جلسه ویژه الکاظمی و دستور آماده باش به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق

نخست وزیر عراق امروز طی یک جلسه از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی این کشور خواست که برای حفاظت از دکل‌های برق، حمایت از زائران و تامین برگزاری انتخابات در آماده کامل باشند.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز جمعه بر ضرورت طرح امنیتی جدید برای حمایت از دکل‌های برق تاکید کرد و بر آماده باش نیروهای امنیتی و نظامی و اطلاعاتی تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد: امروز جلسه امنیتی فوق العاده با حضور فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی درباره هدف قرار گرفتن دکل‌های برق و به ریاست الکاظمی تشکیل شد که در آن حملات خرابکارانه و تروریستی به دکل‌های برق مورد بررسی و بر ضرورت بازنگری طرح‌های امنیتی در این زمینه تاکید شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که باید طرح جدیدی از سوی فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی برای حمایت از دکل‌های برق تهیه شود تا از وقوع این حملات جلوگیری به عمل آید به ویژه که قطع برق تاثیر زیادی بر روی شهروندان دارد.

الکاظمی دستور آماده نیروهای امنیتی و نظامی و اطلاعاتی برای تامین دکل‌های برق و تقویت نیروهای حافظ این دکل‌ها را همزمان با طرح امنیتی حمایت از زائران ماه محرم و تامین انتخابات زودهنگام را داد.

نخست وزیر عراق همچنین دستور تشکیل تیم ویژه نظارت بر روند محافظت از دکل‌های برق را صادر کرد و از اقدامات علیه فرماندهانی که در ماموریت خود ناکام عمل کنند، خبر داد.

وی خطاب به فرماندهان امنیتی عراق گفت: حمایت از مردم و کرامت آنها و زیرساخت‌ها وظیفه شماست و هر گونه اهمال و ناکامی قابل قبول نیست و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد: وزارت برق در آماده باش کامل برای خدمات رسانی به مردم با تمام توان است.

وی گفت: تولید برق به میزان بالایی رسیده است اما ایادی خرابکار و تروریست خواهان ثبات کشور نیستند و آنها تحت پیگرد قرار خواهند گرفت و مورد قصاص واقع خواهند شد.

 حمله به دکل‌های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت‌های زیادی برجای می‌گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می‌شود.

این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده تلاش بسیاری برای تامین کافی برق در فصل تابستان کند؛ فصلی که دمای هوا در آن به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس