت به هرگونه ماجراجویی احتمالی هشدار داده بود.

مرکز «عملیات‌های تجاری دریایی» انگلیس روز دوشنبه هم در یک عملیات روانی که ساعاتی بعدتر ناکام شد ادعا کرده بود  سکان هدایت چهار فروند کشتی در نزدیکی سواحل امارات از کنترل خارج شده و نیروهای مسلح، یک کشتی را توقیف کرده و در حال هدایت آن به سمت ایران هستند.

آژانس دریانوردی انگلیس ابتدا اعلام کرد که یک عملیات کشتی‌ربایی اتفاق افتاده اما ساعاتی بعدتر اعلام کرد که عملیات به اتمام رسیده و کشتی‌ها رها شده‌اند.

اتهامات کشورهای غربی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را فراهم کند. برخی از تحلیلگران، ادعاهای کشورهای غربی را بخشی از کمپین فشار این کشورها برای اثرگذاری بر مذاکرات وین می‌دانند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    58 3
    خفه نکبت بفرما تا ببین چه به روزت میاریم سگ صهیونیست.
  • مهری IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    آمریکا و انگلیس واسراعیل هیچ غلطی نمیکنن تمام اونه به زانو درآمدن منتهی صداش در نمیارن به غلط کردن افتادن
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    چرا همه این حوادث و هجمه و لفاظی در ایام انتقال ریاست جمهوری اتفاق می افتد چوب را برداری گربه دزده حساب خودشو کرده
  • GE ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    به این عوضیهای صهیون تفهیم کنید زیاد هارت و پورت نکننند. تفهیییییم!
  • محمد IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    ما سخت به دنبال صلح هستیم به همین دلیل بی صبرانه منتظریم تا در زمان مناسب با صهیونیستها پنجه در پنجه بشیم! چون بزرگترین مانع صلح رژیم شیطانی اسرائیل هست.
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    بیا ما منتظریم مرد این میدان ما هستیم برای تو اگه شلوار پاته بیا
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    آنچه مسلم خداوند وعده فتحش را. ۱۴۰۰ واندی پیش به قوم سلمان داده است حالا فردا یا پس فردا فرقی ندارد. . کشورهای مسلمان بسرعت اینطرف را انتخاب کنند تامجبورنشوند که درتاویل قرآن این راهی پیمودنی است !
  • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    صهیونیست های جنایتکار خفه شید، دهن کثیف تون رو ببندید! ایرانی ها مثل فلسطینی های مظلوم نیستند که هفت دهه صداشون روتو گلو خفه کنید! کافیه پاتون رو از گلیم تون بیشتر دراز کنید و پررویی کنید تا هتشادو پنج میلیون ایرانی هرکدوم یک سطل اب برمیدارن می ریزن روتون تا سیل شما رو ببره و همه دنیا از خباثت و شرارت شما خلاص بشن وارامش در دنیا برقرار بشه! انگلیس چه دروغ های شاخدار به هم می بافه! حتی بچه 3 ساله هم باور نمی کنه !مذاکره وین همچین آش دهن سوزی نیست ! اتفاقا خوبه ایران این مذاکره کذایی رو فعلا فعلا عقب بندازه و کارهای داخلی ارجع تره. این کشورهای اروپایی و انگلیس حیله گر اونقدر بشینن تاعلف زیرپاشون سبزبشه! تا وقتی که تحریم ها رفع نشه ، لطفا دراین مذاکره کذایی شرکت نفرمائید. صهیونیست های جنایتکار فعلا سر به سر ایران نذارن که ایرانی ها توپشون حسابی پره ، جلو بیان منفحرخواهند شد! گفته باشیم ها!
  • عبدالله IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    الموت لإسرائیل מוות לישראל مرگ بر اسرائیل Death to Israel
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    دست از پا خطا کنند آرزوی ۴۲ ساله خود را محقق میکنیم
  • وطنم IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    واکنش سازمان ملل به ایران: ایران باید سریعا از اقدامات خود دست بردارد و گرنه فلان میشود و بهمان. ----------- واکنش سازمان ملل به کشورهای زورگو مانند اروپا، اسرائیل و آمریکا: لطفا هر کاری میکنید بکنید و از تنش (پرتاب بمب اتمی و ... ) بپرهیزید لطفا!
  • حسین IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    بزنین اسراییل و تیکه پاره کنید اشغالو
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    ایران هم بگوید آمادگی ایران برای جنگ با اسرائیل از صفر تا صدآن با شلیک اولین گلوله از سوی اسرائیل ثابت میشود باید در اولین حملات چنان درسی به اسرائیل داده شود تا زبان آنها برای گرفتن نام ایران به لکنت بیفتد
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    مث کسی که رفیقش گرفتتش و میگه ولم کنید بزنم سرویسش کنم، ولم کنید...
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    جراتشو ندارین.
  • Christopher IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    اسرائیل بدون کمک آمریکا هیچ اقدامی نمیتونه انجام بده اگه حمایت آمریکا نبود چندین سال قبل اسرائیل یا توسط مصر و اردن یا توسط ایران نابود میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس