فایل صوتی

مدیر عامل هلال احمر استان تهران، گفت: فایل صوتی منتشر شده از سوی مسئول خانه هلال شهرک خسرو در پاکدشت بوده است که البته در آن بزرگ نمایی‌هایی نیز صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی مدیر عامل هلال احمر استان تهران، پیرامون فایل صوتی منتشر شده از سوی یکی از فعالین حوزه هلال احمر درمورد پیش بینی وضعیت جوی نامساعد در تهران گفت: فردی که آن فایل را منتشر کرده یکی از داوطلبین هلال احمر و مسئول خانه هلال شهرک خسرو در پاکدشت بوده است و این فرد به نوعی خواسته تا اهالی شهرک خسرو را که در دوره‌های آموزشی خانه هلال شرکت می‌کنند نسبت به آب گرفتگی‌ها مطلع کند، اما بزرگنمایی‌هایی هم در این بین اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

تکذیب خبر بارندگی شدید در روزهای آینده

فتحی گفت: اخبار مستدل را ما از طریق اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران دریافت می‌کنیم، مبنی بر آب گرفتگی‌های احتمالی در برخی مناطق استان، و از این رو برای آمادگی بیشتر به نیروهای امدادی اطلاع رسانی انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید برخی از نقاط کشور دچار سیل و آب گرفتگی شده است، همچنین برای استان تهران هم هشدارهایی مطرح می‌شود شامل بارش باران و وزش باد که ما هم تلاش می‌کنیم آمادگی پایگاه‌ها را بالا ببریم تا در مواقع بحران بتوانیم به نیازها پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که اگر اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های قابل اعتنا و اعتماد اتفاق بیفتد مردم باید قاعدتا جهت بالا بردن آمادگی خود اقدام کنند، از این رو باید از برخی از رفتارها بپرهیزند در مسیل رودخانه‌ها در ارتفاعات و مسیل‌های که احتمال وقوع سیل باشد اتراق نکنند تا در معرض تهدید قرار نگیرند و بتوانند از خود و خانواده شان مراقبت کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی مردم باید در این حوزه مطلع و آگاه باشند تا بتوانند آمادگی خود را بالا ببرند مثلا اگر داخل ماشین هستند آن را ایمن ندانند و سعی کنند در هنگام وقوع سیل به جای دیگری خود را منتقل کنند و در ارتفاع قرار گیرند، اگر مسیری سیلابی هست با خودرو از آن گذر نکنند که این کار نیز بسیار خطرناک است.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با حوادث غیر مترقبه می‌توانند با تماس با شماره ۱۱۲ هلال احمر که به صورت ۲۴ ساعته فعال است، مشکلات خود را گزارش دهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس