کد خبر 1228619
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
زاکانی نمایه

علیرضا زاکانی در دومین مناظره تلویزیونی گفت: زوج‌های نابارور را بیمه خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش اول نیمه اول دومین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوالی درخصوص نرخ رشد جمعیت گفت: موضوع جمعیت در کشور ما به نقطه بسیار بحرانی رسیده است و نیاز به تدبیری خاص دارد.

وی ادامه داد: نرخ رشد در کشور ما به ۸ دهم درصد رسیده که نرخ رشد بحرانی است. در حوزه باروری هم از ۶.۹ در سال ۶۰ به ۱.۷ رسیده ایم باید نرخ باروری را به ۲.۳ برسانیم تا از این وضعیت اسفناک خارج شویم. برای رسیدن به این هدف چند سطح برنامه داریم .۴ خط تلاش را دنبال می‌کنیم. تعلیم و تربیت، تحکیم خانواده و رشد جمعیت، احیای تندرستی، نشاط و رفاه اجتماعی و صیانت از محیط زیست از برنامه‌های مهم دولت ما در این راستا است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۳.۵ میلیون زوج نابارور داریم، از هر ۵ زوج یک زوج نابارور هستند، ۸۰ مرکز باروری داریم که زوج‌ها باید در نوبت طولانی با هزینه‌های گزاف قرار بگیرند، اولین اقدام دولتم این خواهد بود که زوجین نابارور را بیمه خواهم کرد، تا داغ بچه دار نشدن بر دل زوج‌های جوان به عنوان یک آرزو باقی نماند.

وی گفت: سال ۸۴ پیمایشی انجام شد، ۷۰ درصد مردم ایران اعلام کردند که قائل به دو فرزندی هستند در سال ۹۸، حدود ۶۰ درصد مردم اعلام کردند سه فرزندی را مطلوب می‌دانند اما از عواقب آن می‌ترسند.

زاکانی گفت: نماینده دولت آقای روحانی اینجاست اما حاضر به مناظره با من نیست این هم مدلی است برای اینکه ضعف خود را پوشش دهند، فرار به جلو می‌کنند و حاضر نیستند از نظر عدد و رقمی و کمی و کیفی با نامزدهای دیگر مناظره کنند. دولت آقای روحانی کاری کرده که پوشک بچه ۳۶ میلیون تومان برای پدر و مادرها ظرف سه سال هزینه داشته باشد.

زاکانی ادامه داد: این دولت بلایی را بر سر مردم آورده که ۵۸ درصد حقوق خانوار در ماه به هزینه‌های تأمین مسکن اختصاص می‌یابد لذا این دولت امیدی باقی نگذاشته است. علاوه بر بیمه زوج‌های نابارور توجهم را معطوف به حل مشکلات مسکن، اشتغال و ایجاد امید می‌کنم تا امکان فرزندآوری بهتر فراهم شود.

وی تاکید کرد: شرایط ازدواج را تسهیل خواهم کرد تا شرایط بهتری برای کشور حاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    1 0
    این کار خیلی لازمی است. البته اول درمان و حل مشکل آنها بعد تامین هزینه های مالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس