رزمایش ناتو در دریای سیاه را زیر نظر داریم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تحرکات ناوهای جنگی ناتو و دیگر کشورهای شرکت کننده در رزمایشی را که در دریای سیاه در حال برگزاری است، با دقت زیر نظر دارد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور تحرکات ناوهای جنگی کشورهای شرکت کننده در رزمایش ناتو در دریای سیاه را با دقت زیر نظر دارد.

بر اساس این گزارش، مرکز دفاع ملی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور افزود: ناوگان دریای سیاه تدابیر نظارت بر تحرکات ناوهای جنگی ناتو و دیگر کشورهای شرکت کننده در رزمایش «نسیم دریای ۲۰۲۱» را که در سمت شمال غربی دریای سیاه آغاز شده است، به اجرا گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

روسیه: تحرکات رزمناوهای ناتو را در دریای سیاه با دقت زیر نظرداریم

گفتنی است که رزمایش مذکور با مشارکت ۳۲ کشور در حال انجام است و ۴۰ ناو جنگی، ۳۰ هواپیما و حدود ۴ هزار نظامی در آن مشارکت دارند.

بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از روز دوشنبه، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود: «ما به خوبی متوجه هستیم که این رزمایش‌ها دو هدف جهانی را دنبال می‌کنند. اولین هدف، برقراری بی ثباتی بدون پایان در امتداد مرزهای روسیه است. هدف دوم این است که انواع مختلف تجهیزات و ادوات نظامی را به مناطق سرزمینی اوکراین انتقال دهند و بگذارند همانجا بمانند».

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 1
    به گفته خود روسها امریکا تجهیزات مدرنی رو به بهونه مانور مشترک به اکراین مببره و همونجا میذاره میمونه..اونوقت روسیه از همون امریکا میترسه که بخواد به همسایه خودش(ایران) که روابط استراتژیک مهمی دارن سلاح بده و برا فروش یه جنگنده سوخو چقدر تابع روابط با دیگر کشورها از جمله امریکا و اسراییل لعنتی میشه..به حال چنین همسایه ای باید خندبد یا گریه کرد؟!؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    دقیق زیر نظر بگیر تا چشمات در بیاد اشغالگر زورگو مستکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس