گزارش// خبرنگاران محیط زیست قربانی «شوآف» دولت تدبیر/ آخرین جزئیات از واژگونی اتوبوس خبرنگاران

عصر امروز اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست که در سفری دو روزه و برای بازدید از دریاچه ارومیه به این شهر سفر کرده بودند، واژگون شد که جزئیات بیشتری از چگونگی وقوع این حادثه در اختیار خبرنگار تسنیم قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، تسنیم نوشت: ساعاتی پیش اتوبوس حامل بیش از ۲۵ نفر از خبرنگاران حوزه محیط زیست و نیز کارکنان روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، دچار حادثه و واژگون شد.

 بر اثر این حادثه، ۲۱ نفر مصدوم و ۲ خبرنگار این حوزه به نام‌های مهشاد کریمی و ریحاه یاسینی فوت کردند.

طبق اطلاعات به دست آمده و روایت خبرنگاران مصدوم، در حال حاضر حال عمومی مصدومان این حادثه خوب است و همگی در بیمارستان امام خمینی شهرستان نقده ارومیه بستری هستند.

این خبرنگاران  از رسانه‌های مختلف کشور صبح امروز(چهارشنبه) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس‌شان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد.

آن طور که خبرنگار تسنیم درباره جزئیات بیشتر چگونگی وقوع این حادثه کسب اطلاع کرده است، ظاهرا بعد از خروج خبرنگاران از تونل سد کانی سیب، سوار اتوبوس شده‌اند و به اصرار مدیرانی که جلوتر منتظر آنها بوده‌اند، راننده مجبور شده از راهی ناهموار و پر پیچ و خم با سرعت زیاد، طی مسیر کند که راننده نیز در همین حین و بعد از دقایقی با داد و فریاد زیاد، از سرنشینان خواسته که کمربندهایشان را ببندند اما متأسفانه دیگر دیر شده بود و اتوبوس در حال واژگونی بوده است.

طبق آنچه که خبرنگاران مجروح در حادثه گفته‌اند، این اتوبوس از استانداردهای لازم و ایمنی کافی برخوردار نبوده و بی‌کیفیت‌ترین اتوبوسی بوده که برای خبرنگاران در نظر گرفته‌اند.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار تسنیم کسب کرده، اتوبوس پیش از حادثه و در طول مسیر از جاده‌ای صعب‌العبور و خطرناک با سرعت زیادی در حرکت بوده که پس از تکانه‌های شدیدی، به پهلوی چپ واژگون می‌شود، آن طور که برخی از خبرنگاران حاضر در حادثه گفته‌اند، خداوند یارشان بوده که اتوبوس به تهِ دره سقوط نکرده، وگرنه تمامی سرنشینان جانشان را از دست می‌دادند.

نکته حائز اهمیت در این حادثه، فارغ از وقوع آن و مصیبتی که بر دل خانواده‌های فوت‌شدگان و عوارضی که برای مصدومان بر جای گذاشته، این است که آیا برگزاری چنین تورها و سفرهای تبلیغاتی برای دولت در روزهای پایانی ضروری بوده است؟

مسئولان سازمان محیط زیست و به خصوص عیسی کلانتری به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان باید پاسخ دهند که چرا در سفری که بیشتر جنبه تبلیغاتی و در اصطلاح شوآفی برای به رخ کشیدن اقدامات نکرده دولت تدبیر و امید در احیای دریاچه ارومیه بوده، حداقل امکانات رفاهی و حمل نقل استاندارد را برای خبرنگاران فراهم نکرده است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    10 0
    این 40 روز باقی مانده را باید چله بگیریم که ختم به خیر شود.
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 0
      موافقم خدا بخیر کنه
  • FR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    7 0
    مطمئن بودم که این دسته گل محیط زیستی سر و صداش بلند میشود و نکبت این دولت دست از سر مردم بر نمیدارد
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    احیای دریاچه ی ارومیه به چه قیمتی ؟؟؟!!!!! دولت دروغ و نیرنگ
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    خاک برسردولت که برای تظاهر نزدیک 30 نفررا بااتوبوس قرازه وجاده ای خطرناک به کام مرگ بکشانند..اولا:چه لزومی داشته دراین روزهای پرمصیبت وآشوب کرونا!؟دوما:لااقل بابالگرد می رفتندوبرمی گشتند..همه کارهای این دولت مسخره ست ولی خودشان ازترس جونشون توجلسه هاشرکت نمی کنند..
  • رحمت عیدی IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    خطاب به تمام طرفداران تفکر لیبرال و غربگرا این جماعت لیبرالِ غربگرای در هم تنیده با شبکه و مهره های نفوذی کوچکترین ارزشی برای جان و مال و ابروی حتی طرفداران خودش قائل نیست هر زمان که منافعشان ایجاب کند از قربانی کردن نوچه ها و حتی طرفداران درجه یک خود ابایی ندارند و این تا به اکنون به دفعات ثابت شده،استعمار ذهن و فکر به بهای ناچیز پول و زندگی و فرهنگ غربی نیمه لاکچری آیا ارزش دارد؟ روح خبرنگاران فوت شده شاد
  • حسین IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    دولت نا امید نکنید دلش به دریاچه خوش باشه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    این دولت فشل بدون خون و خونریزی بیشتر ساختمان پاستور رو تخلیه نمی کنه. خدا بخیر کنه با آتش هایی که قراره تو این چهل روز به پا کنند. تحویل زمین سوخته به دولت منتخب
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    تو رو خدا یه فکری بابت ناوگان پوسیده و فرتوت و حادثه ساز اتوبوسرانی کشور کنین. شوخی بردار نیست. دو فردا مردم مسافرت رو از سر میگیرن. خیلی وضع اتوبوسها بده. ظاهرشون رو نگاه نکنید.از نظر کارکرد موتور، مستهلک اند اکثرا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس