عیسی کلانتری

رئیس سازمان محیط زیست گفت که اتوبوس خبرنگاران محیط زیست برای مهمانان VIP در ارومیه مورد استفاده قرار می‌گرفت و اگر رئیس جمهوری یا معاون اول هم برای بازدید می‌آمدند، از آن استفاده می‌شد.

به گزارش مشرق، عیسی کلانتری، رئیس سازمان مخیط زیست درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران با ایسنا گفت‌وگویی داشته است که بخش‌های مهم اظهارات وی در ادامه آمده است.

اتوبوس خبرنگاران VIP بود

- شما وقتی می خواهید یک اتوبوس را بگیرید باید شرایط خاص خودش را داشته باشد. این اتوبوس شرایطش را داشت. تنها ۲۰ روز از صدور معاینه فنی‌اش می‌گذشت. اتوبوسی بود که برای مهمانان VIP در استان از آن استفاده می‌شد. راننده‌اش گواهی‌نامه پایه ۱ و بیمه داشت یعنی همه مسائلی که مربوط به اتوبوس بود را داشت.

 رئیس جمهور هم می‌آمد، از همین اتوبوس استفاده می‌شد!

- این اتوبوسی بود که اگر آقای رییس جمهوری یا معاون اول هم می‌آمد، آن را می‌آوردند. به دلیل اینکه اتوبوس مرتب و مجهزی بود و پذیرایی در آن راحت بود و شرایط کرونایی در آن می‌توانست به خوبی رعایت شود. اتوبوس هیچ مشکلی نداشت و همه ضوابط فنی را داشت و چه کار می‌کردیم؟ خب راننده در سرازیری آمده و ترمزش خالی کرده است و تصادف اتفاقیست که افتاده است و چه مسئولیتی باید داشته باشیم؟

- راننده زمانی از دنده برای کنترل سرعت استفاده کرد که ترمزش مشکل پیدا کرد و در همان زمان کمک راننده اتوبوس بلند شده و دو دقیقه قبل از حادثه به همه خبرنگاران اعلام کرده که کمربندهایتان را ببندید. این اتوبوس شرایط استاندارد که همان معاینه فنی بود را داشت.

- اتوبوس از پلیس راه عبور کرده و مهر تایید را گرفته است. آقایان می‌گویند چرا از جاده فرعی رفتید؟ خب سد و تونل در جاده فرعی بود. در جاده اصلی نبود. همیشه هم می‌رفتیم و یکی از دلایل انتخاب این اتوبوس این بود که همیشه از این مسیر تردد می‌کرد و راننده به منطقه آشنایی داشت.

اگر امکانات اتوبوس کامل نبود، نباید به آن معاینه فنی می‌دادند

- این اتوبوس اگر امکاناتش کامل نبود، نباید به آن معاینه فنی می‌دادند؛ به هر صورت وقتی راننده یک اتوبوسی به شما می‌گوید که من معاینه فنی دارم و به مرکز صدور هم مراجعه می‌کنید و استعلام می‌گیرید و این معاینه فنی تایید می‌شود، چه باید کرد؟ اتفاقی است که افتاده است!

- اتوبوس باید معاینه فنی و بیمه داشته باشد و راننده‌اش گواهینامه پایه ۱ داشته باشد؛ شرایطتش است. معاینه فنی که دارد یعنی از نظر فنی مشکلی ندارد، اما این اتفاقی است که افتاده است. چه می‌شود کرد؟

این مزخرفات چیست که راجع به نحوه نشست من گفته می‌شود؟

- این حرف‌های مزخرف چیست که [راجع به نحوه نشستن من] زده می‌شود؟ ما ساعت ۴۵ دقیقه بامداد از بیمارستان به هتل رسیدیم و بندگان خدا (خبرنگاران) ناهار هم نخورده بودند. گفتم چیزی بخورید و ما هم می‌رویم بیمارستان دنبال زخمی‌ها. این چه حرفی است که می‌گویند  نحوه نشستن چرا اینجوری است؟ ساعت یک ربع به یک بامداد بود و همه خسته و کوفته. خانم‌ها هم که داخل هتل خسته و زخمی بودند و من به آن‌ها حق می‌دهم که عصبانی باشند. گفتیم پاشید برید دست و صورت‌تان را بشویید، غذا بخورید و به خودتان برسید و فردا با هم صحبت می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    17 0
    مزخرف خودتی، حیف کسی نبود تا الآن بهت یاد بده جلو یک خانم مینشینی باید لنگهات رو ببندی.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    13 0
    لعنت بر پر روهای نجومی
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    13 1
    نمونه اي از مسئولين رده بالاي دولت تدبير و اميد!!
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    14 0
    اتوبوس مشکل نداشت، مشکل از توییت حجاریان ست که گرای خرابکاری، این بار با اتوبوس رو داد. اما در مورد نشستن فرد بی کفایتی مثل تو، به نظر من هم نباید این مزخرفات رو در موردت بگن چون تو قبیله ی شما احترام یعنی ۸۸ یعنی ۹۶ یعنی ماجرای بنزین یعنی برید به جهنم یعنی بی شناسنامه.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    اخه خیلی. ولنگ جلوی خانمها. لم داده بودی که اصلا خوب نیست
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 4
    البته حس میکنم برخی از ما که با دولت فعلی مشکل فکری و ... عمیقی داریم، از انصاف خارج شدیم و هر چیزی رو با همون شدتی که هست نمیبینیم یا همه چیز رو با هم نمیبینیم بلکه همون قسمتی رو و همونجوری که میخوایم میبینیم. عدالت عدالت عدالت
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    همین که نگفته من باید دراز می کشیدم علامت خوبیه.
  • اسماعیل IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    راستش هیچ آدم باشخصیتی جلو خانم ها یا حتی آقایان اینجوری نمیشینه این طرز نشستن تو نشان از شخصیت وطبع پر رویی یا فرهنگ غربی ها داره بجای عذرخواهی طلبکار هم شدی؟
  • a IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    فرض کن یه آدم مثل خودت جلو دختر خودت اینجوری بشینه بازم راحتی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس