۱۵۳ فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند

درگیری عصر جمعه جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس تاکنون ۱۵۳زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش مشرق، «احمد جبریل» رییس اورژانس هلال احمر در نابلس به خبرگزاری "وفا" فلسطین گفت:  ۱۶ فلسطینی به ضرب گلوله واقعی نظامیان اشغالگر زخمی شدند که حال یکی وخیم گزارش شده است.

وی افزود: ۳۳ فلسطینی دیگر نیز در این تظاهرات به ضرب گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست زخمی شدند و ۸۷ نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده و ۱۶نفر دیگر نیز یا دچار سوختگی ناشی از آتش سوزی یا آسیب ناشی از فرار از چنگ نظامیان اشغالگر شدند.

جبریل افزود: نظامیان صهیونیست همچنین به خودروی آمبولانس هلال احمر فلسطینی نیز حمله کردند.

شهرک بیتا در دو ماه گذشته روزانه صحنه فعالیت‌های اعتراضی علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جبل صبیح است .

از سو دیگر «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که ارتش صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشن بر جنایت خود خانواده شهید «الخطیب» را مجبور کرد تا جنازه فرزندشان را در دل تاریکی دفن کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول شهادت «عبده یوسف التمیمی» شهروند فلسطینی ساکن قدس در زندان «مسکوبیه» دانست.

این شهروند فلسطینی پس از ضرب و شتم شدید توسط پلیس رژیم صهیونیستی در سلول انفرادی خود در زندان «مسکوبیه» به شهادت رسید.

همزمان با زخمی شدن این تعداد ازجوانان فلسطینی، ارتش صهیونیستی با حمله به «طوباس»، «قدس»، «نابلس» و« قلقیلیا» دست به سرکوب فلسطینیان زده و ۱۲ نفر از آنان را بازداشت کرد.

در جریان این حملات درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان صورت گرفت که در پی آن یک جوان فلسطینی هدف گلوله اشغالگران صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد.

 نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و شهرک‌ها و روستای فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند و به خانه‌های فلسطینیان یورش می‌آورند و دارایی‌های آنان را مصادره و فلسطینیان را بازداشت می‌کنند.

این تحولات همزمان با آن روی می‌دهد که بیش از ۲۵ هزار فلسطینی در میان تدابیر امنیتی شدید صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی نماز اقامه کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • متین IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    توی درگیری خوزستان چند نفر زخمی شدن /؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس