آغاز رزمایش دریایی روسیه در دریای سیاه در پی تحرکات ناتو

وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش ناوگان دریایی خود در دریای سیاه در پی ورود کشتی های جنگی گشتی آمریکا در این دریا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی ناوگان روسیه روز دوشنبه گزارش داد خلبانان ناوگان دریای سیاه روسیه اولین پروازهای خود را در جریان برگزاری دوره آموزشی زمستانی، تمرین ردیابی ناوهای جنگی دشمن و حملات موشکی علیه اهداف دریایی آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های روسیه بمباران میدان هدف، شلیک موشک به اهداف ساحلی و دریایی و تمرین رزمی شکار و همچنین ردیابی زیردریایی‌ها و کشتی‌های فرضی دشمن در دریای سیاه را در جریان آموزش رزمی خود انجام دادند.

دفتر رسانه‌ای وزارت دفاع روسیه همچنین تصریح کرد: بیش از ۲۰ جنگنده از جمله جنگنده‌های چند منظوره Su-۳۰SM، بمب افکن‌های خط مقدم Su-۲۴M، هواپیماهای Be-۱۲ و An-۲۶ و بالگردهای Mi-۸ و Ka-۲۷ در این رزمایش شرکت داشتند.

ناوگان ششم ایالات متحده در ۲۵ نوامبر اعلام کرد که ناوشکن موشکی «آرلی بروک نیروی دریایی آمریکا» در یک گشت زنی عادی وارد دریای سیاه شده است. بر اساس ادعای نیروی دریایی ایالات متحده، متحدان و شرکای ناتو به طور معمول در منطقه فعالیت می‌کنند تا از یک محیط دریایی امن و باثبات اطمینان حاصل کنند و ظرفیت شرکا را برای بهبود اثربخشی و قابلیت همکاری ایجاد کنند.

در همین حال، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در ۲۵ نوامبر گزارش داد که نیروهای دریایی روسیه ردیابی استقرار ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را آغاز کرده‌اند. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، فعالیت کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه در حال تبدیل شدن به یک عامل بی‌ثبات‌کننده فزاینده در منطقه است و یکی از اهداف آن بهره‌برداری از خاک اوکراین برای اهداف نظامی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس