بختیاری: هزینه‌های مصرف گاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد رایگان می‌شود

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام (ره) از رایگان شدن هزینه‌های مصرفی آب، برق و گاز خانوارهای تحت پوشش این نهاد انقلابی خبر داد .

به گزارش مشرق، سید مرتضی بختیاری افزود: آیین‌نامه رایگان‌شدن هزینه‌های مصرفی مصوب هیات وزیران، دوم آذر سال جاری ابلاغ شده است که از این تاریخ، عملا قابلیت اجرا دارد و در این میان، شرکت گاز مکاتبه خود با کمیته امداد را انجام داده است.

او ادامه داد: برهمین اساس تا هفته گذشته، فهرست ۴۰۰ هزار خانوار مددجوی واجد شرایط تحت پوشش این نهاد انقلابی برای بهره‌مندی از این طرح به شرکت گاز معرفی شدند و مابقی نیز به تدریج به شرکت گاز اعلام خواهد شد.

بختیاری اضافه کرد: تعرفه به نرخ صفر آب خانوارهای محروم براساس بعد خانوارها محاسبه شده که در تاریخ بیست و ششم آبان ماه آیین‌نامه مربوطه به تصویب هیات وزیران رسید.

هر وجهی که از ابتدای امسال از مددجویان بابت اینگونه هزینه‌های مصرفی دریافت شده باید بر اساس قانون به این عزیزان بازگردانده شورئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه هر وجهی که از ابتدای امسال از مددجویان بابت اینگونه هزینه‌های مصرفی دریافت شده باید بر اساس قانون به این عزیزان بازگردانده شود، اظهار کرد: از دیگر مسائل حمایتی مددجویان، ارائه یک بار انشعاب رایگان کنتور آب، برق و گاز به نیازمندان تحت حمایت است.

پرداخت هزینه‌های لوله‌کشی داخل منازل مددجویان در گام دوم

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، سالانه حدود سه تا پنج هزار خانوار از معافیت انشعابات آب، برق و گاز بهره‌مند می‌شوند اما با این حال، کمیته امداد برای فاز دوم نیز برای پرداخت هزینه‌های لوله‌کشی و استفاده از انشعابات ورود پیدا کرده و از سوی رئیس کمیته امداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

مجید ملکشاهی با بیان اینکه کمیته امداد تاکنون برای مددجویانی که براساس شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی امکان لوله‌کشی وجود داشته، این اقدام را انجام داده است، افزود: با سیاستی که اکنون رئیس کمیته امداد دارد، حتی برای پرداخت هزینه‌های لوله‌کشی گاز این خانواده‌ها نیز تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تخصیص داده شده است.

بیش از ۹۸ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، مشمول بهره‌برداری از خدمات گاز می‌شوند

به گفته وی، بیش از ۹۸ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، مشمول بهره‌برداری از خدمات گاز می‌شوند؛ مگر آنکه در منطقه مربوطه بنا به دلایل اقلیمی، لوله‌کشی گاز انجام نشده باشد که این موضوع بیشتر برای استان‌هایی است که شامل این سیاست نشده‌اند؛ هرچند که دولت به دنبال گازکشی برای همه استان‌ها است.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد اظهار کرد: برای این موضوع، دو راهکار وجود دارد؛ مددجویان هم می‌توانند از طریق تلفن یا پیامک، به مددکار اعلام و خود اظهاری داشته باشند همچنین در سیستم جدیدی که در کمیته امداد ایجاد شده است، فرایندی وجود دارد که مددجویان می‌توانند درخواست خود را در شبکه امداد ثبت کرده و پس از آن به میزکار مددکار رسیده و مددکار، امور را پیگیری کند.

وی یادآور شد: ممکن است برخی مددجویان به دلیل شرایط آموزشی و فرهنگی، آن طور که باید نتوانند وارد سیستم شوند یا از تلفن هوشمند استفاده کنند که قابلیت تلفنی هم برای آنها در نظر گرفته شده است تا از طریق تلفن، خواسته خود را پیگیری کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس