استاندار

استاندار تهران با اشاره به اینکه رابطه معناداری میان تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد گفت: تخصیص واکسن به استان تهران بر اساس شاخص‌های جمعیتی باشد.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: استان تهران جمعیت بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری دارد که تعداد افراد بالای ۶۰ سال در استان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

وی با تاکید بر اینکه درخواست ما این است که ادمین سامانه الکترونیک ثبت نام واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد کرونا استان واگذار شود گفت: از این طریق می‌خواهیم مراجعات بدون هماهنگی را در مراکز واکسیناسیون شاهد نباشیم.

استاندار تهران افزود: از آنجا که رابطه معناداری میان تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد، درخواست ما این است که تخصیص واکسن به استان تهران بر اساس توجه به شاخص‌های جمعیتی انجام شود و در حال حاضر افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی نسبت به هفته قبل را در استان داریم و ۹۳۰۰ نفر بستری هستند.

وی در مورد مصوبات جلسه بیان داشت: اولین مصوبه این بود که نسبت به افزایش تخت‌های کووید به ۱۱ هزار تخت اقدام شود و در این راستا از ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره استفاده شود و اقدام مهم بعدی افزایش کلینیک‌های سرپایی در همه بیمارستان‌های استان است که بایستی به میزان ۲ برابر اضافه شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه‌ها موضوع نقدینگی و تأمین منابع مالی است اظهار داشت: در این زمینه سازمان‌های بیمه گر مکلف به پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌ها در تأمین داروهای رمدسیویر نیازمند نقدینگی می‌باشند که درخواست ما از دولت و وزارت بهداشت این است که این مطالبات تأمین شود.

استاندار تهران عنوان کرد: افزایش مراکز تجمیعی واکسن در تهران به ۹۰ مرکز انجام شده است تا روند واکسیناسیون تسریع شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس