روسیه

وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند شناور موشک‌انداز نیروی دریایی یونان در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی روسیه از رهگیری یک فروند شناور موشک انداز یونان در روز شنبه پس از ورود به دریای سیاه خبر داد.

به نوشته روزنامه «گریک سیتی تایمز» یونان یکی از کشورهای شرکت‌کننده در رزمایش ناتو موسم به «نسیم دریا» است که چندی قبل در منطقه آغاز شد و پنج هزار نیرو، ۴۰ فروند هواپیمای نظامی و ۳۲ فروند کشتی  از ۳۲ کشور در آن شرکت کردند.

به نوشته این روزنامه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ناوگان دریای سیاه این کشور موفق به رهگیری یک فروند قایق موشک انداز نیروی در پی یونان پس از ورود به دریای سیاه شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ناوگان دریای سیاه نیروها و تجهیزات خود را برای رصد شناور موشک انداز "دانیولوس" یونان که شنبه وارد دریای سیاه شد، مستقر کرد.»

نیروی دریای آمریکا نیز اعلام کرده است که رزمایش نسیم دریا روز شنبه خاتمه یافت و همزمان شماری از کشورهای  شرکت کننده در آن در رزمایش دیگری در بلغارستان حضور یافته و قرار است مدتی را در آب‌های منطقه سپری کنند.

طی روزهای گذشته روسیه از یک سو و ائتلاف ناتو از سویی دیگر تحرکات نظامی بسیاری را در منطقه انجام دادهند. روسیه هفته گذشته  از آزمایش  موشکی و حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد. این رزمایش در بحوحه رزمایش چند ملیتی ناتو در دریای سیاه برگزار شد.

سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: «تحت سناریوی تمرینی، یگان‌های سامانه‌های موشکی زمین به هوا "اس-۴۰۰" و "پانتسیر" با موقعیت یابی، شناسایی و ردیابی اهداف هوایی دشمن فرضی با شلیک موشک آن‌ها را نابود کردند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی‌های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده‌های «سوخو-۳۰»، «سوخو-۲۴»، «سوخو-۳۴» و «سوخو-۲۷» حضور داشتند.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    3 0
    یونان هم داره کلاس میذاره!! بی خیال باوووو
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    بابا یونان که مذهبشون ارتدوکس !!
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 1
      صربستان و گرجستان و ارمنستان و ... همه ارتودوکس هستن. لهستان و اوکراین و ... اسلاو هستن یعنی همنژاد روسها هستن. اینا به برکت دیکتاتوری و زورگویی پوتین هست. همه از همنژاد و هم مذهبشون فراری هستن.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    اوکرایین دیگه قابل تغییر نیست چه اسپانیا و یونان بیان یا افقانستان و پاکستان
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    المان شرقی الان میتوانست ژاپن اروپا باشد .تمام اروپای شرقی مفتی گرفتید چکار کردید
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 0
      انقد دعوا بود سر این المان شرقی تا وقتی ازاد شد حالا همش شهر های متروکه شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس