حمله به «مرسر استریت» و بازی رسانه‎ای غرب و رژیم صهیونیستی

اظهارات و ادعاهای نخ نما شده کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی درباره حادثه کشتی مرسر استریت ادامه دارد.

به گزارش مشرق، ایران برای استقرار امنیت در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا هزینه زیادی پرداخت کرده است.

وجود امنیت با ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد، منطقه خلیج فارس که ایران سهم زیادی از آن دارد و بیشترین آب‌های سرزمینی را در خود جا داده است شاهراه انرژی جهان است که ایران نیز نه تنها برای صادرات نفت بلکه صادرات و واردات کالاهایی که نیاز دارد از آب‌های خلیج فارس و دریای عمان استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس ادعاها علیه ایران را تکرار کرد

طبیعی است که این منطقه حساس باید در امنیت قرار داشته باشد تا بتوان از کشتی‌های تجاری برای اهداف اقتصادی بهره برد و اگر کوچکترین خطری کشتی‌های تجاری را تهدید کند روند اقتصادی و تجارت در این منطقه با اختلال روبرو خواهد شد که ایران نیز از آن زیان خواهد دید.

چندی است منطقه خلیح فارس با اتفاقاتی روبرو است که نشان از یک سناریو برای ناامن کردن منطقه دارد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ درباره حمله به «مرسر استریت»

هر از گاهی کشتی‌های تجاری در خلیج فارس یا دریای عمان هدف قرار گرفته و منفجر می‌شود.

اتهامات از سوی رسانه‌های کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم علیه ایران مطرح می‌شود.

بازی رسانه‌ای این جریان در ماجرای کشتی‌ها نشان می‌دهد که یک هماهنگی میان آن‌ها علیه ایران وجود دارد.

سازش رژیم‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی یکی از دلایل ناامنی در منطقه خلیج فارس است.

اکنون که پای رژیم صهیوینستی به کشورهای عربی مسلمان منطقه باز شده است، حضور فیزیکی آن‌ها در امارات و بحرین زمینه دخالت و فتنه انگیزی آن‌ها را فراهم کرده و با همدستی و همکاری رژیم‌های سرسپرده و سازشکار عربی سعی دارند فضا را در منطقه علیه ایران تغییر دهند.

ایران هیچگاه برای خود دردسر نمی‌سازد و این عمل منطقی و معقول نیست که منطقه ناامن شود چرا که ایجاد و ثبات امنیت در منطقه در دستور کار ایران است.

هم اکنون واحدهای نیروی دریایی ارتش و سپاه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و همه رفت و آمدها و تحرکات نظامی و غیر نظامی شناورها زیر نظر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و بر همین اساس شرایط تردد کشتی‌های در آب‌های خلیج فارس عادی است جز آن بخش که از سوی رژیم صهیونیستی و رژیم‌های عربی منطقه سعی بر آن است تا ناامن جلوه داده شود.

پس از بروز حادثه برای یک کشتی تجاری رژیم صهیونیستی در دریای عمان پیش بینی می‌شد که سریال اتفاق و حادثه سازی همچنان ادامه داشته باشد، نوع برخوردی که با ماجرای کشتی مرسر استریت شکل گرفت نشان می‌داد که آمریکا، انگلیس، کانادا و رژیم صهیونیستی در هماهنگی با هم موجی از فضاسازی‎ها را درباره ایران به راه انداختند و با بهره گیری از فضای رسانه‌ای تبلیغات زیادی را علیه ایران در یک جنگ روانی شکل دادند تا از این فضا علیه ایران استفاده کنند و یک اجماع شکل دهند.

در این میان چه بسا در صدد آن هستند حتی اقدامات ماجراجویانه‌ای نیز انجام دهند که قطعاً از سوی ایران با پاسخ قاطع روبرو خواهد شد.

کوچکترین تعرض و اقدامی علیه ایران می‌تواند نه تنها منافع کشورها و رژیم‌هایی که تهدید کننده هستند به خطر بیندازد بلکه منطقه را برای حوادث وخیم‌تر نیز آماده می‌کند.

رژیم‌های تهدید کننده باید به این نکته توجه داشت باشند که در صورت هر گونه اقدامی، دود این اتفاق به چشم آنها همه خواهد رفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    خخخخخخخححح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس