اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسکن محرومان

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسکن محرومان در قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر صباغیان، توانمندسازی مددجویان را مهم ترین ماموریت کمیته امداد اعلام کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در زمینه توانمندسازی خودباوری و خوداتکایی مددجویان ایجاد درآمدت باثبات برای آنان است.

وی یکی دیگر از راه‌های توانمندسازی مددجویان را رفع مشکل مسکن آنان اعلام کرد و افزود: در این زمینه در بودجه سال جاری کشور سه هزار میلیارد تومان برای حوزه مسکن کمیته امداد پیش‌بینی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اضافه کرد: از مجموع این رقم هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت برای خانواده‌های محروم شهری و مابقی برای مسکن روستاییان پیش‌بینی شده است.

صباغیان خاطرنشان کرد: همچنین معافیت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و صدور پروانه ساختمانی از جمله مواردی است که برای ساخت مسکن محرومان در قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور پیش‌بینی شده است.

وی به تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد با دیگر نهادها برای ساخت مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای ۲ ساله بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد مسکن منعقد شده و قرار است ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث شود.

صباغیان ابراز امیدواری کرد: با اختصاص بودجه‌های دولتی و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در حوزه مسکن، امیدواریم تا پایان تعهدات این تفاهم‌نامه‌ها مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس