اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات شورای شهر فیروزآباد و میمند

منتخب شورای ششم شهر تهران توضیحاتی درباره انتخاب شهردار جدید پایتخت، دیدار منتخبان شورا با قالیباف، فعالیت شورایاری ها، احتمال لغو برخی مصوبات شورای شهر پنجم و حواشی نام گذاری معابر و خیابان های تهران ارائه داد.

به گزارش مشرق، انتخابات شورای شهر و روستا ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شد و شهروندان زیادی در پایتخت به شورای ائتلاف انقلاب اسلامی رأی مثبت دادند بزودی فعالیت شوراهای شهر و روستای جدید آغاز می‌شود و ۲۱ عضو جدید شورای شهر در پایتخت هم برنامه‌های خود را جهت خدمت‌رسانی به شهروندان اجرایی خواهند کرد.

ناصر امانی یکی از منتخبین شورای شهر ششم است که ۶۱ سال داشته و دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد دانشگاه امام حسین است همچنین دارای مدرک سطح ۲ حوزه علمیه قم بوده و از معاونان قالیباف شهردار سابق پایتخت است. در سوابق اجرایی و پژوهشی وی قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، معاونت منابع انسانی شهرداری تهران همچنین معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورایی شهرداری تهران وجود دارد. همچنین امانی تدوین کننده برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران بوده و مدت ۳ سال حضور فعال در شورای چهارم به عنوان نماینده شهرداری دانسته است. وی موفق شد بودجه سالیانه شهرداری را شفاف تر کند و چهارچوب نسبتاً عملیاتی به آن بدهد همچنین امانی به عنوان نماینده شهرداری تهران در کمیسیون های مختلف دولت و مجلس از حقوق شهرداری دفاع کرده است.

درباره موضوعات در شهر تهران از جمله انتخاب شهردار جدید، دیدار ۲۱ منتخب شورای جدید با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، اولویت‌های شورای ششم تغییرات جدید در شهر تهران، ساخت بزرگراه و فعالیت‌های عمرانی، فعالیت شورایاری‌ها، بزرگترین شکست شورای پنجم، نامگذاری خیابان‌ها و معابر و حاشیه‌های مربوط به آن در شورای پنجم ، ادغام برخی از معاونت‌های در شهرداری با ناصر امانی منتخب شورای شهر ششم تهران به بحث و گفت‌وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم تهران با قالیباف

شهردار تهران باید نگاه ملی داشته باشد/ لزوم تعامل شهرداری با مجلس و دولت 

ویژگی‌های مدنظر برای انتخاب شهردار از نظر شما و اعضای منتخب شورای شهر ششم چیست و به نظرتان شهردار پایتخت باید چه ویژگی شاخصی داشته باشد؟

شهردار آینده تهران باید علاوه بر تخصص مرتبط با شهرداری و تجربه روحیه جهادی هم داشته باشد همچنین به غیر اینکه نگاه به پایتخت دارد نباید از داشتن فکر و برنامه و نگاه ملی هم غافل باشد فردی که سکان‌دار شهرداری تهران می‌شود برای حل برخی از چالش‌ها و مشکلات نیاز به تعامل با مجلس و دولت همچنین سایر ارکان‌ نظام دارد. بنابراین این موضوع نیز مدنظر منتخبین شورای ششم است.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم تهران با قالیباف

توسعه حمل و نقل عمومی، مقابله با آلودگی هوا، جمعیت‌پذیری طرح جامع، نوسازی بافت فرسوده تهران از جمله موضوعاتی است که باید به آن نگاه ملی داشت و تنها با توجه به حوزه مدیریت شهری تهران این چالش‌های قابلیت حل شدن ندارد. بنابراین شهردار آینده باید ویژگی نگاه ملی را داشته باشد و از طرفی مقبولیت لازم را نیز در بدنه شهرداری کسب کرده باشد ولی به طور کلی در جمع دوستان و منتخبین شورای شهر ششم باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنیم تا ببینیم چه فردی این شاخص‌ها را دارد و می‌تواند آینده‌ای بهتری برای تهران و شهروندان آن رقم زند.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم تهران با قالیباف

هنوز در شورای منتخب بحثی در زمینه انتخاب شهردار نشده است

گزینه‌های مختلفی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در مورد شهردار جدید پایتخت مطرح شده چقدر این اسامی ممکن است در انتخاب شهردار جدیت داشته باشد؟

بله گزینه‌های مختلفی در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد انتخاب شهردار مطرح شده و ما هم آن را می‌شنویم گاهی هم در رسانه‌های رسمی مورد طرح و گفت‌وگو قرار گرفته ولی در جمع ما در شورای منتخب هنوز هیچ بحثی در زمینه انتخاب شهردار نشده و حتی در زمینه شاخص‌ها نیز بحث انجام نگرفته حالا چه برسد به اینکه در حد مصداق‌ها بخواهیم صحبت کنیم ولی ان‌شاءالله وقت مناسبی به این موضوع اختصاص می دهیم و باید به یک جمع‌بندی در شاخص‌ها برسیم و پس از آن مصداق‌ها را در نظر گیریم.

در مورد اینکه شهردار از بدنه شهرداری باشد یا نه تصمیم نگرفته ایم

هنوز فرد خاص و یا مصداقی در جمع ما مطرح نشده اینکه شهردار آینده از بدنه شهرداری خواهد بود یا نه یا اینکه زن است یا مرد همه تابع شاخص‌های اصلی و جمع‌بندی نهایی خواهد بود و ما بر اساس همین جمع‌بندی سرانجام تصمیم‌گیری می‌کنیم.

اولویت و برنامه‌های نخست قطعا توجه و خدمتگذاری به شهروندان

اولویت و برنامه‌های اصلی شورای شهر ششم چیست و منتخبین قرار است در گام نخست چه اقدامی را در شهر و برای شهروندان انجام دهند؟

اولویت و برنامه‌های نخست هم قطعا توجه و خدمتگذاری به شهروندان است همانطور که قبلا هم اعلام شده تهرانی‌ها در حال حاضر در طی زمان‌های گذشته با معضل آلودگی هوا و ترافیک سنگین همچنین بافت فرسوده ناایمن و ناپایدار دست و پنجه نرم می‌کنند قطعا طبیعی است که اولویت ما هم رفع همین معضلات باشد.

همچنین شهرداری که انتخاب می‌شود قبل از ورود به مباحث کلان باید مشکلات و نواقص روزمره شهر را رفع کند و دیگر شهروندان دغدغه‌های روزانه مانند مشکلات مربوط به معابر، خیابان‌ها و یا چاله‌های شهر و نظافت آن را همچنین معضلات پسماند را نداشته باشند و پس از آن برنامه‌های جدی که مورد نگرانی همه ما است مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم تهران با قالیباف

بعید می دانم اولویت نخست انجام ابرپروژه یا پروژه بزرگ باشد

ساخت بزرگراه و فعالیت عمرانی دوباره در تهران آغاز می‌شود؟

اولویت با تکمیل پروژه‌های گذشته است بعید می‌دانم که اعضای شورای شهر آینده اولویت انجام ابرپروژه یا پروژه بزرگ را داشته باشند تکمیل پروژه‌های در حال اتمام و در آستانه افتتاح مدنظر قرار گرفته است متأسفانه در این دوره از مدیریت شهری اقدامات چندانی در حوزه پروژه‌های عمرانی انجام نگرفته و اکنون تکمیل خط ۶ و ۷ مترو و چند بزرگراه نیمه‌تمام که مربوط به دوره‌های گذشته است مدنظر قرار داده‌ایم که تکمیل این خطوط و بزرگراه‌ها نه تنها به نفع مردم تهران است بلکه مسأله فرامنطقه‌ای هم محسوب می‌شود البته ناگفته نماند که تکمیل این موضوع نیاز به منابع و زمان دارد و بر اساس تصمیم‌گیری‌های کمیسیون‌های مربوطه برای پروژه‌های آینده اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم تهران با قالیباف

شورایاری‌ها را تقویت می کنیم/ رفع خلاءهای قانونی با همکاری مجلس

نظر شما درباره فعالیت شورایاری‌ها چیست و آیا در دوره جدید مدیریت شهری به این موضوع توجه می‌شود؟

بله، در دوره آقای قالیباف با ۱۲ سال  فعالیت ایشان به صورت جدی حمایت از شورایاری‌ها به عنوان یک نهاد مردمی مورد توجه بود و برنامه‌هایی برای تقویت شورایاری‌ها داشتیم ان‌شاءالله در این دوره از مدیریت شهری نیز که به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند مجدد شاهد تقویت شورایاری‌ها خواهیم بود و با همکاری مجلس در قالب لایحه مدیریت یکپارچه شهری خلاء قانونی شورایاری‌ها را حل خواهیم کرد و این نهاد مردمی پایدار خواهد شد.

به لحاظ قانونی قبلا شورایاری‌ها با مصوبه شورای شهر فعال بودند و در سطح ملی و مجلس مصوبه برای شورایاری‌ها نداشتیم اکنون سعی می‌کنیم خلاء‌ها را در این زمینه حل و فعالیت‌ آنها را گسترش دهیم شورایاری‌ها بازوان شورای شهر هستند و می‌توانند در محلات پایتخت بیشترین تعامل را با شهروندان برقرار کنند.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم تهران با قالیباف

بزرگ ترین شکست شورای شهر پنجم بی دقتی در انتخاب شهردار

بزرگ ترین شکست شورای شهر پنجم به نظر شما چه بود؟

بزرگترین شکست شورای پنجم به نظر من در انجام مهمترین وظیفه آنها در انتخاب شهردار صورت گرفت البته دیگر برنامه‌های آنها هم به صورت موفق و جدی پیش نرفت و با ناکامی‌هایی همراه شد مهمترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار بود که در آن دقت صورت نگرفت و اگر این موضوع جامع و توانمند مدنظر بود اوضاع بهتر رقم می‌خورد.

انتقاد از عزل و نصب های سیاسی در مدیریت شهری کنونی

مدیریت شهری با انتخاب پیاپی شهردار و سرپرست شهر با مشکلاتی مواجه شد و از طرفی تعاملات لازم نیز با بدنه شهرداری صورت نگرفت. همچنین با دید سیاسی و جناحی عزل و نصب‌های جدی صورت گرفت و شکاف هر چه بیشتر در شهرداری رقم خورد. همین مسائل باعث شد که مردم در انتخابات شورای ششم با جدیت وارد عمل شوند و لیست شورای ائتلاف را برگزینند که کارمندان هم در جهت حمایت از این لیست اقدامات مؤثری انجام دادند.

ادغام برخی از معاونت‌ها در این دوره از مدیریت شهری انجام گرفت و با حاشیه‌ها و دردسرهایی همراه شد آیا امکان لغو این ادغام‌ها در شورای ششم مدنظر است یا همین رویکرد کنونی دنبال می‌شود؟

از خواسته‌های جدی بدنه شهرداری از منتخبین شورای شهر ششم بحث بازنگری در اقدامات مختلف در خصوص ساختار شهرداری در این دوره بوده است ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی با حاشیه همراه بوده البته ما با اصلاح ساختار مشکلی نداریم و این مسأله متناسب با مأموریت و وظایف شهرداری باید بازنگری و اصلاح شود که البته نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

شورای پنجم معاونت نیروی انسانی را منحل کرد/ ما قول داده‌ایم این مسأله را تجدیدنظر می‌کنیم

دیدگاه کارکنان شهرداری و منافع آنها هم حائز اهمیت است. معاونت نیروی انسانی به نوعی منحل و در معاونت توسعه و برنامه‌ریزی ادغام شده در حالی که معاونت نیروی انسانی امید کارکنان و پرسنل شهرداری بوده و اکنون کارکنان درخواست اصلاح آن را دارند. ما قول داده‌ایم این مسأله را تجدیدنظر می‌کنیم و اگر ببینیم که اهداف مدیران کنونی برای این ادغام محقق نشده در قالب لایحه‌ای تجدیدنظر خواهیم کرد.

پای وعده خود به جامعه ایثارگری ایستاده ایم

از طرفی اداره کل ایثارگران شهرداری هم که یک بحث ارزشی و نگاه به ایثارگران دارد منحل شده و جامعه ایثارگری شهر تهران هم خواسته است در مورد انحلال این اداره کل تجدیدنظر شود که ما بنا داریم با احیای این اداره کل قول‌مان را به جامعه ایثارگران عملیاتی کنیم.

نامگذاری‌های خیابان‌ها و معابر وظیفه شورای شهر است و نه اولویت آن

نظر شما در مورد نامگذاری‌های مداوم خیابان‌ها و معابر و حاشیه‌های آن در شورای شهر پنجم چیست؟

نامگذاری خیابان‌ها و معابر به هر حال از وظایف شورای شهر است و بر اساس قانون طبیعتاً  به شکل عادی و معمول باید انجام گیرد ولی مأموریت اصلی و اولیه شورای شهر نباید در حاشیه باشد در شورای شهر پنجم بیشتر از اینکه به موضوعات اساسی شهر توجه شود به نامگذاری خیابان‌ها توجه شد همچنین تصویب بودجه شهرداری نظارت بر عملکرد آن نیز از دیگر وظایف شورا است کمیته نامگذاری نیز با تعامل با مردم و شورایاری‌ها برخی از معابر و خیابان‌ها را باید به نام شخصیت‌های ملی، مذهبی، انقلابی و شهدا نامگذاری کنند که ما این موضوع را ارج می‌دهیم ولی به هر حال در این دوره از مدیریت شهری مردم خاطره خوبی را ندارند چون احساس کردند که نامگذاری خیابان‌ها و معابر خدمت اصلی تعریف شده در شورای شهر است.

نامگذاری خیابان و معابر به نام شخصیت‌های شاخص، شهدا و ایثارگران

ما امیدواریم در دوره جدید شهرداری قضیه روال عادی به خود بگیرد و انتخاب شهردار جهادی و انقلابی بسیار دقیق انجام شود.البته نامگذاری خیابان و معابر به نام شخصیت‌های شاخص، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس نیز مدنظر است.

جزئیات دیدار ۲۱ منتخب شورای ششم با محمد باقر قالیباف

اخیرا ۲۱ منتخب شورای شهر ششم دیداری با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس داشته اند درباره جزئیات این جلسه برایمان بگویید.

این دیدار پنجشنبه سوم تیر انجام گرفت و هدف اصلی آن تشکر از حمایت های آقای قالیباف از لیست شورای ائتلاف بود در این جلسه هر یک از منتخبین نظراتی مطرح و دیدگاهشان را در مورد پایتخت بیان کردند. آقای قالیباف هم نکاتی را در مورد چالش های شهر تهران بیان داشتند که بسیار جالب و برجسته بود و امیدوارم در دستور کار شورای ششم قرار گیرد. البته گفتنی است که در این جلسه هیچ صحبتی از انتخاب شهردار آینده تهران نشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس