کد خبر 1248250
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
تغییرات الکاظمی در تشکیلات امنیتی بغداد

منابع عراقی از تغییر و تحولات انجام شده به دست نخست وزیر این کشور به دنبال انفجار شهرک صدر بغداد که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، یک منبع امنیتی عراقی امروز چهارشنبه از کشته و زخمی شدن چند نظامی این کشور بر اثر حمله داعش به ارتش عراق در «مطیبیجه» در شرق استان صلاح الدین عراق خبر داد و اعلام کرد: داعش به نیروهای هنگ دوم تیپ ۶۶ ارتش عراق در «مطیبیجه» در شرق صلاح الدین حمله کرد که بر اثر آن دو نظامی کشته و سه نظامی دیگر جراحاتی برداشتند.

این منبع افزود: نیروهای نظامی به محل حمله رسیده و عناصر داعشی را مجبور به فرار به سوی مناطق دور دست کردند.

وقوع دو انفجار در ناصریه عراق

منابع امنیتی عراقی از انفجار دو بمب در شهر ناصریه مرکز استان ذی قار خبر دادند و اعلام کردند که یک بمب در کوی «المتنزه» در مرکز شهر ناصریه منزلی را هدف قرار داد که براثر آن خساراتی به بار آورد اما تلفاتی به دنبال نداشت.

بیشتر بخوانید:

واکنش «عصائب» به انفجار بغداد

دومین انفجار هم در کوی «اریدو» در مرکز ناصریه رخ داد که طی آن منزل دو برادر هدف قرار گرفت که در دفتر استانداری ذی قار کار می‌کردند و رابطه خویشاوندی با «احمد الخفاجی» استاندار ذی قار دارند.

این منبع بیان کرد: این انفجار هم خساراتی وارد کرد اما تلفاتی در بر نداشت.

تغییر و تحولات الکاظمی در تشکیلات امنیتی بغداد

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دست به تغییر و تحول در تشکیلات امنیتی در بغداد زده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش شخصیت‌های عراقی به انفجار شهرک «صدر»

این منبع بیان کرد که این تغییر و تحولات در فرماندهان بخش «الکرخ» و «الرصافه» که زیر مجموعه فرماندهی عملیات بغداد هستند، رخ داده است.

منبع عراقی گفت: «سعد عریبی» به عنوان فرمانده بخش الکرخ و «ظافر المحمداوی» به فرمانده فرمانده عملیات الرصافه  منصوب شده است.

منبع مذکور افزود: این اقدامات الکاظمی به دنبال انفجار شهرک صدر که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت، انجام شده است.

دستگیری ۶ داعشی در کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نیروهای دستگاه اطلاعاتی فدرال تحت نظر وزارت کشور عراق، طی یک عملیات موفق به شناسایی و دستگیری ۶ عنصر داعش در استان کرکوک شده‌اند.

این منبع بیان کرد:  چهار تن از این افراد دستگیر شده، پیشتر توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و ضد ترور کرکوک شناخته شده و تحت تعقیب بوده و دو نفر دیگر نیز از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی استان‌های صلاح الدین و موصل تحت تعقیب هستند.

همچنین اعلام شده که دستگیر شدگان در بازجویی‌های انجام شده، اعتراف کرده‌اند که جزو عناصر مسلح داعش بوده و حمایت‌های لجستیکی را برای این گروه تروریستی فراهم کرده‌اند.

واکنش «مسعود بارزانی» به انفجار شهرک صدر

مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در پیامی انفجار شهرک صدر را محکوم و تاکید کرد که عاملان آن باید مجازات شوند.

در این پیام آمده است: این جنایات شهروندان بی‌گناه را هدف قرار داده و ده‌ها شهروند را مجروح و شهید کرده و نشانه نهایت غیرانسانی بودن آن و بی وجدانی تروریست‌هاست که شهروندان را در زمانی که در حال استقبال از عید قربان هستند، هدف چنین جنایت نفرت انگیزی قرار دادند.

بارزانی تاکید کرده که عاملان این انفجار دشمن  انسانیت و مقدسات هستند و از هرگونه ارزش و اصولی به دور بوده و باید تاوان این جنایت را بدهند.

همچنین وی با قربانیان این انفجار و خانواده‌های آنان ابراز همدردی کرده و برای مجروحین این حادثه آرزوی بهبودی کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس