آیت‌الله رئیسی: کشورهای منطقه اجازه توطئه‌گری به بیگانگان ندهند

رئیس جمهور با بیان اینکه توطئه و فتنه‌گری بیگانگان، زمینه ناامنی فیزیکی را فراهم می‌کند، گفت: کشورها و ملت‌های منطقه باید در مقابل فتنه‌افکنی و نفوذ نرم سلطه‌گران مراقب باشند و اجازه دخالت به آن‌ها را ندهند.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را ریشه‌ای و قلبی دانست و اظهار داشت: امروز شرایط مناسبی فراهم شده تا بر پایه اشتراکات تاریخی و فرهنگی، روابط و همکاری‌های قوی‌تر و گسترده‌تری در بخش‌های مختلف و در راستای رونق اقتصادی داشته باشیم.

ببینید:

عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح تعاملات با عراق و به‌ ویژه اقلیم کردستان با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: باید با سازوکار معین، گام‌های استواری در جهت استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و رفاه بیشتر مردم خود برداریم.

رئیسی با اشاره به جان‌فشانی‌ها و مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان هجوم داعش به عراق و منطقه کردستان، گفت: حاج قاسم در آن زمان‌گویی یکی از شهرهای ایران مورد تهاجم قرار گرفته باشد در صحنه حضور داشت و با همکاری نیروهای عراقی فتنه داعش را از بین برد.

رئیسی: کشورهای منطقه اجازه توطئه‌گری به بیگانگان ندهند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امنیت و ثبات منطقه باید توسط کشورهای منطقه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کشورهایی که بدنبال سلطه‌گری بوده و خوی استکباری و خود برتربینی دارند، هیچ‌گاه برای مشکل گشایی از ناامنی‌های منطقه گام موثری برنداشته، بلکه با فتنه‌گری بر مشکلات موجود دامن می‌زنند.

 رئیسی با بیان اینکه زمینه ناامنی فیزیکی را توطئه و فتنه‌گری بیگانگان فراهم می‌کند، اظهار داشت: کشورها و ملت‌های منطقه باید در مقابل فتنه‌افکنی و نفوذ نرم سلطه گران مراقب باشند و اجازه دخالت به آن‌ها را ندهند.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک مسرور بارزانی به آیت‌الله رئیسی

نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با تبریک انتخاب رئیسی، گفت: از دیدگاه‌های شما در مراسم تحلیف نه تنها ما، بلکه همه منطقه خوشحال شدند و قطعا از آن استقبال خواهد شد. مصمم هستیم فصل جدیدی در روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان اقلیم کردستان بعنوان بخشی از کشور عراق با ایران داشته باشیم.

بارزانی با تاکید بر اینکه خود را جزئی از ایران و انقلاب اسلامی می‌دانیم، اظهارداشت: امیدواریم با حضور دولت جدید در ایران، روابط موجود در همه زمینه‌ها توسعه یابد چرا که قابلیت‌های زیادی برای تحکیم و افزایش روابط به ویژه درسطح مناسبات اقتصادی وجود دارد.

نچیروان بارزانی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان به امنیت جمهوری اسلامی ایران متعهد و پایبند است، تصریح کرد: در تمام زمینه‌هایی که با مشکل مواجه بودیم همیشه ایران را در کنار خود داشتیم و شهید حاج قاسم سلیمانی نقش زیادی در تامین امنیت عراق و اقلیم در مقابل هجوم داعش داشت، خود را مدیون ایران می‌دانیم و یقین بدانید که اقلیم نیز هرگز اجازه هیچ گونه ناامنی از خاک خود علیه ایران را نخواهد داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    6 0
    خدایا رو... 8 سال عمر 80 میلیون نفر ایرانی رو به گند کشید , 8000 سال بدترین شکجه هاش کن
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 0
      80 میلیون سال عمر پر نکبت بهش بده
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 22
    بارزانی ها مثل کدخدایشان غير قابل اعتماد هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس