ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین؛ مناظره دوم داغ‌تر از اول خواهد بود - کراپ‌شده

میهمان اقتصادی ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه لبنانی المیادین در استودیو تهران، پیش‌بینی کرد که مناظره دوم انتخابات ایران داغ‌تر از اولی خواهد بود و مردم نامزد اصلح را بهتر خواهند شناخت.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین روز یکشنبه در ادامه ویژه‌برنامه انتخابات ایران، میزبان «سید محمد هاشمی‌فرد» کارشناس اقتصادی رئیس کمیسیون تجارت و بازرگانی اتاق مشترک ایران و عراق بود. 

هاشمی‌فرد در پاسخ به اولین سوال در خصوص مناظره نخست انتخابات ریاست جمهوری ایران به برخی تهمت‌ها و بداخلاقی‌ها اشاره کرد و در پاسخ به مجری المیادین که به تذکر قبلی رهبری در این خصوص اشاره کرد، گفت، همه باید به یکدیگر احترام بگذارند. «ولقد کرّمنا بنی آدم...» این کلام خداست. چطور نامزدی که خود را برای ریاست جمهوری آماده می‌کند، فعل حرام انجام می‌دهد؟

ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین؛ مناظره دوم داغ‌تر از اول خواهد بود

هاشمی فرد میهمان ویژه‌برنامه المیادین

المیادین پرسید آیا مردم از این شیوه استقبال می‌کنند یا از آن کراهت دارند؟ و هاشمی‌فرد گفت، قطعاً مردم از این شیوه راضی نیستند. مردم وقتی نگاه می‌کنند که این نامزد یا آن نامزد اهانت می‌کند، از آن بدشان می‌آید. البته شیوه هجومی با اهانت تفاوت می‌کند. باید میان تاکتیک هجومی با تهمت و اتهام تفاوت قائل بود که دارای مرز باریکی است و نباید از آن عبور کرد.

هاشمی‌فرد در پاسخ به سوالی درباره وعده نامزدها درباره حل مشکل بورس گفت، مشکلاتی که در بورس رخ داد، نمی‌توانم قبول کنم که تصادفی نبود. عمر این بورس نیم قرن است و چگونه دولت با مردم اینطور رفتار می‌کند و مشکلی به مشکلات مردم اضافه می‌کند. مشکل اصلی این است که شرکت‌هایی که در بورس هستند، از بخش خصوصی نیستند بلکه دولتی‌اند. مدیرانشان چه کسانی هستند و چطور انتخاب می‌شوند؟ برخی از آنان از طریق رابطه منصوب می‌شوند. گاهی دانش کافی در این خصوص ندارند و همه چیز را نابود می‌کنند. مدیران بورس باید حرفه‌ای باشند.

میهمان ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین در خصوص تحریم‌های آمریکا وایستادگی ایران گفت: ما مشکلات زیادی به سبب تحریم داریم. اما باید بدانیم که تحریم و محاصره با ما [ایران] خواهد بود. مثل بیماری که غده سرطانی دارد. آیا باید بمیرد یا درمان کند و به زندگی ادامه دهد؟ ایران کشوری بزرگ در خاورمیانه و با منابع و ثروت‌های طبیعی مثل معادن و ذخایر نفتی و گازی است که میانگین آن از میانگین جهانی بالاتر است؛ و بزرگترین سرمایه، سرمایه انسانی است. ما نیاز به وارد کردن مدیر خارجی نداریم. با دولتی کارآمد و حرفه‌ای می‌توانیم موفق باشیم حتی اگر تحریم‌های آمریکا همچنان ادامه داشته باشد. مشکل اصلی اقتصاد در ایران این است که افراد متخصص در مکان‌های مناسب خود نیستند. دولت آینده اگر افراد شایسته را در مناصب خود قرار دهد طی شش ماه یا یک سال آینده آثار آن دیده خواهد شد. 

ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین؛ مناظره دوم داغ‌تر از اول خواهد بود


پوشش اخبار انتخابات

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت، فکر می‌کنم این مناظره آغاز خوبی برای شروع کار بود. ما نیازمند تغییر اساسی در کشور هستیم. این مناظره سبب آشنایی اولیه ما با نامزدها و برنامه‌هایشان بود هر چند که زمان ارائه برنامه اندک بود. مناظره دوم داغ‌تر خواهد بود و مردم نامزد بهتر را بیشتر خواهند شناخت. فکر می‌کنم اگر هیچ یک از نامزدان اصولگرا به نفع آقای رئیسی انصراف ندهند، انتخابات به دور دوم خواهد رفت چرا که آراء آنان شکسته خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    بابا مناظره ها رو پخش جهانی نکید مایه ی آبروریزیه خصو.صا با وجود افرادی مثل همتی و مهرعلیزاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس