مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصویب کلیات طرح «یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی» در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه، رئیس سازمان ملی زمین‌شناسی گزارشی از فعالیت‌های این سازمان، چالش های حوزه اکتشاف و مسائل مالی سازمان ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه کلیات طرح «یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی» در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در توضیح محتوا و هدف این طرح گفت: هدف از ارائه این طرح این است که اطلاعات و داده‌های ملی که در اختیار دستگاه‌های مختلف از قبیل ثبت‌ احوال، نیروهای مسلح و دستگاه‌های مشابه قرار دارد، در یک نقطه کانونی متمرکز شده و تحت نظارت شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد تا سیاست‌گذاری و نظارت مؤثری بر آنها صورت گیرد.

عباسپور خاطرنشان کرد: جزئیات این طرح همراه با دریافت نظرات کارشناسی، در جلسات آینده کمیسیون بررسی خواهد شد.

وی در ادامه از بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از سوی شورای نگهبان خبر داد و افزود: ماده ۴ این طرح که در مجلس دهم تصویب شده و با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود، در جلسه امروز اصلاح شد که براساس آن، اشخاص حقیقی متقاضی واردات خودرو باید ابتدا نسبت به صادرات قطعات خودرو اقدام کنند تا مجوز واردات خودروهای هیبریدی و گازی را دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: البته کمیسیون طرح جداگانه و مفصلی در خصوص ساماندهی صنعت خودرو دارد که در آینده بررسی و تصویب خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس