کد خبر 1246021
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
اولیانوف: 90 درصد کار احیای برجام انجام شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ظریف در گزارش برجام اعتراف می‌کند که «اگر دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از خود نرنجانده بودیم وضعیت بهتر بود»، این یک اعتراف بزرگ است.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش وزارت امورخارجه از اجرای برجام به مجلس گفت: هر چند دولتی‌ها در این گزارش سعی کرده‌اند که باز هم طرف مقابل و آمریکا را بزک کنند و نیروهای داخلی را مقصر جلوه دهند، ولی اعترافات خوبی را داشته‌اند که می‌تواند سیاست‌های دولت بعد را مشخص کند.

بیشتر بخوانید:

امتیاز قطره چکانی برای حفظ تحریم!

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: در بخشی از این گزارش، مسئول دستگاه دیپلماسی دولت اعتراف می‌کند که «اگر دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از خود نرنجانده بودیم، وضعیت بهتر بود»، این یک اعتراف بزرگ است.

رضایی ادامه داد: واقعیت این است که ظریف و تیم دیپلماسی دولت براساس خوش خیالی به غرب، نگاه متوازنی به عرصه بین‌المللی نداشتند و نتوانستند از ابزار دیپلماسی متوازن در نقد کردن چک برجام استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به قول شهید مدرس، تیم دیپلماسی فعلی، «بیشتر از این که شمشیر دوره رزم باشند، رفیق دوره بزم و مذاکره بود». یک دیپلماسی متوازن می‌تواند چک برجام را براساس منافع ملی وعده‌های داده شده در ۸ سال گذشته برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم نقد کند.

رضایی تأکید کرد: تیم دیپلماسی دولت سیزدهم باید وعده‌های هشت ساله طرف غربی را با یک دیپلماسی متوازن و هوشمندانه از حالت نسیه به نقد تبدیل کند، این تغییر رویکرد بزرگترین وظیفه تیم دیپلماسی دولت سیزدهم در حوزه بین‌الملل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی دولت آینده باید بتواند در عین مذاکره با غرب، ارتباط با شرق و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را در برنامه خود قرار دهد، تنها راهکار موفقیت این نگاه متوازن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 0
    بر اساس خوش خیالی.؟؟ بر اساس خوش خیالی به غرب رفتن و ننگ جام روامضا کردن؟ باشه تقلیلش بدین. چوب این وادادگی در مقابل جریان غربزده رو خواهید خورد. بدتر از این 8 سال. چون ظاهرا قرار نیست کسی پاسخگو باشه!
  • شمس IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 2
    یه عمر ملت رو با این حرفها سر کار گذاشتیم و جیب های خودتون رو پر کردین حالا میبینیم دولت جدید هم همین روش رو ادامه میده
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      6 2
      اینجا بحث سر دولت شما غربگداها ست، برای اینکه موضوع رو بپیچونی از کلماتی مثل "همتون" و غیره استفاده نکن، فعلا جواد جون و حسن جون و اخوی جان باید بیان جواب بدن بعد می‌رسیم به همتون!!!!
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 0
    مثال ظریف و توافق برجام مثال همان است که سنگی از سر نادانی در چاه بیاندازد و هزار عاقل نتوانند بیرون کشند!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    اگه میتونین بفرمایین هیچ وقت خودتونه بزرگتر از چیزی که هستین نشون ندین تمام بدبختی ما از همین نقطه شروع میشه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    سبد تخم مرغ شکسته ها را بد موقع زیر بغل شیخ بنفش گذاشتی ولی طرف حالیش نیست پوست ترک خورده و باد پوست بد جوری خالی کرده هنوز دستان بهم می ساید از دیگ خالی برجام برای ملت فریب خورده می گوید
  • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 5
    اگر آقای نماینده امثال شما وتندروها چوب لای چرخ این دولت نمی گذاشت این مسلئه تحریمها خیلی وقت پیش تموم می شد وموضوع دیگه تندروها وکاسبان تحریم هرگز نمی خواهند مردم روز خوش ببینند خداوند به حق پنج تن این افرادورابه خاک گرم بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس