شورایاری ها تعطیل می‌شوند/ نامه دیوان عدالت اداری به وزیر کشور

رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر کشور حکم قطعی تعطیلی شورایاری‌ها را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، فعالیت شورایاری‌ها در سال ۱۳۷۸ به تصویب شورای شهر دوره اول رسیده پا به عرصه عمومی مدیریت شهری در شهر تهران گذاشت و در اواخر سال ۱۳۸۹ اولین انتخابات شورایاری در محله جوانمرد قصاب (منطقه ۲۰) و پس از آن در محله حکیمیه (منطقه ۴) برگزار شد و نهایتاً در فاز نخست طرح در ۱۰ محله تهران به‌صورت پایلوت اجرا شد. جوان‌مرگ شدن شورای شهر اول موجب شد شورایاری نیز دوران تیمی را در اوان خردسالی تجربه کند.

شروع خوب شورای اول با پایان بد رقم خورد و از شورای شهر این دوره طرح شورایاری با ۸۷ محله که در آنها انتخابات برگزار شده بود به‌یادگار ماند. در شورای شهر دوم موضوع شورایاری‌ها مورد توجه قرار گرفت و برای نخستین بار در ۳۷۱ محله تهران انتخاب شورایاری‌ها برگزار شد، ریاست ستاد شورایاری‌ها در این دوره به‌عهده آقای رسول خادم بود.

دوره سوم شورایاری‌ها نیز در دوره سوم شورای شهر تهران آغاز شد و نخستین اقدام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها برای سومین دوره بود.

انتخابات دوره چهارم شورایاری‌ها در اواخر سال ۹۳ با سبکی متفاوت از دوره‌های گذشته برگزار شد و تعداد محله‌ها به ۳۵۴ محله کاهش یافت و ساختمان ستاد از پارک شهر به میدان شعاع انتقال پیدا کرد و سامانه ارتباط سازمانی شورایاری‌ها کاملاً مکانیزه شد و کارها به‌سمت تخصصی شدن و استفاده از ظرفیت‌های موجود سوق داده شد که ریاست این دوره نیز به‌عهده مرتضی طلایی بود.

با آغاز به کار شورای شهر تهران در دوره پنجم تغییراتی در هیئت رئیسه ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران صورت گرفت و در  جریان پنجمین جلسه شورای شهر تهران (‌۱۴ شهریور ۹۶) با رأی اعضای شورای شهر تهران، اعضای ستاد شورایاری‌ها مشخص شدند.

و حالا رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر کشور حکم قطعی تعطیلی شورایاری‌ها را ابلاغ کرده است.

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

شورایاری‌ها تعطیل می‌شوند +سند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 0
    ما از شورا ها هم چیزی ندیدیم . اون را هم تعطیل کنید . شورا فقط در شهرهای بزرگ مورد توجه است که آن هم گرفتار سیاسی بازی شده .*** یک نگاه به تخلفات و دستگیری اعضای شوراها در کشور بکنید همه چیز مشخص میشود .*** در شهرستانهای کوچک و روستا ها هم رای به شوراها شده طایفه ای نه بر اساس شایسته گی .
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    3 0
    خدایی شورا های شهر ها راهم منحل کنند. بار بزرگی را از روی دوش مردم بر میدارند. 1000نفرشون را گرفتن. هر کی میاد برای پر کردن جیبشون میاد. شوراها درزمان دولت اصلاحات و... تشکیل دادن. برای رانت وجمع آوری رای. ودزدی وقدرت شهری که همان اولش منحل شد. حالا یکی بیاد این دوره دخل وخرج اینها را بررسی کنه. ببینه عوض کردن اسم چند خیابان برای مردم دانه ای چند تمام شده. یک گزارش تهیه کنند ببیند چقدر فضای سبز خشک شده.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 0
    درود بر قوه قضاييه سلام بر عدالت بزرگترين خدمت براي جلوگيري از رانت در شهرداري تهران
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    5 0
    ديوان عدالت تشكر تشكر
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 1
    سلام نباید انتخاب مردم را از مردم گرفت این حرکت دیوان عدالت اداری شاید از نطر قانونی درست باشد اما از نظر گسترش عدالت مد نظر انقلاب اسلامی درست نخواهد بود باید کمسیون شوراها ی مجلس قانون شوراها را با تدبیر و مشورت با اندیشمندان و رصد کارکرد ها در خارج از کشوربررسی کندو شورایاری با نام شورای محله را کنار شورای روستاها با محوریت مساجد احیا کند وآن را به قانون تبدیل کرده و در تمام شهرستانها ی کشور نهادینه کند و این یک نیاز برای گسترش عدالت در سرتاسر کشور است و باید انتخاب شهردار را به مردم سپرد نه شورا ها شوراها باید نطارت و قانون نویسی کنند اما در محدود ه شهرستان خود کشور برای پیشرفت به مردم سالاری نیاز دارد اما دینی و جهان محوری باید عدالت و انتخاب را با گسترش نظارت ها به محله ها و روستاها برد تا قدرت و تصمیم گیری در پایتخت و مراکز استانها متمرکز نشود و این یک نیاز اساسی کشور هست چرا که توسعه و پیشرفت در همه جهات در سطح تمام کشور اجرا شود و این از اهداف انقلاب اسلامی می باشد که در گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید شده است .
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    شورایاری باید منحل بشه به هزار ویک دلیل فساد مالی واقتصادی با سو استفاده از عنوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس