ترکیه

در حالیکه ترکیه کماکان آمار بالایی را از ابتلا به کرونا منتشر می‌کند، شماری از شهروندان شهر استانبول با برپایی تظاهراتی مدعی روند نامناسب واکسیناسیون کرونا در این کشور شدند.

به گزارش مشرق، منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از تظاهرات شماری از شهروندان ساکن در شهر «استانبول» در ترکیه در اعتراض به واکسن کرونا در این کشور خبر دادند.

به گزارش وبگاه «احوال» حدود ۳۰۰۰ نفر روز شنبه در اعتراض به واکسن کرونا در استانبول تجمع کردند. معترضان از داخل و خارج از استانبول وارد تظاهرات شدند. تظاهرکنندگان تابلوهایی را با هدف حمله به طرح واکسیناسیون سراسری دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حمل کردند. معترضان بدون داشتن کارت واکسیناسیون یا آزمایش پی سی آر منفی در این تظاهرات شرکت کردند.

حاضران در این  تظاهرات با عنوان «بیداری بزرگ» پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «مردم ترکیه خوکچه هندی برای واکسیناسیون نیستند و وزارت بهداشت دفتر بازاریابی واکسن نیست.»

در پلاکاردهای دیگری معترضان خواستار استعفای وزیر بهداشت ترکیه شدند. گزارش شده است که نمایندگان ۱۴ حزب سیاسی در این تجمع حضور داشتند.

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت، بیش از ۵۱ میلیون نفر از ۸۴ میلیون جمعیت ترکیه اولین دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. در حالیکه واکسیناسیون در ترکیه اجباری نیست، دولت به طور منظم آزمایشات پی سی آر را به افراد واکسینه نشده توصیه می‌کند. روز جمعه بیش از ۲۳۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا در ترکیه گزارش شد.

وزارت بهداشت ترکیه  جمعه شب اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ هزار و ۵۶۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۱۴  شهروند ترکیه نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. با این آمار جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه  به  ۶ میلیون ۶۱۳ هزار و ۹۷۶ نفر افزایش یافت. شمار قربانیان ناشی از این ویروس در ترکیه هم  به ۵۹ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

آمار ابتلا و مرگ بر اثر ویروس کرونا در ترکیه در هفته‌های اخیر بار دیگر روند صعودی به‌خود گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 5
    برادران کاسب طب اسلامی بفرمایید افاضات مبسوط خودتون رو.
    • آزاده IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      7 9
      بازهم عقده گشایی،چه ربطی به طب اسلامی در ایران داره!تنها طبی که نجاتبخش بشر هست طب اسلامی ایرانیه ولا غیر
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      7 3
      تو چرا میسوزی ضمنا کاسب شماهایید که میخواید به زور حدود 180میلیون دوز واکسن رو به مردم قالب کنید اما مردم آگاه شدن دیگه اجازه نمیدن از جونشون پول دربیارید تا خرج زندگی نکبت به اصطلاح لاکچریتون کنید ضمنا سود فروش داروهای بی خاصیتی مثل رمدیسیویر و بقیه کوفت و زهرمار ها رو هم خودت حساب کنی میفهمی کاسب کیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس