کرونا

ویروس خطرناک دلتا همچنان در اروپا جولان داده به گونه‌ای که کمیسیون در درخواستی فوری خواستار تسریع رود واکسیناسیون شده و انجمن پزشکی انگلیس هم درباره طرح دولت برای لغو سریع محدودیت‌ها هشدار داده است.

به گزارش مشرق، کرونا و انواع جهش یافته آن با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا ادامه دارد.

هشداردرباره لغو سریع محدودیت ها در انگلیس

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که به دلیل گسترش سریع ویروس دلتا پزشکان درباره لغو سریع همه اقدامات کرونایی در انگلیس هشدار داده اند.

یک کارشناس انجمن پزشکی انگلیس در این باره گفته است: از آنجایی که موارد ابتلا به کرونا به دلیل شیوع ویروس دلتا به سرعت در حال افزایش است و همواره به شهروندان بیشتری آسیب می رساند این هیچ مفهومی ندارد که محدودیت ها را در عرض بیش از دو هفته کاملا لغو کنیم.

دولت انگلیس می خواهد بر اساس تصمیمات از قبل برنامه ریزی شده در ۱۹ جولای بیشتر اقدامات کرونایی در انگلیس را لغو کند.

انجمن پزشکی انگلیس خواستار تداوم استفاده اجباری از ماسک در فضاهای داخلی شده است.

هشدار درباره موج کرونا در آلمان

با توجه به گسترش ویروس دلتا "یانوش داهمن"، کارشناس بهداشتی سبزها در آلمان درباره تابستانی بی احتیاط هشدار داده و هزینه آن را بسیار بالا پیش بینی کرده است. وی تاکید کرد: موج چهارم کرونا زمانی آلمان را در بر خواهد گرفت و ویروس دلتا غالب خواهد شد. اما این روند می تواند از طریق تداوم واکسیناسیون تغییر کند. اگر ما موفق شویم در دوازده یا هشت هفته آینده انسان های بیشتری را واکسینه کنیم در این صورت به خوبی محافظت می شویم.

انتقاد شدید مقامات اروپایی از یوفا

داهمن همچنین حضور بالای تماشاگران در استادیوم های مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا را مورد انتقاد شدید قرار داده و اعلام کرد که من به هیچ عنوان نمی توانم این مسئله ا درک کنم که چگونه اروپا و دولت فدرال آلمان اجازه دارند فریب یوفا را بخورند. وی سازمان دهندگان بازی های فوتبال قهرمانی را به اولویت قرار دادن پول بر زندگی مردم متهم کرد.

وی همچنین گفت: ما هفته های سختی را در سراسر اروپا گذرانده ایم که طی آن همه مردم با همبستگی به آمارهای پایین ابتلا به کرونا دست یافته ایم و اجازه نمی دهیم این دستاوردها برای بدست آوردن پول زیاد (از طرف یوفا) خراب شود.

از آنجایی که هزاران نفر بعد از حضور برای تماشای بازی های فوتبال قهرمانی اروپا به ویروس کرونا آلوده شده اند انتقادها از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بالا گرفته است.

بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرده اند شرایطی را ایجاد کنند که شمار تماشاگران در ورزشگاه ها برای باقی مانده بازی های این جام به طرز چشمگیری کاهش یابد.

"سون گیگلد"، از نمایندگان حزب سبز پارلمان اروپا در این باره گفته است: وقتی دولت ها در برابر یک اتحادیه فوتبال که دارای فساد است سر خم می کنند این علامت خوبی نیست.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم موضع یوفا را غیر مسئولانه دانسته است.

در مرحله نیمه نهایی و فینال قهرمانی فوتبال اروپا قرار است حدود ۶۰ هزار تماشاگر در استادیوم محل برگزاری در لندن حضور داشته باشند و یوفا تا کنون به این امر پایبند بوده است.

گیگلد در این باره گفته است که دولت فدرال آلمان نباید تنها به انتقاد صرف از یوفا بسنده کند. وی افزود: دولت باید مسئله حفاظت از سلامت انسان ها را همچنین علیه یوفا به کار ببرد. سیاستمداران نباید در بربر بی مسئولیتی این اتحادیه ناتوان باشند.

وی اظهارات اخیر وزیر کشور آلمان را نشانه ناتوانی قدرت سیاست در برابر یوفا دانسته و تاکید کرد که خطرلت این مسابقات برای سلامت افراد کاملا مشخص است.

این سیاستمدار اروپایی همچنین گفت: البته کشورها از ایجاد اختلاف با اتحادیه های فوتبال قدرتمند دوری می کنند. یوفا اکنون مانند یک دولت در دولت است.

"پیتر لیزی"، از کارشناسان بهداشت محافظه کار اروپا هم در این باره گفته است: متاسفانه اکنون ثابت شده است که یورو ۲۰۲۰ عامل محرک کرونا است.

وی افزود: به عنوان مثال در فنلاند شمار مبتلایان قبل ازبرگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا بسیار کم بود، اما بعد از بازی فنلاند مقابل بلژیک در سن پترزبورگ روسیه تعداد مبتلایان جدید در عرض هفت روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ۸.۴ به ۲۰.۷ رسید.

وی در ادامه گفت: ما همچنین می دانیم که در اسکاتلند هم شمار مبتلایان جدید کرونایی زیادی در ارتباط با این مسابقات ایجاد شده است. مسئولین در فوتبال حرفه ای در دوران پاندمی در مجموع رفتاری مثال زدنی و نمونه نداشتند. آن ها از نظر بهداشتی عملکرد ضعیفی داشتند و این واقعیت وقتی خود را نشان می دهد که می بینیم تست کرونای بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای در ماه های اخیر مثبت شده است.

"لیزی" همچنین این رویکرد را سیلی محکمی به چهره همه فرهنگیان دانست که همچنان باید در محدودیت زندگی کنند. وی گفت: کودکان و نوجوانانی که ماه ها مجاز به انجام ورزش های تیمی نبودند و حالا دوباره باید نگران باشند که آیا مدرسه بعد از دوران تعطیلات امکان بازگشایی دارد یا نه هم تحت تاثیر این رویکردهای یوفا قرار می گیرند.

این نماینده حزب دموکرات مسیحی پارلمان اروپا از اسپانسرهای آلمانی یورو ۲۰۲۰ خواست بر یوفا اعمال نفوذ کنند. وی در این باره گفت: ظاهرا پول تنها ابزاری است که یوفا آن را می فهمد.

"تیمو وولکن"، سخنگوی سیاست امنیتی حزب سوسیال دموکرات پارلمان اروپا هم اظهارات مشابهی را در این باره داشته و رفتارهای یوفا در جریان جام قهرمانی فوتبال اروپا را غیر قابل فهم ارزیابی کرد.

وی همچنین گفت: یوفا همچنین باید مسئولیت را بپذیرد. خصوصا در برابر ویروس دلتا که به سرعت در این اتحادیه در حال گسترش است. یوفا دنیای بدون کرونایی را برای خود ساخته است. این گونه رفتارها زندگی انسان ها را به خطر می اندازد و می تواند ما را در مبارزه با این بیماری همه گیر به عقب برگرداند.

۶۷۱ ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۶۷۱ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته گذشته به ۴.۹ کاهش پیدا کرد. ۱۶ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اسلواکی واکسن های روسی را پس می دهد

اسلواکی بخش اعظمی از واکسن های وارداتی روسی به این کشور را به دلیل استقبال پایین مردم برای تزریق آن به روسیه باز می گرداند. دلیل آن علاقه کم مردم بومی به این واکسن اعلام شده که این خبر را وزارت بهداشت اسلواکی اعلام کرده است. این واکسن در اروپا تایید نشده است. بر این اساس اسلواکی حدود ۱۶۰ هزار از ۲۰۰ هزار دوز واکسنی که در ماه مارس وارد کرده بود را به روسیه فرستاده است.

درخواست فوری کمیسیون اروپا برای واکسیناسیون

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی با توجه به گسترش شیوع ویروس دلتا در درخواستی فوری خواستار تسریع روند واکسیناسیون شده و گفت: ما به دلیل ویروس دلتا نگرانیم و این شمار مبتلایان را افزایش می دهد. وی در عین حال موثر بودن واکسن های کرونا علیه این ویروس را خبر خوبی دانسته و گفت: ما باید روند واکسیناسیون را در پیش بگیریم تا بتوانیم از خود حمایت کنیم.

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره موج جدید کرونا

با توجه به گسترش شدید ویروس دلتا در فرانسه وزیر بهداشت این کشور درباره موج جدید کرونا هشدار داده و در این باره گفته است: من فکر می کنم که خطر مجدد شیوع این پاندمی در این تابستان وجود دارد. اخیرا حدود یک سوم مبتلایان به کرونا در فرانسه به ویروس دلتا آلوده شده اند.

کشور اسلواکی هم از ترس گسترش ویروس هندی قواعد سفر به این کشور را تقویت می کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از ۹ جولای باید همه کسانی که علیه کرونا واکسینه نشده اند هنگام ورود به این کشور به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار گیرند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲,۶۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۷,۱۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۷۹۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت ۱۲,۵۶۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۸۰,۶۴۸ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۱۳۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۸۵۵,۱۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۱۸۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۶۱,۵۸۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۶۱۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۸۳۳,۸۶۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۹۱۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۳۷,۶۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۵۷۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس