علی تاجرنیا

فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه حمایت خاتمی از لیست جمهور اشتباه تاکتیکی اصلاح‌طلبان بود گفت‌: عملکرد دولت روحانی باعث ریزش بدنه اصلاحات شد.

به گزارش مشرق، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی ستاد مهرعلیزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بخش عمده‌ای از جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ نبودند

- اگر بخواهیم ارزیابی درستی از میزان مشارکت بدنه ایدئولوژیک اصلاح‌طلبان در انتخابات داشته باشیم، باید درنظر گرفت چقدر از جریانات اصلاح‌طلبی به انتخابات ورود کردند.

- آنچه مهم است این است که اصلاحات و احزابی که بیشترین طرفدار را بین اصلاح‌طلبان دارند، ازجمله حزب اتحاد ملت، در انتخابات اخیر ورود نکردند، ازاین‌رو بخش عمده‌ای از جریانات و چهره‌های ایدئولوژیک جبهه اصلاحات به‌نوعی در انتخابات ۱۴۰۰ نبودند.

حضور خاتمی و کروبی در انتخابات به معنای دعوت به انتخابات نبود!

- حضور خاتمی و کروبی و چهره‌ای دیگر در انتخابات به‌نوعی الزاما به معنای دعوت دیگران به انتخابات نبود.

- آنها در جایگاهی هستند که دچار محذوریت بودند و ممکن است با این نگاه به انتخابات ورود کرده باشند. 

عملکرد دولت روحانی باعث ریزش بدنه اصلاحات شد

- قطعا رأی ایدئولوژیک اصلاح‌طلبان در این دوره ریزش داشته است و بخشی از این اتفاق به شرایط کشور و وضعیتی که حاکمیت برای اصلاح‌طلبان به وجود آورد و عرصه را برای ورود کاندیدای اصلی ما به انتخابات تنگ کرد، بازمی‌گردد.

- نکته دیگر نیز به‌دلیل عملکرد دولت روحانی است که مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفته بود.

- نکته سوم اینکه برخی طرفداران اصلاح‌طلبان به‌دلیل سردرگمی مواضع جریان متبوع خود در انتخابات شرکت نکردند، البته آنها با عدم حضور خود در انتخابات یک پیامی را هم منتقل کردند.

حمایت خاتمی از لیست جمهور اشتباه تاکتیکی بود

- به نظر من حمایت خاتمی از لیست جمهور یک اشتباه تاکتیکی از جریان اصلاحات بود.

- وقتی مردم را برای انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت نمی‌کنیم اما می‌خواهیم برای انتخابات شوراها بیایند، قطعا منتج به نتیجه موردنظر نخواهد شد.

- دوستان اصلاح‌طلب عمدتا نگاه تقلیدی ندارند که نگاه کنند سران آن چه می‌گویند و آن کار را انجام دهند، بلکه خودشان باید به قطعیت برسند و سپس تصمیم بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    چقدر احمقید شماها اصلاحات از سال 98 که در انتخابات مجلس رای نیاورد مرد و فقط جنازه متعفن خاتمی باور نداشت و خودش رو به در دیوار می زد الان هم که به درک اسفل السافلین واصل شد این اتفاقات برای اصولگراها نیز در حال انجام است مردم در حال گذار از سیاست حزبی هستند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 0
    شما فکر کردید با بخور بخور کار نکردن رای میارید خواب دید خیر باشه ملت انقداحمق نیستن بخاطر روسری اب بازی رای بدن ملت دنبال کار تلاش هستند اون زمانم که به شما رای دادن فکر مکردن که قرار کشورهای خارجی بیان سرمایه گذاری کنند کارخانه بسازند عاشق چشم ابرو شماها نبودن
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 0
    چه اندازه بین اصلاح طلبان خدمه تاج وجود دارد! تاج گردون، تاج زاده، تاج ــ ر نیا، تاج ــیک، تاج بخش !!!!!
    • وطنم IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      3 0
      منم میخواستم همینو بنویسم دیدم که شما زحمت کشیدید.
  • سامان IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    ما تنها با امید ریشه کنی فساد به آیت الله رئیسی رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    اصلاحات از اولش هم یه چیز چرتی بود مردمی که باسیاست های حکومت مشکل داشتن بدینوسیله میخواستن مخالفت خودشون رو نشون بدن و از اصلاحات ظاهرا طرفداری میکردن بقول شما حال که بدنه اصلاحات ریزش کرد منتظر جایگزینش باشید که خیلی هم حرف شنو نخواهد بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس