تدابیر شدید امنیتی در بغداد در آستانه نشست سران ۳ کشور عربی در عراق

منابع عراقی به تدابیر شدید امنیتی که در بغداد در آستانه نشست سه جانبه سران مصر و اردن و عراق برقرار شده است، اشاره کردند.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه، یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه از استقرار گسترده نیروها در منطقه« الکراده» در بغداد پایتخت عراق خبر داد.

این منبع به السومریه نیوز اعلام کرد: این استقرار گسترده نیروها در مناطق «الکراده» و دیگر مناطق بغداد در راستای تدابیر امنیتی ویژه مراسم نشست سه جانبه است که قرار است در بغداد برگزار شود.

همزمان صابرین نیوز هم از ازدحام بی سابقه و استقرار گسترده نیروها در بغداد همزمان با دیدار میان «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، خبر داد.

شایان ذکر است که نشست سه جانبه سران عراق، اردن و مصر، یکشنبه آتی در بغداد، پایتخت عراق برگزار می‌شود.

در این اجلاس «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر حضور خواهند داشت.

این اجلاس در ادامه دو اجلاس قبلی در قاهره و «بحرالمیت» برگزار می‌شود.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اواخر مارس از تعویق نشست سه جانبه بین عراق، اردن و مصر که قرار بود بیست و هفتم مارس در بغداد برگزار شود خبر داد.

داعشی‌های پراکنده میان سه استان

حشد شعبی عراق امروز جمعه از مقامات امنیتی  این کشور خواست که برای داعشی‌هایی که میان سه استان پراکنده هستند، چاره‌ای بیاندیشند.

«علی هاشم الحسینی» سخنگوی محور شمال حشد شعبی عراق گفت: داعش توان جنگی خود را در مناطق بحرانی میان شرق صلاح الدین و جنوب کرکوک و شمال غرب دیالی از دست داد است و استفاده از بمب ها برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی روی آورده است.

وی افزود: روستاها و قصبات میان دیالی، کرکوک و صلاح الدین باید به طور دایم مورد بازرسی قرار گیرد تا پناهگاه داعش نشود و آنها نتوانند که از این مناطق دست به حملاتی با بمب بزنند.

الحسینی از نیروهای امنیتی خواست که مشکل کانون های داعشی را حل کنند و مانع هدف قرار گرفتن نیروهای امنیتی شوند.

یادآور می‌شود که نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق هرازگاهی در معرض حملات با بمب در نوار مرزی میان استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح الدین قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس