کد خبر 1231697
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
محسن رضایی در استودیو المیادین: تا لحظه آخر در انتخابات هستم - کراپ‌شده

محسن رضایی با حضور در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای انتخابات ایران با بیان اینکه هر شش نامزد دیگر رقیبش هستند، تأکید کرد که تا لحظه آخر در انتخابات باقی می‌ماند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش ویژه اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران، دوشنبه‌شب در قالب برنامه «مشهدیه» میزبان محسن رضایی نامزد این دوره انتخابات بود.

رضایی در پاسخ به چرایی وارد شدن به رقابت‌ها برای بار سوم گفت، من بار سوم است که وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم و دلیلش این است که دموکراسی و رشد اقتصادی که در دولت قبل قفل شد، از برنامه‌های من است.

رضایی در پاسخ به این سوال که در مناظره گفتید نفوذی‌هایی آمده‌اند، منظورتان از نفوذی‌ها چه کسانی هستند. رضایی گفت، در منطقه غرب آسیا کسانی آمده‌اند که دارند دخالت می‌کنند و نفوذ می‌کنند. احساس میکنیم که نفوذی‌های وابسته به قدرت‌های غربی دارند زمینه را فراهم دیده‌اند که نفوذ کنند. ما می‌خواهیم دست اینها را که قصد دارند بر سیاست داخلی ما تأثیر بگذارند. قطع کنیم. شما در دوره ترامپ دیدید که دموکرات‌ها گفتند که روس‌ها در انتخابات دخالت کرده‌اند.

مجری المیادین پرسید، بر کسی پوشیدن نیست که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دچار اختلاف هستند. آیا این اختلافات به حدی است که ایجاد خطر برای ثبات باشد؟. رضایی گفت، قدرتی که از داخل ایران شکل گرفته باید اصلاح شود. ترمیم روابط دو جریان اصلاحات و اصولگرایی یکی از برنامه‌های من است. ادبیات و ایده‌ها دو طرف را تقویت می‌کنیم... از افراد شایسته از هر دو جناح استفاده خواهم کرد اگر دولت تشکیل بدهم. من خودم را سرباز کشور و رشد و شکوفایی ایران می‌دانم. سعی میکنم دولت من از شایستگان تشکیل شود.

رضایی گفت، البته دولت را ائتلافی نمی‌نامم. من به هیچ کس سهم نمی‌دهم. دولت من دولت مردم یا دولت شایستگان خواهد بود.

مجری از پرونده اقتصادی پرسید و گفت در مناظره گفتید که برنامه شما سه سطح دارد. این سه سطح کدامست؟. رضایی توضیح داد، من یک مدلی از توسعه را اشاره کردم که بخش اول آن این است که ایران بدون فقیر باشد. بخش دوم آبادانی شهرهاست به طوری که همه جاها شکوفا شود. من قصد دارم به زنان خانه‌دار حقوق پرداخت کنم... قصد دارم شهرهای ایران را به مراکز اقتصادی و رفاهی تبدیل کنم و در مرحله سوم توسعه اقتصادی را دنبال خواهیم کرد.

رضایی در پاسخ به این سوال که برخی این حرفها را صرفا شعار می‌دانند، گفت، خب من یک اقتصاددان هستم. الان مبالغ زیادی به شکل پنهان در حال توزیع است اما عادلانه نیست. هر چقدر ثروتمند باشید، در این توزیع بیشتر بهره‌مند می‌شوید.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره وعده خودش درباره تقویت ریال در مقابل دلار  گفت، پول قوی، پولی است که به شکل وسیع در تجارت استفاده شود. در منطقه ما بعد از دلار و یورو، درهم بیشتر استفاده می‌شود. پول ملی که در صرافی‌ها استفاده می‌شود ناشی از تولید نیست ناشی از نفت است.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه ممکن است دولت قبل [روحانی] تکرار شود آنطور که گفته شده، گفت، ایران نظام سیاسی جدیدی بعد از صد و پنجاه سال پیدا کرد... با این حال این نظام جدید هنوز در حوزه اقتصاد به نتیجه نرسیده است... ما در برخی حوزه‌ها در منطقه اول هستیم اما در اقتصاد نه. ما نیازمند شیوه‌های جدید داریم. دولت‌های سابق اندیشه‌های قدیمی داشتند و به همین دلیل روز به روز ارزش پول کمتر می‌شود و گرانی همچنان هست و بیکاری افزایش یافته است.

رضایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا آقای رئیسی رقیب شماست گفت، همه شش نفر دیگر رقیب من هستند چون من مستقل وارد شده‌ام. برخی تلاش کردند برخی نیروهای انقلابی را کنار بزنن. باید با عقل جمعی حرکت کنیم. دولت ما دولتی است که از عقل جمعی استفاده خواهد کرد.

مجری پرسید، یعنی شما تا آخر در انتخابات هستید و آنطور که گفته می‌شود برخی نامزدهای اصولگرا انصراف نمی‌دهند؟ و رضایی پاسخ داد: نه نه. سرباز وطن عقب‌نشینی نمی‌کند. من تا لحظه آخر هستم.

مجری در خصوص انصراف نامزدهای دیگر پرسید و رضایی گفت، نامزدها خودشان تصمیم میگرند که بمانند یا انصراف دهند.

المیادین پرسید، برخی شما را متهم می‌کنند که شما برنامه خود را بر اساس حمله به دولت روحانی بنا کرده‌اید. رضایی گفت، الان همه کاندیداها از دولت فعلی انتقاد می‌کنند. حتی آقای همتی که خودش عضو این دولت بوده میگوید با آقای روحانی مشکل دارد. طبیعی است که نامزدهای جدید از دولت قبل انتقاد کنند. من وضعیت فعلی را فقط نتیجه عملکرد دولت روحانی نمی‌دانم بلکه مجالس و دولت‌های قبل همه در این وضعیت شریک هستند.

رضایی در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان تا این لحظه متحد نشده‌اند، گفت باید این را از خودشان پرسید. من گفتم که من مستقل وارد انتخابات شده‌ام و من از جریان انقلابی هستم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    کاش مردم از روی احساس تصمیم نگیرن،اقای رضایی سخنران نیست،قصد اصلاح اقتصاد رو داره،مملکت ما دیگه سخنران نمیخواد،انشاءالله که رای بیاره تا شاهد پیشرفت کشور باشیم
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    موفق باشی برادر
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    92 هم تو گند زدی
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    منظورش اینه که لابد به نفع کسی کنار نمیرود خوب آنقدر بمان تا علف زیرپات سبز بشه..نرو
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    مطمئن باش آرای باطله از رای تو بیشتر میشه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    متاسفم برات. هه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    باش تا صبح دولتت بدمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس