کد خبر 1296164
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
طرح «ساماندهی صنعت خودرو» اصلاح شد/ تعیین شرایط واردات خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از اصلاح طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در این کمیسیون و تعیین شرایط واردات خودرو خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌اسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور نمایندگان دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس، اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودور به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو مُحرکه آزاد خواهد بود؛ همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: براساس اصلاح صورت گرفته، قطعاتی که صادر می‌شود باید با ثبت کد رهگیری آن صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد؛ همچنین شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نیست.

حسینی‌کیا تأکید کرد: اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، چرا که در حال حاضر عرضه و تقاضا برابر نیست و باید تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیأت رئیسه ارسال می شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خداقوت لااقل یک ماه روی حرفتون می موندید
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    1 0
    این تاخیرم بخاطر فشار دلالها و نفوذشون تو مجمع بود
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    دوباره واردات رو دادن به خودرو سازها در صورت صادرات خودرو ملی، کجای دنیا خودرو ملی مارو قبول میکنه، قبول هم کنند کی میتونه صادر کنه جز خود خودروساز، خسته نباشید واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس