بایدن

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شد رئیس جمهور روسیه در دیدار ماه گذشته با همتای آمریکایی، پیشنهاد همکاری اطلاعاتی در افغانستان را مطرح کرده بود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز» روز شنبه به نقل از روزنامه روسی «کامرسانت» مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار ماه گذشته با «جو بایدن» همتای آمریکایی، پیشنهادی درباره همکاری اطلاعاتی در افغانستان را مطرح کرده است.

رویترز به نقل از کامرسانت نوشت پوتین طی دیدار چند ساعته با بایدن اعلام کرده روسیه آمادگی دارد با آمریکا هماهنگی برقرار کرده و به این منظور از پایگاه‌های روس در تاجیکستان و قرقیزستان «استفاده عملی» کند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از کامرسانت نوشت، احتمالاً این پیشنهاد درخصوص استفاده از عملیات پهپادی برای گردآوری اطلاعات بوده و طرف آمریکایی پاسخ محکمی به آن نداده است.

پیش‌تر رویترز به نقل از افراد مطلع نوشته بود دولت بایدن در حال مذاکره با قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان است تا به صورت موقت میزبان هزاران افغان باشند که با ارتش آمریکا همکاری داشته‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه جمعه شب گفت که هیچ‌کدام از متحدان آسیای مرکزی روسیه قصدی برای میزبانی از نیروهای آمریکایی ندارند.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «اول از همه، پاکستان و ازبکستان پیش‌تر به صورت رسمی اعلام کرده بودند که قصدی برای استفاده از سرزمین‌شان برای میزبانی از زیرساخت‌ها ندارند. هم اکنون نیز در دیدار با وزیران خارجه پنج کشور آسیای مرزی به علاوه روسیه درباره این موضوع صحبت شد و هیچکدام از متحدان ما قصد ندارند سرزمین و مردمان خود را در برابر چنین خطری قرار دهند».

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کره مشتری IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام شبتون بخیر هشدار به جوبایدن برای زیرپا گذاشتن حقوق بشر منتظر انتقام شهاب سنگهای کره مشتری باش که دندانهای را بهم خواهد کوبید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس