کد خبر 1221560
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تاکید بر لزوم مدیریت زمان برگشت از سفر نوروزی

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حقوق مأموران پلیس به اعمال جریمه بستگی ندارد علت عدم به روز رسانی پرداخت جریمه در سامانه راهور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه پنجمین رزمایش ارتقاء توان عملیاتی پلیس راهور در جمع خبرنگاران به موضوع توسعه و نوسازی ناوگان پلیس راه و راهور اشاره و اظهار داشت: خودروهای رونمایی شده صرفاً به حوزه راهور استانها و شهرستانها تخصیص پیدا کرده و امیدوارم بتوانیم زمان حضور را در رسیدگی به تصادفات و حوزه‌های ترافیک کاهش دهیم.

وی به آمار تصادفات پرداخت و گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ شاهد کاهش جان‌باختگان تصادفات رانندگی بودیم و ان‌شاءالله این روند در سال جاری نیز ادامه یابد. سردار هادیانفر تصریح کرد: بحث مدیریت هوشمندانه در حوزه ترافیک در سال گذشته و سال جاری ابلاغ شده و با توسعه امکاناتی مانند دوربین‌های لیزرگان و تجهیزات جدید، بدنبال هوشمندسازی هستیم.

بیشتر بخوانید:

نگرانی پلیس راهور از قطعی برق، خاموشی معابر و افزایش تصادفات

وی با بیان اینکه در برخی موارد ناگزیر به اعمال قانون و حضور فیزیکی پلیس هستیم، گفت: ابلاغ کردیم که مدیریت هوشمندانه در اعمال قانون انجام شود، شرایط اقتصادی مردم مساعد نیست همچنین استرس و خود بیماری کرونا شرایط خاصی را بر مردم تحمیل کرده لذا تأکید کردیم که همکاران حال مردم را درک و متناسب با شرایط اعمال قانون کنند.

رئیس پلیس راهور افزود: به همکاران تأکید کردیم اگر فردی پذیرفت که مرتکب تخلف رانندگی شده، به همان تذکر بسنده کنند و احتیاج به جریمه نیست، چون اساساً اینگونه نیست که درآمد ناشی از وصول جرایم رانندگی به نیروی انتظامی اختصاص پیدا کند همچنین حقوق همکاران ما نیز به اعمال جریمه بستگی ندارد و در سیاستهای دولت نیز اینگونه نیست که با جرایم رانندگی، کسب درآمد کند.

وی با تأکید بر اینکه بحث اعمال جریمه، منجر به بازدارندگی در تخلف می‌شود، تصریح کرد: اگر واقعاً کسی پذیرفت که مرتکب تخلف شده و سپس متنبه شد، به نظرم اعمال جریمه وی، آنچنان نمی‌تواند نقش جدی داشته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در قانون آمده که خودرو با خلافی بیشتر از یک میلیون تومان توقیف شود که سقف این رقم را به سه میلیون تومان افزایش دادیم همچنین تأکید داریم رانندگان با بیش از خلافی سه میلیون تومان، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جرایم رانندگی با پیشنهاد پلیس راهور و مجلس شورای اسلامی تا پایان سال ۹۹ به اصل خود بازگشته و این فرصت تا دی ماه برای پرداخت جرایم رانندگی وجود دارد، گفت: بعد از دی ماه امسال، جرایم مجدداً به حالت قبلی خود بازمی‌گردنند لذا از مردم می‌خواهیم جرایم خود را پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به انجام شماره‌گذاری اینترنتی به صورت پایلوت در دو مرکز خاوران و میثم، از هموطنان خواست از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و اظهار کرد: تقریباً ۹۰ درصد این کار غیرحضوری انجام می‌شود و ۱۰ درصد آن تقریباً هشت تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و برای نقل و انتقال است، به دنبال توسعه این اقدام به کل کشور هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برگزاری آئین‌نامه الکترونیک نیز در ۱۱۰ آموزشگاه رانندگی در تهران به صورت آزمایشی انجام می‌شود که به زودی به کل تهران و کشور تسری پیدا خواهد کرد.

هادیانفر با تأکید بر اینکه تخلفات حادثه‌ساز، خط قرمز پلیس راهور است، متذکر شد: قطعاً حداکثر اعمال جریمه در اینگونه تخلفات انجام می‌شود، این تخلفات مانند سرعت، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو کُشنده است.

وی درباره قطعی برق در چهارراه‌ها و از کار افتادن چراغهای راهنمایی و رانندگی و بروز مشکلات در این رابطه نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز خاموشی‌ها را شاهد بودیم و متأسفانه به همین دلیل تصادفات زیادی روی داد، در تهران بیش از ۶ هزار تقاطع چراغ‌دار داریم که تمام آنها وابسته به برق عمومی شهر تهران هستند، در صورت قطعی برق، این امکان برای پلیس وجود ندارد که بر سر تمام این ۶ هزار تقاطع نیرو بگذارد که آنها را مدیریت کنند لذا حتماً وزارت نیرو باید به نحوی عمل کند که در مکانهایی که وابسته به توسعه نظم و انضباط یا مراکز درمانی هستند، شاهد قطعی برق نباشیم چراکه خاموشی چراغهای راهنمایی و رانندگی حتماً منجر به بی‌نظمی می شود.

وی درباره عدم به‌روز رسانی سامانه rahvar۱۲۰ در پرداخت جرایم رانندگی نیز گفت: سایت ما، به خاطر امنیت آن یک فایروال دارد که این به‌روز رسانی جرایم رانندگی به همین دلیل با تأخیر انجام می‌شود، در پی این هستیم که این اقدام یا در اپلیکیشن انجام شود یا شرایط تغییر کند تا به محض پرداخت جرایم رانندگی، به‌روز رسانی صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که خودروهای مورد استفاده پلیس راهور دارای استانداردهای جهانی و ایمنی کامل هستند، گفت: در جاده‌ها نیازمند خودروهای ایمن‌تر مانند شاسی‌بلند، تاکتیکی و قوی‌تر هستیم که خودروهای ایمن‌تر را به پلیس راه اختصاص می‌دهیم اما برای شهرها که سرعت کاهش پیدا می‌کند یا در تقاطع‌ها و در ترافیک، خودروهای مورد استفاده توسط پلیس راهور خودروی مناسبی است و طبق بررسی‌های انجام شده در کشورهای اروپایی نیز از خودروهایی مانند پژو ۲۰۷ و ۳۰۷ استفاده می‌شود.

سردار هادیانفر گفت: تمام خودروهای ساخته شده در سال ۱۴۰۰ توسط شرکتهای خودروساز داخلی باید استاندارد یورو ۵ را داشته باشند و اگر یورو ۵ را نداشته باشند، پلاک نمی‌شوند، خودروسازها نیز از این استاندارد پیروی می‌کنند.

رئیس پلیس راهور درباره تصمیم‌گیری برای تردد در تعطیلات نیمه خرداد اظهار داشت: جمعه، شنبه و یکشنبه در نیمه خرداد تعطیل است که پنجشنبه به این تعطیلات متصل می‌شود، باید ببینیم تدبیر ستاد ملی مقابله با کرونا چه است، هنوز تصمیمی به ما اعلام نکردند، ما آمادگی داریم در صورت ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت تردد در ایام مذکور، نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام شهرهای کشور، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد انجام می‌شود و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در پی دارد، گفت: رعایت مردم منجر به کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا شده است.

هادیانفر درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور نیز متذکر شد: این پرونده کماکان در دست بررسی بوده و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس