وزیر یمنی

یک وزیر یمنی با بیان اینکه اتحادیه عرب در کشتار مردم عربی سهیم شده است، خواستار جایگزینی «حلف القدس» (همپیمانان قدس/اعضای محور مقاومت) به جای این اتحادیه شد.

به گزارش مشرق، «احمد القنع» وزیر یمنی در چارچوب برنامه «حلف القدس» (همپیمانان قدس) که شبکه المیادین در پانزدهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه پخش کرد، خواستار گسترده شدن «حلف القدس» شد.

القنع، وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در امور گفت‌وگو و آشتی ملی، امروز دوشنبه در شبکه المیادین گفت، از این پس به جای اصطلاح «محور مقاومت» باید حلف القدس (همپیمانان قدس) را بیشتر بها دهیم و کشورهای ائتلاف‌کننده، آن را یک سازمان جدید قرار بدهند به جای اتحادیه پوسیده عرب که امروز در کشتار مردم عربی شریک شده است.

این وزیر یمنی تأکید کرد، این ائتلاف باید از حد رسانه‌ای که الان المیادین در حال بیان آن است، فراتر رود و عملا شکل بگیرد و توسعه پیدا کند. راه باید باز باشد تا هر ملت یا دولتی که خواست به این ائتلاف ملحق شود.

به گفته این وزیر یمنی نبرد سیف القدس فقط ملت فلسطین را تقویت نکرد بلکه سبب تقویت کلیه کشورهای عربی شد. این نبرد ثابت کرد که آمریکا و اسرائیل و دولت‌های غربی نمی‌توانند کشورهای عضو ائتلاف مقاومت را تجزیه کنند.

این وزیر یمنی با بیان اینکه «حلف القدس نقطه آغازی برای کار علیه رژیم صهیونیستی است» تأکید کرد که یمن توان زدن عمق رژیم صهیونیستی را دارد اما یمن نمی‌تواند چنین تصمیمی را بدون هماهنگی با ائتلاف یا همان حلف القدس انجام بدهد «اما در هفت سال مقاومت در مقابل تجاوز ثابت کرده‌ایم که توانش را داریم که عمق اسرائیل را هدف بگیریم».

القنع درباره خیزش مردم خاک اشغالی فلسطین نیز گفت، دشمن اسرائیلی در چندین سال گذشته موفق شده بود آتش خشم مردم فلسطین را مهار کند اما نبرد اخیر قدس، مقاومت را تجدید روحیه و یادآوری کرد که مسئله قدس مسئله گذرا و موقت نیست بلکه قدس مسئله اول جهان اسلامی است که باید به جایگاه خود بازگردد... اسرائیل در نبرد اخیر ثابت کرد که ناتوان است. امروز مقاومت با مقاومت سال ۱۹۴۸ متفاوت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیداحمد IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    افضل الحلف هی حرف الفتیان بهترین اتحادیه اتحادیه مردمی است که بدنشان خاصی مثلاً لباس سفید در جهان اسلام حرفشان رابزنند . این لباس نماد قدس وانتظار باشد ‌ من قبلاً خریدم و پیشنهاد میکنم در جهان عرب و غیرآن بااین لباس نشان دهند که ماچقدر زیادیم ‌ . اینطور حکام وابسته هم متوجه میشوند مردمشان « قدس ومهدی عج » را دو آرمان خودمیدانند .
  • سیداحمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    اتحادیه مردمی « مهدی عج وقدس » باپوشش سفید در جهان عرب و اسلام نمایش خواست قلبی امت است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس