کد خبر 1247938
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۴/۲۹| بارش‌ها در نواحی جنوبی کشور ادامه دارد

کارشناس هواشناسی گفت: امروز ادامه بارش‌ها را در نواحی جنوبی کشور پیش رو خواهیم داشت و بارش‌هایی که یک هفته پیش شروع شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، امیر سرکرده با اعلام این خبر افزود: در برخی مناطق بارش‌ها منجر به سیلاب و بروز مشکلات شده است که امروز نیز بارش‌ها را همچنان در سیستان و بلوچستان، نواحی شرقی و شمالی استان هرمزگان، استان فارس، جنوب استان بوشهر و ارتفاعات مرتفع استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شاهد خواهیم بود و در نواحی شرقی استان خوزستان امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی هواشناسی برای دو روز آتی

وی گفت: برای فردا نیز همچنان همین شرایط را در نواحی جنوبی پیش رو داریم. برای شمال کشور در ارتفاعات البرز امروز و فردا بارش اتفاق می‌افتد و روز جمعه در نواحی شمالی و سواحل دریای خزر با شمالی شدن جریانات بارش‌ها شروع می‌شود. در استان گیلان و مازندران و گلستان هم از روز جمعه بایستی منتظر بارش باشیم.

کارشناس هواشناسی افزود: در استان اردبیل نیز برای جمعه و شنبه بارش را پیش رو خواهیم داشت ضمن این که کاهش دما بر روی سواحل دریای خزر اتفاق می‌افتد و این کاهش در روز جمعه به ۸ درجه می‌رسد که در واقع شنبه و یکشنبه نیز شمالی‌ها این کاهش دما را نسبت به امروز تجربه می‌کنند.

سرکرده گفت: آب‌های جنوبی و شمالی کشورمان مواج است، دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود و وزش باد را همچنان در نواحی شرقی، مرکزی و جنوب غرب کشور پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شدت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان یعنی منطقه زابل بیشتر است که متأسفانه باعث تولید گرد و خاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: در خراسان جنوبی و رضوی امروز وزش باد نسبتاً شدید است و در شمال استان کرمان و جنوب استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان وزش باد شدیدی را پیش رو داریم.

سرکرده گفت: در نواحی جنوب غرب کشور استان‌هایی مثل ایلام و خوزستان وزش باد و گرد و خاک اتفاق خواهد افتاد ضمن این که تهران امروز آسمانی صاف دارد و دما در گرمترین ساعات به حول و حوش ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    بندرعباس تاریک شد خورشید گرفت گرد و خاک شدیدشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس