کد خبر 1241866
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
ارتباط نور خورشید با مرگ و میر کمتر بیماران کرونایی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امسال تابستان گرمی داریم و انتظار است در اغلب مناطق کشور دما یک تا دو درجه نسبت به متوسط دمایی ۳۰ ساله اخیر افزایش داشته باشد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره وضعیت دمایی و گرما در تابستان امسال اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امسال تابستان گرمی داریم و انتظار است در اغلب مناطق کشور دما یک تا دو درجه نسبت به متوسط دمایی ۳۰ ساله اخیر افزایش داشته باشد.

* افزایش دما در برخی استان‌ها تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت گرما در هفته جاری و هفته آینده توضیح داد: امروز با توجه به نفوذ سامانه پرفشار از سواحل دریای خزر، در استان‌های واقع در سواحل خزر کاهش دما را خواهیم داشت، اما در پایان هفته در استان‌هایی نظیر کردستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و سیستان و بلوچستان با افزایش دما مواجه هستیم و در سایر نقاط کشور تغییرات دمایی خاص نداریم و تغییرات در حد یک تا دو درجه است که قابل ملاحظه نیست.

* هفته آینده هوا در اغلب شهرها خنک می‌شود

وی ادامه داد: برای هفته آینده پیش بینی می‌شود تا اندازه‌ای هوا خنک‌تر شود و حدود ۲ تا ۳ درجه در اغلب نقاط کشور نسبت به هفته جاری خنک‌تر می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه در چند روز آینده در نوار شمالی کشور روند خنک شدن هوا ادامه دارد، گفت: در عین حال در جنوب کشور افزایش دما را داریم؛ این شرایط جوی، هفته آینده برعکس می‌شود یعنی در نوار شمالی خزر یک افزایش دما را داریم اما در دیگر نقاط کشور کاهش چند درجه‌ای دما را خواهیم داشت.

* دمای تهران تا ۴ درجه کمتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: هفته آینده در پایتخت دما سه تا چهار درجه نسبت به هفته جاری کاهش می‌یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    تابستان 69 هم هوا بشدت گرم بود
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 0
      به شدت ! از اردیبهشت دما پرید رو 36/37 خرداد به چهل و خرده ای . واقعا بی سابقه هست . همیشه مردم تا آخر اردیبهشت و در برخی از مناطق کشور تا نیمه خرداد خنکای هوا رو داشتند!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    3 0
    نه خیر بفرمایید تابستانی بدون برق وگاهی هم بدون اینترنت واکثر مواقع بدون آب و دمای هوا درحال کباب کردن تخم مرغ باتشکر از هواشناسی هرچی خودمون میدونیم رو تکرار میکنه.!!!!
  • ناشناس DE ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    هر روز میگویند مصرف برق کشور تا حالا بی سابقه بوده است وحالا میگویند تابستان امسال بی سابقه است اگر یادتان باشد پارسال که در زمستان برق قطع میشد میگفتند مصرف گاز مردم بی سابقه است پس با این احتساب در دنیا مقام اول مصرف را داریم وخودمان بی خبریم
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    رو که نیست سنگ پاست! با زبان خودتون اعتراف به تابش خورشید می کنید اما از مهار این انرژی عظیم برای مصارف برق صنعتی یا خانگی غافلید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس