کد خبر 1243438
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کمک ۱۳ میلیون تومانی به خانواده‌ها پس از تولد فرزند چهارم

اجرای طرح "مثبت۳" به منظور حمایت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری به صورت آزمایشی از استان قم آغاز شد.

به گزارش مشرق، سیدعبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر اظهار کرد: فلسفه ذاتی بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به محرومین و مستضعفین است، که در دوره مدیریت جدید و پس از الحاق این مجموعه به ستاد اجرایی فرمان امام با تعریف سه مأموریت اولویت‌دار؛ جمعیت و خانواده، بهداشت و درمان و عمران اجتماعی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

بیشتر بخوانید:

پدیده «سالمندان سرراهی» در انتظار جامعه ایرانی!

ارجائی افزود: در حوزه جمعیت به معنای جهانی؛ سلامت، خانواده و تحکیم بنیان آن در دستور کار قرار گرفته است و در فاز اول ۱۵۰ هزار کودک محروم زیر۱۲ سال را در طرح غربالگری چشم از نظر تریاژ و سپس عمل جراحی یا تجویز دارو و خرید عینک، تحت پوشش قرارداده‌ایم.

وی  تأکید کرد: در قدم بعد سالانه ۹۰ هزار نفر از هموطنان محروم که دچار ضایعه حرکتی هستند را در زمینه تأمین ویلچر و وسایل توانبخشی تحت پوشش قرار خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به آغاز طرح کمک درمانی زوج‌های نابارور ادامه داد: در حوزه جمعیت  ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش قرار خواهیم داد که متقاضیان باید در سامانه جامع خدمات  ۱۵۴۲.IR ثبت نام کنند و در این طرح به هر خانواده ۱ میلیون تومان بلاعوض برای درمان و ۱۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴٪ تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

روزانه بیش از ۱۰۰۰ "سقط جنین" در کشور اتفاق می‌افتد؛ مقصر کیست؟!

ارجائی با اشاره به سیاست ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه تحدید نسل و افزایش فرزندآوری از راه‌اندازی باشگاه  "مثبت ۳" خبر داد و افزود: در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر، دو میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی دو ساله مادر و کودک و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان قم و با همکاری استانداری قم آغاز می‌شود و به زودی به صورت سراسری در کل کشور گسترش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 4
    از هیچی بهتره ولی جا داره برای فرزند سوم هم باشه و همچنین جا داره بیشتر و بیشتر بشه. مثلا بیمه تکمیلی طولانی تر بشه و شامل همه فرزندان بشه و...
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    پس یه ته بچه اول چه غلطی باید بکنند عنتر خان ؟؟؟!!! تو زندگی های امروز زن و شوهر تو یه خرابه 50 متری به زور سرپا جا میشن اونوقت 4 تا بچه رو کجا باید جا بدن ؟؟؟؟؟ خیلی مرد هستید اول اشتغال مناسب و پایدار رو فراهم کنید ....خرید خونه رو برای زن و شوهر آسان کنید اونها خودشون بلدند 40 تا بچه هم بیارند !
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    چه کمک رویایی !
  • مجيد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    اين كه ميگن، آن كه دندان دهد نان دهد قبول ولي مشكل فعلي فقط نان نيست، نبود نظارت بر مستاجران و بالابردن خودسرانه صاحب ملك ها، بالا رفتن قيمت پوشاك و لباس كودكان، بالا بودن هزينه هاي پزشكي براي بچه ها و انواع و اقسام مشكلات كه واقعا به اين نتيجه رسيدم كه خيلي خودخواه بودم كه فرزندي آوري كرده ام، فرزندم منو حلال كن، خدايا منو ببخش
  • عباس IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    خداوکیلی ما که بابامون کارمند مادرمون کارمند رو هم ماهی ۱۵ تومن دارند سر نمیاریم توی این گرونی و اجاره و خرج دانشگاهمون ، بچه ای که بیاد چی بشه ؟ یک معتاد یا یک جوان مجرد تا آخر عمر؟ به چه قیمتی توی این مملکت ویرانه بدنیا بیاد ؟ یکی بمن بگه من خودم فردا براتون هر چی بخواید میارم خرجشم با شما بزرگ شد جهیزیه و مسکن و مخارجش گردن دولت ببینم قبول میکنید یا نه
  • فرهاد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    خیلی ها را با این وعده های خیالی بدبخت و بیچاره کردند
  • مهدی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    اینا برای ازدواج جوونا برنامه ای ندارن بعد یه دفعه اومدن برای فرزند چندم مشوق گذاشتن خداوکیلی خودتونو مسخره نکردین؟!
  • محسن IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    واقعا با اعلام این تصمیمات و اعداد نمیگید مردم چی پشت سرتون میگن اصلا براتون مهم نیست اخه 13 م یعنی چی خیلی زیاده بعد اینکه اون پول ان واحد به زخم های دیگه زندگی میخوره تصمیمات دایمی تر و بلند مدت تر در نظر بگیرید مثلا به صورت دایم ماهی 500 هزار تومن وووووو اینطور بهتره . ایوالقاسمی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس