انگلیس

لندن برای مقابله با کمبود پرسنل در بسیاری مشاغل قاعده قرنطینه برای شاغلان در صورت ارتباط با افراد آلوده به کرونا را به حال تعلیق در آورده و نهادهای بهداشتی اروپا هم از شیوع گسترده دلتا خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

لغو قواعد قرنطینه برای شاغلان در انگلیس به منظور مقابله با کمبود پرسنل

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که دولت انگلیس در پی کمبود پرسنل در بخش های مختلف شغلی در این کشور قاعده قرنطینه برای افراد مرتبط با کرونا را لغو می کند. بر اساس این قانون جدید در انگلیس رانندگان قطار، کارکنان مرزی و یا آتش نشان هایی که با افراد آلوده به ویروس کرونا مرتبط بوده اند دیگر نیازی نیست به قرنطینه بروند و به جای آن باید روزانه تست کرونا بدهند. ابتدا لغو این قانون برای کادر درمان در انگلیس و بعد از آن هم برای افراد شاغال در زمینه تامین مواد غذایی در نظر گرفته شد.

از آنجایی که در انگلیس شمار مبتلایان جدید به کرونا به شدت افزایش پیدا کرده و افراد بیشتری باید به دلیل اتباط با افراد آلوده به قرنطینه بروند کمبود پرسنل شدیدی در بسیاری بخش های شغلی در این کشور ایجاد شده است. بر اساس کمبود پرسنل قطارهای زیادی دیگر حرکت نمی کنند و بسیاری قفسه های سوپرمارکت ها خالی مانده و سطل های زباله هم همچنان پر است. میلیون ها انگلیسی با توجه به قاعده قرنطینه در این کشور باید به دلیل تماس با افراد آلوده خود را قرنطینه کنند.

هشدار درباره تبدیل موج چهارم کرونا به سونامی در آلمان

"فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس انجمن نظام پزشکی آلمان هم درباره افزایش چشمگیر نرخ مبتلایان به کرونا با توجه به بازگشت مسافران از سفرها هشدار داده و گفت: آلمان در حال حاضر در موج چهارم قرار دارد زیرا هر ده روز ما شاهد دو برابر شدن تعداد مبتلایان جدید هستیم.

وی همچنین گفت: ما باید با قرنطینه مداوم برای مسافران واکسینه نشده بازگشته از سفر از تبدیل موج چهارم به سونامی جلوگیری کنیم.

تشدبد محدودیت های کرونایی در ایسلند

به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا در ایسلند این کشور مجددا محدودیت های جدید برای مهار این بیماری را در دستور کار قرار می دهد. این کشور تازه همین چهار هفته پیش بود که با محدودیت های کرونایی خداحافظی کرده بود. حدود ۹۰ درصد شهروندان بالای ۱۶ سال در این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای ۱۹۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به ۱۳.۶ افزایش پیدا کرده و ۲۸ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تمایل کم جوانان آلمانی به واکسیناسیون

انجمن حمایت از بیماران در آلمان هم از آمادگی پایین جوانان برای واکسیناسیون در این کشور خبر داده و رئیس این نهاد آلمانی اعلام کرده با وجود اینکه حدودا به صورت روزانه ۲ میلیون واکسن برای استفاده در دسترس است اما تنها برای ۵۰۰ هزار دوز آن فراخوان داده می شود و این به دلیل تمایل پایین نسل جوان برای واکسیناسیون است.

این مقام بهداشتی در آلمان گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که جوانان نیز همبستگی خود را با واکسیناسیون در ای بحران بیماری همه گیر نشان دهند.

افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید در ایتالیا

موارد ابتلای جدید به کرونا در ایتالیا هم به شدت افزایش پیدا کرده و ویروس دلتا بر سراسر این کشور حاکم شده است. موارد ابتلای جدید به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به ۴۱ افزایش یافته در حالی که این رقم در هفته گذشته ۱۹ نفر بود. در گزارش شرایط کرونایی که روز جمعه در رم منتشر شد بخصوص به شیوع گسترده کرونا بین جوانان اشاره شده است. ویروس دلتا هم همچنان در ایتالیا گسترش یافته و به ویروس غالب در سراسر این کشور تبدیل شده است.

اولین مورد ابتلا به کرونا در تیم اعزامی آلمان به مسابقات المپیک

اولین مورد ابتلا به کرونا در تیم اعزامی آلمان به مسابقات المپیک هم گزارش شده است. تست کرونای سیمون گشکه، دوچرخه سوار اعزای آلمان به این مسابقات مثبت شده و وی نمی تواند در مسابقات خیابانی امروز (شنبه) شرکت کند.

اسپانیا و هلند به لیست خطرناک ترین مناطق کرونایی آلمان وارد شدند

دولت آلمان هم تمام اسپانیا و هلند را به دلیل شمار بالای مبتلایان جدید به کرونا در لیست خطرناک ترین مناطق کرونایی خود قرار داده است. این خبر را وزارت امور خارجه آلمان و انستیتو رابرت کخ این کشورروز جمعه اعلام کردند. به این ترتیب برای مسافران از این کشورها قواعد سختگیرانه ای اعمال می شود.

تصویب دومین واکسن برای کودکان در اروپا

آژانس دارویی اروپا (اما) هم تصویب واکسن کرونای مدرنا برای کودکان و نوجوانان در سنین بین ۱۲ تا ۱۷ سال را توصیه کرده است. این خبر روز جمعه در لندن اعلام شد.

هشدار انجمن پزشکی انگلیس درباره سیاست های کرونایی جانسون

پزشکان معروف انگلیسی هم از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بازنگری در سیاست کرونایی را درخواست کرده و رئیس انجمن پزشکی انگلیس در این باره گفته است: اکنون زمان آن رسیده که به جای ماندن در این مسیر یک بازنگری فوری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: استراتژی فعلی منجر به افزایش قابل توجه بیماران در بیمارستان ها و یا افراد قرنطینه ای می شود. دولت باید بیدار شود.

دوت انگلیس با وجود افزایش چشمگیر مبتلایان جدید از روز دوشنبه گذشته تقریبا همه محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو کرده است. نرخ مبتلایان در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته در این کشور به ۴۸۸ رسیده است.

تشدید اعتراضات ضد محدودیت ها در سراسر اروپا

همواره اعتراضات گسترده تری از طرف مخالفان واکسیناسیون در سراسر اروپا شکل می گیرد و مخالفت ها با تشدید محدودیت های کرونایی در اروپا مرتبا بیشتر می شود.

روز جمعه در برابر پارلمان اسلواکی درگیری هایی بین مخالفان واکسن کرونا و نیروهای پلیس رخ داد. نیروهای پلیس برای جلوگیری از هجوم معترضان به ساختمان پارلمان از گاز اشک آور استفاده کردند. یک نیروی پلیس هم در جریان این درگیری ها مجروح شد. علت این اعتراضات قواعد جدید برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در این کشور از طرف دولت عنوان شده است. اساس این اعتراضات اعمال طرح گواهی سبز برای بازدید شهروندان این کشور از بسیاری اماکن بوده است. دولت امیدوار است با اجرای این طرح آمادگی برای واکسیناسیون در بین شهروندان افزایش یابد. در اسلواکی با حدود ۵.۵ میلیون نفر سکنه تا به حال بیش از ۱.۹ میلیون نفر کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

در ایتالیا هم مخالفان طرح گذرنامه سبز و تشدید قواعد و محدودیت های کرونایی برای افراد واکسینه نشده برای ورود به رستوران ها و بارها اعتراضات گسترده ای برگزار کردند. به گزارش زسانه ها حدود ۲ هزار نفر پنج شنبه شب تجمع اعتراضی را در تورین ایتالیا برگزار کردند و اجرای طرح گذر سبز را رد کردند. بر اساس این طرح شهروندان در بدو ورود به برخی اماکن تفریحی و فرهنگی و رستوران ها باید یک گواهی سبز که شامل واکسیناسیون کامل، بهبودی از کرونا و یا تست منفی کرونا است را ارائه دهند.

این تجمع در اعتراض به طرح دولت ماریو دراگی برگزار شد که با توجه به شمارروزافزون موارد ابتلا به کرونا قواعد کرونایی در این کشور را تشدید کرده بود.

همچنین در پایتخت یونان و دیگر شهرهای این کشور هم در روزهای اخیر اعتراضاتی از طرف مخالفان واکسیناسیون برگزار شد. معترضان، دولت را متهم کردند که بر خلاف قانون اساسی طرح اجباری کردن واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده است. این اعتراضات به خشونت ها و ناآرامی هایی هم منجر شد و پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

 نخست وزیر یونان روز جمعه اعلام کرد که اجباری شدن واکسیناسیون در کشورش بر خلاف قانون اساسی این کشور نیست. دولت یونان هم اخیرا قواعدی را در دستور کار قرار داده که کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده را پیش بینی کرده و حقوق مشخصی را برای آن ها ایجاد می کند.

تشدید قواعد قرنطینه در لهستان

لهستان هم برای مهار ویروس دلتا و دیگر ویروس های جهش یافته کرونا قواعد قرنطینه در این کشور را تشدید می کند.

در فرانسه هم مخالفان طرح اجباری شدن واکسیناسیون مجددا به خیابان ها می آیند. این اعتراضات امروز (شنبه) در بسیاری شهرهای فرانسه برگزار می شود و معترضان علیه قواعد گذر سبز برای ورود به بسیاری اماکن تفریحی و فرهنگی که از طرف دولت تصمیم گیری شده است اعتراض کردند.

شیوع گسترده ویروس دلتا در سراسر اروپا

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها و دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی هم از شیوع گسترده ویروس دلتا در سراسر اروپا و غلبه آن بر بسیاری مناطقی این اتحادیه خبر داده است.

بر اساس داده های جمع آوری شده بین ۲۸ ژوئن و ۱۱ جولای در ۱۹ کشور از ۲۸ کشور اروپایی ویروس دلتا حاکم شده است. سهم میانگین موارد آلودگی به این ویروس در بین مبتلایان ۶۸.۳ بوده است.

این نهادهای اروپایی بخصوص از موارد تایید شده در اروپا در چهار هفته گذشته و به ویژه در بین جوانان خبر دادند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۱۹,۵۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۶,۳۸۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۵,۱۴۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۱,۱۷۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۹۵۳,۰۷۱ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۵۹۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۶۳۷,۹۷۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۰۴۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۳۰۷,۵۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۹۳۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۲۸۰,۴۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۲۲۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۶۰,۲۷۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۰۲۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس