پلیس راهور

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با اشاره به تجربه قطعی برق در سال گذشته که افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده را بدنبال داشت از دست اندرکاران صنعت برق درخواست کرد برای برق تقاطع‌ها چاره بیندیشند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در خصوص قطعی برق و خاموشی چراغ های راهنمایی و تأثیر آن بر روند مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان اظهار داشت: اکثر تقاطع های اصلی در تهران و کلانشهرها مجهز به سیستم برق اضطراری بوده و در صورت قطعی برق بلافاصله برق اضطراری متصل می شوند اما بقیه تقاطع ها و چهارراه ها در همین تهران یا کلانشهرها نیز وجود دارند که به این سیستم وصل نبوده و در صورت قطعی برق، خاموش می شوند.

معاون ‌اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: سیستم چراغ های راهنمایی در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها دارای سیستم UPS و برق اضطراری نبوده و به محض قطعی برق، دچار اخلال می شوند.

وی گفت: در چند روز اخیر اگر چه مشکل خاصی با قطعی برق رخ نداده اما مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی از وضع موجود گلایه داشته و نگران ایجاد اختلال در رفت و آمد خودروها و اتلاف وقت هموطنان هستند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مسئولیت چراغ های راهنمایی و رانندگی در شهرها با شهرداری هاست بنابراین از شهرداریها تقاضا می کنیم که اگر خاموشی ها ادامه دار باشند برای برق تقاطع‌ها تدبیری اندیشیده شود.

سرهنگ جهانی به تجربه خاموشی و قطعی برق در سال گذشته در معابر تهران اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته در خاموشی ها شاهد افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده بودیم و با توجه به اینکه یکی از روشهای پیشگیری وضعی از بروز تصادفات وجود چراغها و روشنایی معابر در شب هاست بنابراین از دست اندرکاران حوزه برق و شهرداریها تقاضا داریم در این خصوص تدابیر ویژه‌ای بیاندیشید تا مانع از وقوع تصادفات جرحی و خسارتی شده و آرامش و ایمنی را در معابر شاهد باشیم.

سرهنگ جهانی در ادامه با تاکید دوباره بر نگرانی مأموران پلیس راهور از اتلاف وقت، ایجاد ترافیک و وقوع تصادفات به دنبال خاموشی چراغ ها در تقاطع ها و معابر به خصوص در شب هنگام، خاطرنشان کرد: تعداد تقاطع ها و خیابان هایی که در سطح کشور بوسیله چراغ کنترل می‌شوند آنقدر زیاد است که نمی توان به صورت فیزیکی و با حضور ماموران پلیس راهور کنترل کرد چرا که تعداد ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی آنقدر نیست که بتوان سر هر چهار راه یا تقاطع یک مامور راهور مستقر کرد؛ بنابراین باید برای این موضوع تدبیری خاص اتخاذ شود تا گره ترافیکی پیش نیاید و تصادفی به وقوع نپیوندد و مردم دچار سردرگمی نشوند.

سرهنگ جهانی از رانندگان درخواست کرد که در مواجهه با خاموشی ها در معابر و در میادین و چهارراه‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و دقت بیشتری به خرج دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    2 0
    هدف روحانی و دارودسته اش همینه!!! ایجاد نارضایتی عمومی، درگیری، اغتشاش، بازی با اعصاب مردم وبه هم ریختن نظم اجتماع اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد، اللهم العنهم جمیعاوعذبهم عذابا الیما بحق محمدوآل محمد
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    0 1
    پلیس راهور نگران خاموش شدن دوربین هاش و بسته شدن دستش برای جریمه کردن مردمه
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      1 0
      بعضی ها خلاف کارند دنبال سوراخ دعا می گردن . خلاف نکن کسی جریمه ات نمیکنه . وگرنه دنبال مصرف آرام بخش باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس