کد خبر 1230026
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
علیرضا زاکانی: شرایط امروز زیبنده مردم نیست - کراپ‌شده

نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجودی، گفت: شرایط امروز کشور زیبنده ایران نیست و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وضعیت کشور را بهبود بخشیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در شبکه استانی البرز با اشاره به اینکه انتخابات سرنوشت کشور را رقم خواهد زد، گفت: بیش از ۸۰ درصد منابع کشور توسط رییس جمهور اداره می‌شود؛ وضعیت امروز کشور زیبنده مردم نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرامین مقام معظم رهبری می‌تواند به مشکلات را پشت سر بگذارد، ادامه داد: نباید به قومیت‌ها که می‌توانند رمز موفقیت کشور باشند را نادیده بگیریم، بی‌دقتی‌ها موجب می‌شود تا فقر، فساد، تبعیض، کمبود مسکن و مشکلات دیگری را پدید می‌آورد.

حضور پای صندوق رأی سرنوشت کشور را تغییر می‌دهد

زاکانی با اشاره به اینکه دولت راه را اشتباه رفته است، اظهار کرد: تحریم یک شیوه آمریکایی برای برخورد با ملت ایران است؛ نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم، ما سعی داریم این نگرش را تغییر دهیم تا پلی برای پیشرفت و حل مشکلات مردم بسازیم.

وی با بیان اینکه تورم سنگین در حال شکستن کمر ملت است، بیان کرد: باید رفع مشکلات موجود با رویکرد غلط دولت را عوض کرد و طرحی نو در انداخت که در آن توانمندی‌های داخل را اصل قرار دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به پیشرفت کشور بپردازیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت بنده دولت اقدام و اصلاح است نه دولت حرف و شعار و با اقدامی دقیق و فکورانه شرایطی را فراهم می‌کنیم که توانایی‌های داخلی ظهور و بروز پیدا کند؛ به دنبال آن هستیم که با عقلانیت، معنویت و عدالت شرایط پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم حداکثر استقلال برای کشور و آزادی برای ملت به آرمان بیاوریم، گفت: در قدم اول باید اقتصاد را مدیریت کنیم، در حالیکه امروز مردم کمرشان زیر فشار اقتصادی در حال شکستن است.

نامزد سیزدهمین دور ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فوریت دولت من اقتصاد و مدیریت است در این فوریت اساس بر جهش تولید قرار دارد و جهش تولید برای ما از یک فوریت بالا برخوردار است، تصریح کرد: در کنار جهش تولید دنبال آن هستیم تا کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم، به ویژه اینکه توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و در کنار آن تمرکززدایی از پایتخت هم در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال بازآمایش در استان‌ها هستیم تا بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم، گفت: بر این اساس با اعطای اختیارات ویژه برای استفاده از اعتبارات، زمینه را برای رقابت ۴۵۰ نقطه کشور فراهم کرده و این تمرکززدایی امکان این امر را فراهم می‌کند تا تحول‌آفرین شویم.

زاکانی در ادامه با تأکید بر اینکه با فساد قاطعانه برخورد خواهیم کرد، اظهار کرد: دو دهه در مقابله با فساد تجربه دارم و می‌دانم نباید ضعیف‌کشی کرد؛ نخستین اقدام من اصلاح خود دولت است تا چالاک، سبک و پاسخگو شود؛ بر این اساس در سال اول دولت من تغییر ملموسی را در کشور احساس می‌کنید و چهار سال بعد صورت جدیدی را از کشور شاهد خواهید بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری‌ با بیان اینکه البرز به ایران کوچک لقب گرفته است، یادآور شد: این استان یک دنیا ظرفیت و امکانات دارد اما سایه تهران روی این استان افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در البرز نیازمند یک توجه ویژه هستیم، گفت: این استان با اقوام مختلف و حضور یک بافت متنوع شرایطی را فراهم کرده که فرهنگ‌های مختلف در کنار هم حضور دارند؛ شرایط موجود زیبنده ملت ایران نیست که امیدواریم بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس