کد خبر 1240670
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
شهرداری تهران نمایه

حدود یک ماه دیگر فعالیت شورای ششم تهران آغاز می‌شود. شمارش معکوس جهت انتخاب شهردار آغاز شده و مهدی چمران می گوید اتفاق نظر برای مصادیق انتخاب شهردار حاصل شده ولی هنوز نتیجه نهایی نشده است.

به گزارش مشرق، حدود یک ماه دیگر فعالیت شورای پنجم و مدیران شهری کنونی تهران به پایان می رسد. مهم ترین اولویت شورای شهر ششم انتخاب شهردار جدید برای پایتخت است. به اعتقاد منتخبین شورای ششم بزرگ ترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است. این شکست نه تنها سبب شد شورای پنجمی ها به اهداف خود دست نیابند و مطالبات تهرانی ها محقق نشود بلکه با مشکلات عدیده ای هم همراه و چالش های زیادی برای پایتخت ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

توضیح مشاور حناچی در مورد پول‌پاشی در شهرداری تهران

جلسات منتخبین شورای ششم تهران از هفته گذشته به صورت پیاپی آغاز شده و انتخاب شهردار موضوع مهم این جلسات ۲۱ نفره است.

انتخاب شهردار تا قبل از ۱۲ مرداد/ اتفاق نظر حاصل شده میان منتخبین شورای ششم

مهدی چمران، منتخب ششمین دوره  شورای شهر تهران درباره آخرین روندهای انجام گرفته برای انتهاب شهردار جدید پایتخت به خبرنگار فارس، گفت: عصر امروز جلسه دیگری میان منتخبین شورا، هم کمیته ۹ نفره و هم ۲۱ عضو برگزار خواهد شد و موضوع  اصلی انتخاب شهردار مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

شمارش معکوس برای انتخاب شهردار تهران

وی افزود: شاخص هایی در این راستا در نظر گرفته ایم تعیین مصادیق تقریبا مطرح شده و اتفاق نظر حاصل شده ولی گزینه نهایی مورد تصویب در جلسات قرار نگرفته است و هنوز در این مسیر راه داریم.

منتخب ششمین دوره  شورای شهر تهران ادامه داد: تلاش می کنیم تا قبل از ۱۲ مرداد تعیین شهردار تهران را نهایی کنیم و بتوانیم شورای ششم را جهت پیگیری مطالبات شهروندان هر بهتر و سریع تر به پیش ببریم.

فرآیند انتخاب شهردار را سرعت می دهیم

پرویز سروری، منتخب شورای ششم تهران نیز درباره این موضوع به خبرنگار فارس، گفت: در جلسه چهارشنبه مفصل درباره شاخص ها و فرایندهای تعیین مصادیق صحبت شد هم جلسه کمیته ۹ نفره و هم ۲۱ نفره تشکیل شد و بنا داریم فرآیند انتخاب شهردار را سرعت دهیم.

وی افزود: ابتدا ذهنیت ما این بود که شهریور برنامه ها و فعالیتمان در شورای ششم آغاز می شود ولی تقریبا یک ماه این زمان به جلو افتاد به هرحال فرصت کمتر و کارها فشرده شده است.

شمارش معکوس برای انتخاب شهردار تهران

منتخب شورای ششم تهران خاطرنشان کرد: کارهای اولیه در دست انجام است ولی به طور کلی تعیین شهردار، هیات رئیسه شورا و کمیسیون ها هرچند زمانبر است را قصد داریم قبل ۱۲ مرداد انجام دهیم.

سروری گفت: البته موضوعات اخیر در شهرداری مانند برخی استخدام ها و واگذاری املاک هم در کنار انتخاب شهردار مد نظر در جلسات ما خواهد بود و تلاش می کنیم این مسائل را متوقف کنیم تا شهر تهران و شهروندان آسیب نبینند.

دارا بودن روحیه جهادی و انقلابی شهردار جدید مورد تاکید شورای ششمی ها

تا کنون منتخبین شورای ششم ویژگی های زیادی برای شهردار جدید پایتخت درنظر گرفته اند ولی دارا بودن روحیه جهادی و انقلابی خصوصیتی است که تقریبا همه منتخبین بر روی آن تاکید دارند.

انتخاب شهردار تحول گرا، ملی و جهادی 

 احمد صادقی، منتخب شورای ششم تهران در ارتباط با شاخص‌های یک شهردار ایده‌آل برای آینده پایتخت، اظهار داشت: شهردار تهران جدای از بحث تعهد و تخصص باید فردی جهادگر باشد.

وی ادامه داد: منظور از جهادگر بودن این است که این قابلیت را در خود ببیند که فرایندها را متصل به نتیجه کرده و هیچ مانعی را برای رسیدن به هدف بر سر راه خود نبیند. 

عضو شورای ششم شهر تهران تصریح کرد: یک مدیر جهادی عرصه فعالیت خود را میدان جنگ دانسته و از جان و مال و آبروی خود برای رسیدن به هدف والای خود که همانا خدمت به مردم است، می‌گذرد.

شمارش معکوس برای انتخاب شهردار تهران

صادقی با اشاره به این مطلب که مدیریت شهری به دو بخش مدیریت بدنه و ساختار شهرداری و مدیریت خارج از شهرداری مرتبط است، گفت: شهردار آینده پایتخت علاوه بر این که باید شهر را شناخته و سابقه اداره آن را داشته باشد باید بتواند با قوای سه‌گانه تعامل داشته و مطالبات شهر را از آنان پیگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه باید جدای از شاخص‌های متداول همچون تعهد و تخصص در شورای ششم و موضوع انتخاب شهردار مدنظر قرار گیرد این است که به‌دنبال انتخاب فردی برای اداره پایتخت باشیم که تحول گرا بوده و در تراز ملی فعالیت‌هایی را در کارنامه داشته باشد.

سکان‌دار شهرداری تعامل با دولت و مجلس دارد

ناصر امانی منتخب شورای ششم در این زمینه گفت: شهردار آینده تهران باید علاوه بر تخصص مرتبط با شهرداری و تجربه روحیه جهادی هم داشته باشد همچنین به غیر اینکه نگاه به پایتخت دارد نباید از داشتن فکر و برنامه و نگاه ملی هم غافل باشد فردی که سکان‌دار شهرداری تهران می‌شود برای حل برخی از چالش‌ها و مشکلات نیاز به تعامل با مجلس و دولت همچنین سایر ارکان‌ نظام دارد. بنابراین این موضوع نیز مدنظر منتخبین شورای ششم است. 

شمارش معکوس برای انتخاب شهردار تهران

وی افزود:توسعه حمل و نقل عمومی، مقابله با آلودگی هوا، جمعیت‌پذیری طرح جامع، نوسازی بافت فرسوده تهران از جمله موضوعاتی است که باید به آن نگاه ملی داشت و تنها با توجه به حوزه مدیریت شهری تهران این چالش‌های قابلیت حل شدن ندارد. بنابراین شهردار آینده باید ویژگی نگاه ملی را داشته باشد و از طرفی مقبولیت لازم را نیز در بدنه شهرداری کسب کرده باشد ولی به طور کلی در جمع دوستان و منتخبین شورای شهر ششم باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنیم تا ببینیم چه فردی این شاخص‌ها را دارد و می‌تواند آینده‌ای بهتری برای تهران و شهروندان آن رقم زند.

شهردار تهران تحول خواه و مدیریت جهادی دارد

علیرضا نادعلی، دیگر منتخب شورای ششم تهران هم در این زمینه گفت: به نظرم مهمترین شاخصی که شهردار آینده تهران بر اساس اقتضا زمانی، مکانی و شرایط موجود باید داشته باشد، هویت گام دومی است. زمانیکه می گوییم گام دومی مهم است، برخی تصور می‌کنند تنها موضوع سن مصادیق شهرداری تهران است.

شمارش معکوس برای انتخاب شهردار تهران

وی ادامه داد: شالوده بیانیه مقام معظم رهبری در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توجه به جوانان و ورود جوانان به عنوان نیروی پیشگام حرکت به سمت پیشرفت بود. انقلاب اسلامی ۴۰ سال پیش رفت تا به این نقطه رسید و برای گام بعدی که گام دوم می شود یکسری تغییرات باید رقم بخورد. بر این اساس برای تهران که قرار است ام القری جهان اسلام باشد نیاز به فردی داریم که با این شاخص ها نسبت برقرار کند. یکی از شاخص هایی که شهردار آینده تهران باید داشته باشد تحول خواهی، تفکر و مدیریت جهادی است.

این منتخب مردم تهران در شورای شهر، با بیان اینکه شهردار تهران باید درک درستی از مدیریت جهادی داشته باشد، تاکید کرد: بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در شهر تهران وجود دارد که همت و خرد ورزی بزرگی می خواهد که یک نفر همه این موارد را نمایندگی می کند و این فرد شهردار تهران خواهد بود. تبعا ویژگی مهم شهردار تهران این است که مدیریت جهادی را به خوبی درک کند و بفهمد. شهردار تهران باید به مسائل تهران، جهادی فکر کند. در این راستا شهردار تهران باید به مشکلات چشم ندوزد، متوقف نشود و ننشیند و مسائل را نگاه کند.

بازار گمانه زنی برای شهردار جدید تهران داغ است

تقریبا همه منتخبین شورای ششم بر روی برخی از ویژگی های شهردار آینده تهران تاکید دارند و به نظر می رسد اتفاق نظرهای اولیه هم حاصل شده است. حالا کمتر از یک ماه دیگر به پایان فعالیت شورای شهر پنجم و مدیران کنونی شهرداری تهران باقی مانده است و ۱۴ مرداد قرار است منتخبین شورای ششم تهران فعالیت خود را آغاز کنند. بازار گمانه زنی ها هر چه به این زمان نزدیک تر می شویم داغ تر می شود و  باید منتظ ماند دید شهردار جهادی و انقلابی تهران که با مجلس و دولت تعامل دارد چه کسی خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    ایشاالله ببینبم شهردار آقای حناچی به دست عدالت سپرده بشه..وبا آمدن فردی انقلابی ودوباره تمام آسامی شهدا به سرجای اولشون برگرددهرکجا که اسم.شهیدی را برداشتند ضدانقلاب ها..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس